نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

چگونه با جدیدترین روندهای خرید آشنا شویم؟

تغییر روندهای خرید، خرده‌فروشان را به بازاندیشی در بازاریابی واداشت

در طول زمان تغییرات متعددی در نحوه خرید مصرف‌کنندگان رخ داده است و از جمله عواملی که این تغییرات را تسریع کرد، همه‌گیری کووید-۱۹ بود. گزارشی از نمایه تجربه خرید یا «Shopper Experience Index» از سوی شرکت بازارویس (Bazaarvoice) که در حوزه ارائه راهکارهای مرتبط با نظرات محصولات و محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) فعالیت می‌کند، نشان می‌دهد که چگونه روندهای خرید آنلاین در حال گسترش هستند و خرده‌فروشان را وادار به تطبیق استراتژی‌های بازاریابی خود کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که پذیرش خرید دیجیتال توسط مصرف‌کنندگان باعث شده است استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران افزایش یابد، انواع جدید برچسب‌های شخصی راه‌اندازی شود و دسترسی به نمونه‌برداری از محصولات راحت‌تر شود. نکته مهم این گزارش جهانی این است که تجارت اجتماعی به سرعت به یک روند معمول تبدیل شده است. همچنین، خرید دیجیتال به طور کامل جایگزین فروشگاه‌های فیزیکی نشده است، اما از آن پیشی گرفته است.

تجارت اجتماعی به عنوان جریان اصلی:

این گزارش نشان داده است که بیش از یک سوم خریداران در سال گذشته از طریق رسانه‌های اجتماعی خرید کرده‌اند و نوت‌های این واقعیت را تایید می‌کند که تجارت اجتماعی رو به رشد است.

تقریباً نیمی از جمعیت جهانی از حداقل یک پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند. امروزه این استفاده تنها به ارتباط با دوستان محدود نمی‌شود و حدود ۳۲ درصد از خریداران آمریکایی از رسانه‌های اجتماعی برای کشف محصولات جدید استفاده می‌کنند.

نتایج گزارش:

در شرایط فعلی که روندهای خرید اجتماعی و آنلاین در حال افزایش است، زمان آن فرا رسیده که برندها محتوایی را که مشتریان با آنها در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، در جاهای دیگر نیز استفاده کنند. این می‌تواند به بازاریابان کمک کند، زیرا بسیاری از خریداران ممکن است نخواهند یا نتوانند به فروشگاه‌ها بروند تا محصولات را از نزدیک ببینند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، می‌توانید بخوانید چگونه با فناوری جدید خرید آنلاین را ساده کنیم؟

محصولات با برچسب خصوصی:

محصولات با برچسب خصوصی یا «Private Label» در حال تبدیل شدن به ترجیح خریداران هستند. این محصولات از سوی خرده‌فروشان از یک طرف ثالث خریداری می‌شوند و با نام برند خودشان به فروش می‌رسند. همه‌گیری نیز باعث شد که این محصولات به دلیل کمبود محصولات جهانی مورد توجه قرار گیرند.

تجربه خرید آنلاین با امکان لمس و چشیدن:

در سال ۲۰۲۰، خرید آنلاین از یک گزینه جدید به یک ضرورت تبدیل شد. بسیاری از مصرف‌کنندگان همچنان به خرید فیزیکی علاقه دارند، اما روند جدیدی مانند نمونه‌برداری محصولات به کمک فناوری‌های مدرن باعث شده است تا تجربه‌ای مشابه فروشگاه‌های فیزیکی ایجاد شود.

در مجموع، شرکت‌های خرده‌فروشی و برندها باید به تغییرات عمده در الگوهای خرید پاسخ دهند و با استفاده از فناوری‌های جدید، تجربه خریدی بی‌نظیر هم در فروشگاه‌های آنلاین و هم فیزیکی به مشتریان ارائه دهند. آیا شما هم تحولات مشابهی در خریدهای روزانه‌تان تجربه کرده‌اید؟ تجربیات و نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل