جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی
  • ارتباط در تلگرام: momtazclb@
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد
دسترسی سریع
  • آموزش های مرجع
  • آموزش کامل بازاریابی
  • آموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام
  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی
0
ورود / عضویت
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • لیست دوره ها
  • راه های ارتباطی

وبلاگ

ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی و فروش محصولات آنلاین > چگونه از فریب مشتریان در خرید آنلاین جلوگیری کنیم؟

چگونه از فریب مشتریان در خرید آنلاین جلوگیری کنیم؟

آذر ۱۷, ۱۴۰۳
ارسال شده توسط مدیر سایت
بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی ، بازاریابی و فروش محصولات آنلاین ، تبلیغات
244 بازدید

مشکلات جدید کسب‌وکارهای آنلاین

در دنیای امروز و با رشد سریع تجارت الکترونیک، مشکلات جدیدی برای کسب‌وکارهای آنلاین پدیدار شده که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. یکی از مشکلات اصلی که بسیاری از فروشندگان آنلاین با آن مواجه هستند،
کلاهبرداری دوستانه است که در حقیقت شکلی از سرقت مصرف‌کننده به شمار می‌آید. در این روند، مشتریانی که محصولات یا خدماتی را خرید می‌کنند،
پس از دریافت رضایت‌بخش این محصولات، اقدام به پس‌گرفتن هزینه با ادعای کلاهبرداری می‌کنند و در نتیجه کالا یا پول خود را نگه‌می‌دارند. این مشکل در بازارهای جهانی بسیار متداول شده و به نوعی به عنوان بخشی از هزینه‌های بیزینس پذیرفته شده است.

آمار کلاهبرداری دوستانه

یک گزارش اخیر از شرکت Sift که در زمینه پیشگیری از کلاهبرداری فعالیت دارد، نشان می‌دهد که ۲۳ درصد از مصرف‌کنندگان اعتراف کرده‌اند که به اشتباه خریدهایشان را کلاهبرداری خوانده‌اند.
این نشان‌دهنده آن است که میزان واقعی این نوع کلاهبرداری ممکن است بیشتر باشد.

ناامنی اقتصادی و تخلفات دیجیتال

علاوه بر این، گزارش‌ها از مؤسسه Ponemon که به بررسی هزینه‌های تهدیدات داخلی می‌پردازد، نشان می‌دهد که ناامنی اقتصادی بین کارکنان یکی دیگر از نگرانی‌های روبه‌رشد است.
این مسأله می‌تواند تصمیم‌گیری‌ها را پیچیده کند و به تخلفات دیجیتال منجر شود. در طی دو سال گذشته، حملات سایبری از سوی کارکنانی که باعث خسارات میلیون‌دلاری شده‌اند، به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

فشارهای اقتصادی و جرائم سایبری

فشارهای اقتصادی همچنین باعث افزایش تمایل برخی کارکنان به جرم سایبری و کلاهبرداری شده است.
یک گزارش از شرکت Bridewell هشدار می‌دهد که ۳۵ درصد از متخصصان سایبری اعتقاد دارند که رکود اقتصادی باعث افزایش تمایل کارکنان داخلی به جرائم سایبری شده است.

افزایش هزینه‌های عملیاتی

این مسائل نه‌تنها خطرات زیادی را برای تجارت‌ها به دنبال دارند، بلکه هزینه‌های عملیاتی هم برای فروشندگان را افزایش می‌دهند، زیرا آنها باید برای مقابله با کلاهبرداری و سوءاستفاده هزینه‌های اضافی مانند بیمه تحویل و کنترل‌های کلاهبرداری را تحمل کنند.

روش‌های جدید برای کاهش ریسک کلاهبرداری

شرکت Chargeback Gurus، که در زمینه پیشگیری و بازیابی خسارات تخصص دارد، اظهار داشته است که این تغییرات فشاری اضافی برای فروشندگان محسوب می‌شود.
بسیاری از فروشندگان مجبورند روش‌های جدیدی مانند درخواست امضا در زمان تحویل یا گرفتن عکس از محصول در محل تحویل را به کار برند.

اقدامات مقابله‌ای از سوی فروشندگان

بسیاری از فروشندگان، به جای تلاش برای برگشت کالاهای مشابه، به سرعت شکایات مشتریان را به روش‌های ساده‌تر و بدون سوال رسیدگی می‌کنند، زیرا هزینه‌ها و پیچیدگی‌های پردازش بازگشت‌ها
اغلب از منافع احتمالی مقابله با کلاهبرداری بیشتر است.
اما، به طور کلی، کم‌کم تاکتیک‌های سخت‌گیرانه‌تری اجرا می‌شود و بسیاری از فروشندگان پس از مواجهه با الگوها یا رفتارهای سوءاستفاده‌آمیز تصمیم می‌گیرند که این مشتریان را دیگر نمی‌خواهند.

تحلیل‌های عمیق‌تر برای شناخت مشتریان

فروشندگان باید با درک الگوهای خرید مشتریان و شناخت رفتارهایشان، به سمت
تحلیل‌های عمیق‌تر و استفاده از فناوری‌های جدید حرکت کنند.
در نهایت، هرچند که هیچ راه‌حلی برای کاملاً حذف کلاهبرداری وجود ندارد، اما با سرمایه‌گذاری در شناخت مشتریان و به کارگیری راهکارهای تکنولوژیکی پیشرفته،
می‌توان میزان این خطرات را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

استخدام شرکت‌های تخصصی برای بازیابی درآمد

فروشگاه‌ها باید درک کنند که نه تنها از دیدگاه مالی، بلکه از لحاظ تجربه مشتری نیز با این مسائل درگیر هستند.
برای مقاوم‌تر شدن در برابر تهدیدات، امروزه شرکت‌ها به استخدام شرکت‌های تخصصی برای بازیابی درآمد‌های ازدست‌رفته رو آورده‌اند.
با وجود تمامی چالش‌ها، اکوسیستم تجارت الکترونیک همچنان سالم است و با سرمایه‌گذاری در فناوری و احراز هویت،
فروشندگان می‌توانند خطرات مرتبط با تقلب و سوءاستفاده را کاهش دهند.

اشتراک گذاری:
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مسیر این مطلب
ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد > کافه آموزش ممتازکلاب > بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی > بازاریابی و فروش محصولات آنلاین > چگونه از فریب مشتریان در خرید آنلاین جلوگیری کنیم؟

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

اپلیکیشن دلیسا پلاس
بررسی بیزینس پلن اپلیکیشن دلیسا پلاس + لینک
بهترین شیرهای گیاهی برای لاته استارباکس
چگونه با چرخه های ۹۰ روزه از بیکاری بکاهیم؟
تازه‌ترین ترندهای کاری در ۲۰۲۴
نکات کلیدی برای موفقیت در مصاحبه شغلی
۲۰ کتاب ضروری از میلیاردرهای موفق
قدیمی تر چگونه پرداختهای نسل ز را راضی کنیم؟
جدیدتر تحول تجارت الکترونیک در 2024: 5 نکته کلیدی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دوره های آموزشی
  • پیش ثبت نام و مشاوره طراحی سایت
    مشاوره برای سفارش طراحی سایت
  • دئره ی جامع بلاگری و کسب درامد در اینستاگرام
    دوره ی جامع کاپیتان بلاگری
  • دوره ی آموزشی فن بیان برای فروش املاک
    دوره ی آموزشی فن بیان برای فروش املاک
  • دوره ی جامع آموزش کپی رایتینگ
    دوره جامع کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی - از صفر تا صد
  • دوره ی آموزشی جامع سولوشن
    بسته ی جامع سولوشن
دسته بندی مطالب وبسایت
  • آموزش های مرجع
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی اینترنتی ، فروش اینترنتی
  • بازاریابی حضوری
  • بازاریابی محتوا ، کانتنت مارکتینگ (content marketing)
  • بازاریابی و فروش محصولات آنلاین
  • برندینگ
  • تبلیغات
  • سئو
  • قدرت های فردی برای بازاریابی و فروش حرفه ای
  • کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی
  • متفرقه
مطالب کار شده در وبسایت
ارتباط با مشتری استراتژی قیمت گذاری املاک ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام ایده ها بازاریابی آرایشگاه بازاریابی آفلاین بازاریابی تعمیرگاه و مکانیکی بازاریابی رستوران و فست فود بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM بازاریابی عصبی بازاریابی و فروش محصولات گران قیمت بازاریابی کافی شاپ و کافه بلاگری تبلیغات محیطی تخفیف دادن تکنیک ها و فرمول های نوشتن تیتر های جذاب ( عنوان نویسی) تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام تکنیک های فروش تکنیک های فن بیان در فروشندگی دیجیتال مارکتینگ رایگان رفتار روانشناسی فروش سئو محلی سئو کردن با ویدیو نورومارکتینگ و بازاریابی عصبی ویدیو مارکتینگ ویدیوهای دن لاک با زیرنویس و دوبله فارسی ویدیوهای گری وی با زیرنویس و دوبله فارسی پادکست آموزش بازاریابی پرسنال برندینگ ، برندسازی شخصی پوشاک و لباس کتاب کسب و کار
آشنایی با ممتازکلاب

ممتازکلاب یک وبسایت آموزشی برای آموزش بازاریابی اینترنتی ، آموزش بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) ، آموزش کسب درامد از اینستاگرام ، آموزش فروش و فروشندگی و تکنیک های روانشناسی فروش است.
رویکرد ما بیشتر به سمت محتوای ویدیویی است.
همچنین هدف اصلی ما اینست که دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی ما کاملا عملی باشد.
یعنی با انجام مواردی که به شما تدریس میشود کاملا در کسب درآمد و افزایش فروش کسب و کارتان رشد زیادی را تجربه کنید.
راه ارتباطی:

واتساپ و تماس: 09306412317
تلگرام: momtazclb@

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیران ممتاز کلاب است
ورود
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نیستید؟ اکنون عضو شوید
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل
استفاده از آدرس ایمیل
عضویت
استفاده از موبایل
استفاده از ایمیل
قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت