نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

چگونه تحولی در تحویل بسته با درون ها ایجاد کنیم؟

پروژه‌های تحویل بسته با پهپاد زیپلاین آماده پرواز در شهرهای آمریکا

تا کنون، ارسال بسته‌ها به وسیله پهپاد به خانه‌های مشتریان به کندی پیش می‌رفت، اما به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۴ می‌تواند سالی باشد که این فناوری به طور جدی عمل کند. شرکت زیپلاین، که یک شرکت ارسال با پهپاد مستقر در سان‌فرانسیسکو است، قرار است چندین پروژه را در شهرهای آمریکا آغاز کند و برنامه دارد تا سال ۲۰۲۵ در ۱۵ شهر این کشور فعالیت کند.

اگرچه پهپادها بیش از یک دهه است که در سراسر جهان مشغول تحویل بوده‌اند، اما این بازار بیشتر به موارد اضطراری و ارسال لوازم پزشکی محدود شده است. با این حال، اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) با تغییر مقررات در سپتامبر، راه را برای استفاده گسترده‌تر از پهپادهای بدون سرنشین باز کرده است.

تا قبل از آن، FAA از پهپادها می‌خواست که در مسیر پرواز، حتماً یک ناظر زمینی داشته باشند که پهپاد را در دید داشته باشد. اما امسال این سازمان به زیپلاین و دو شرکت دیگر اجازه ارسال‌های تجاری بدون نیاز به ناظر چشم‌گیر را داد.

رب اندرله، رئیس و تحلیل‌گر ارشد گروه اندرله، در بناد، اورگن می‌گوید که این تغییر در مقررات، درِ استفاده از پهپادها برای تحویل خودکار را باز می‌کند که از نظر هزینه و نیرو برای گسترش فناوری بسیار مهم است.

این معافیت از سوی FAA یک تغییر بزرگ برای لوجستیک و دسترسی عادلانه در آمریکا به شمار می‌رود. زیپلاین در وبسایت خود اعلام کرد که این حرکت، پایه‌ای برای گسترش خدمات زیپلاین به منظور ارسال غذا، دارو، کالاهای مصرفی و دیگر لوازم به میلیون‌ها آمریکایی به شیوه‌ای محیط‌زیست‌دوست فراهم می‌کند، به‌طوری که هر تحویل ۹۷٪ آلودگی کمتری نسبت به وسایل نقلیه بنزینی تولید می‌کند.

نیاز به قوانین، نه معافیت‌ها

با این حال، آدام رابرتسون، مدیر فناوری شرکت فورتما تکنولوژیز، که در زمینه آگاهی و امنیت فضای هوایی فعالیت می‌کند، معتقد است که معافیت‌ها سال‌هاست که توسعه صنعتی را به تأخیر انداخته است.

او در گفت‌وگو با TechNewsWorld اظهار داشت: «رسیدن به تحویل با پهپاد بسیار بیشتر از آنچه جامعه فناوری تصور می‌کرد طول کشیده است. برای اینکه ارسال با پهپاد به جریان اصلی تبدیل شود، باید مقرراتی که این امکان را فراهم می‌کنند تصویب شود، نه معافیت‌ها.»

در حالی که بسیاری از افراد انتظار داشتند که تحویل با پهپاد به سرعت رواج پیدا کند، مانند جف بزوس، مدیرعامل آمازون، که حدود ۱۰ سال پیش در برنامه «۶۰ دقیقه» پیش‌بینی کرده بود که آمازون مجوزهای لازم از FAA را ظرف «چهار تا پنج» سال برای ارسال با پهپادها دریافت می‌کند.

یکی از چالش‌های بزرگ دیگر این فناوری، کنترل ترافیک هوایی است. هنوز سوالات و نگرانی‌های بسیاری در مورد نحوه مدیریت تعداد زیاد این پهپادها در آسمان بدون وجود یک سیستم کنترل متمرکز وجود دارد.

در نهایت، استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ دیگر نیز باید در نظر داشته باشند که پیچیدگی و هزینه‌های اضافی تحویل با پهپاد آیا به‌طور واقعی با نیازهای اساسی مصرف‌کننده‌ها همخوانی دارد یا خیر. همچنین فضای شهری و نحوه تعامل این فناوری با مقررات محلی و حمایت‌های اجتماعی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

در حالی که سودمندی این فناوری در زمینه‌هایی مانند ارسال سریع غذا بیش از پیش مشهود است، همچنان نیاز به توسعه زیرساخت‌ها و مقررات مناسب برای پایداری و توسعه طولانی‌مدت این حوزه باقی است.

خروج از نسخه موبایل