نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

چگونه ایده‌های جدید در دوالینگو ایجاد کنیم؟

داستان بازگشت کارکنان Duolingo به دفتر و دلایل موفقیت آن

در روزهای پایانی همه‌گیری کرونا، خیلی از شرکت‌ها تصمیم گرفتند تا کارمندان را به محیط کار برگردانند و بازگشتی به حالت عادی پیش از کرونا داشته باشند. یکی از این شرکت‌ها، Duolingo، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان در جهان است. لوییس فن آن (Luis von Ahn)، مدیرعامل این شرکت، اخیراً درباره این تصمیم و دلایل عدم مواجهه با اعتراض از سوی کارکنانش توضیحات جالبی داده است.

دلایل بازگشت به دفتر

یکی از دلایلی که فن آن تصمیم گرفت کارکنان به دفتر برگردند، نیاز به تجدید نظر در ایده‌های تازه بود. او می‌گوید در اواخر دوران همه‌گیری “ایده‌های جدیدی نداشتیم”. اما با شروع برگشت به دفتر، ایده‌های خلاقانه جدیدی دوباره به ذهن کارمندان رسید.

مدت زمان حضور در دفتر

در گزارشی که در پادکست “Decoder” از وبسایت The Verge آمده است، فن آن توضیح داده که کارکنان Duolingo حالا باید سه روز در هفته به دفتر بیایند. او باور دارد که برای انجام کارهای خلاقانه، حضوری بودن در محیط کار بسیار مهم است.

ساختار منابع انسانی Duolingo

دفتر اصلی Duolingo در پیتسبرگ (Pittsburgh) واقع شده و تقریباً ۴۰۰ کارمند در آنجا فعالیت می‌کنند. همچنین، حدود ۲۰۰ کارمند نیز در نیویورک حضور دارند و دفاتر کوچک‌تری در دیترویت، سیاتل، برلین و پکن دایر شده است.

راز موفقیت Duolingo

یکی از رازهای موفقیت Duolingo، ایجاد برندی منحصر به فرد بوده که کاربران را به طور غیرمستقیم و به روش‌های خلاقانه تشویق می‌کرد تا بیشتر از اپلیکیشن استفاده کنند. این رویکرد موجب شده تا شرکت طی پنج فصل متوالی به سوددهی برسد و ارزش سهام آن نیز در ماه‌های اخیر با رشد ۳۲ درصدی همراه باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استراتژی‌های موفقیت می‌توانید چگونه فرهنگ سازمانی در دورکاری را تقویت کنیم؟ مطالعه کنید.

مدیریت انتظارات کارکنان

حال ممکن است بپرسید، چطور بازگرداندن کارمندان به دفتر در Duolingo با موفقیت همراه بود؟ در حالی که در بسیاری از شرکت‌ها این تصمیم با مخالفت و نارضایتی کارکنان مواجه شد، Duolingo توانست این انتقال را به خوبی مدیریت کند. فن آن معتقد است که مدیریت انتظارات کارکنان از ابتدا راز موفقیت این تصمیم بود. او می‌گوید از همان ابتدا که کار به صورت از راه دور شد، به کارمندان گفته بود که در نهایت دوباره به دفتر برمی‌گردند. به همین دلیل این تصمیم برای کسی شوکه‌کننده نبود و او می‌گوید: “فکر نمی‌کنم حتی یک نفر را هم به خاطر این تصمیم از دست داده باشیم.”

انعطاف‌پذیری در تصمیم‌گیری

البته انعطاف‌پذیری در این تصمیم‌گیری وجود داشت و روزهای حضور اجباری در دفتر به سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه محدود شد. فن آن معتقد است درخواست حضور تمام‌وقت در دفتر، معقول نبود و چنین تصمیمی با استقبال خوبی مواجه نمی‌شد.

نتیجه‌گیری

در نهایت، به نظر می‌رسد که این راهبرد، نه تنها به بازگشت خلاقیت و ایده‌های نو به شرکت کمک کرده است، بلکه باعث آرامش و سازگاری بیشتر کارکنان نیز شده است. بازگشت به دفتر می‌تواند برای بعضی‌ها مثل برداشتن قدمی به عقب در مقابل پیشرفت‌های مربوط به کار از راه دور به نظر برسد، اما شاید تجربه Duolingo نشان دهد که چگونه می‌توان بین نیاز به خلاقیت و آزادی عمل تعادل برقرار کرد. برای آشنایی با برخی روش‌های بازاریابی می‌توانید به آموزش رایگان صفر تا صد بازاریابی در اینستاگرام + ویدیو مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل