چگونه SMBها با Red101 به استقلال برسند؟
شبکه تجارت باز مبتنی بر هوش مصنوعی میتواند فروش آنلاین را متحول کند
شبکهای به نام Red101 که بر اساس یک مفهوم جدید از تجارت باز و متکی به هوش مصنوعی ساخته شده است، قرار است در پاییز امسال در بازارهای ایالات متحده فعال شود.
توسعهدهنده این شبکه RedCloud Technology، یک شرکت مستقر در بریتانیا است. Red101 میتواند تجارت الکترونیک را برای میلیونها توزیعکننده و کسبوکار کوچک دیگر در سراسر ایالات متحده متحول کند. به گفته جاستین فلوید، مدیرعامل این شرکت، این پلتفرم به خردهفروشان آنلاین گزینهای جایگزین برای بازار Amazon میدهد.
RedCloud یک پلتفرم بین کسبوکارها است و بر خلاف بازارهایی که متمرکز بر مصرفکننده هستند، همانند آمازون، عمل میکند. Red101 هماکنون در آفریقا و آمریکای لاتین موجود است.
فلوید نخستین بار راهاندازی Red101 را در اکتبر گذشته اعلام کرد، اما تراکنشها هنوز به صورت کامل فعال نشدهاند. با این حال، او به E-Commerce Times گفت که پلتفرم RedCloud آغاز به کار کرده است زیرا بیش از ۱۰۰ برند تاکنون ثبتنام کردهاند و از سپتامبر به صورت کامل فعالیت خود را آغاز میکنند.
پلتفرم هوشمند و بهبود زنجیره تأمین
این پلتفرم هوشمند با بهرهگیری از فناوریهای قدرتگرفته از هوش مصنوعی، تفاوتی با نسل اول تجارت الکترونیک دارد و مشکلات زنجیره تأمین را کاهش میدهد. فلوید میگوید این قابلیت امکان تجارت عادلانهتر، شفافتر، و امنتر را برای خردهفروشان کوچک فراهم میکند.
همچنین از کالاهای تقلبی محافظت میکند و به همین دلیل به چالشهای کسبوکارهای کوچک و متوسط (SMB) در رقابت با غولهای تجارت الکترونیک همانند آمازون پاسخ میدهد. این پلتفرم تجارت باز برندهای کالاهای مصرفی سریع (FMCG)، توزیعکنندگان و خردهفروشان محلی را در بازارهای نوظهور به هم متصل میکند.
پیشیگرفتن از پلتفرمهای سنتی تجارت الکترونیک
فلوید اشاره کرد که هدف RedCloud دموکراتیزه کردن تجارت آنلاین است و اطمینان حاصل کند که هر بازیکن، بزرگ یا کوچک، شرایط عادلانهای دارد. Red101 برای گسترش این مأموریت در راستای شفافتر و در دسترستر کردن تجارت، یک ابزار تحولآفرینی به بازار ایالات متحده وارد خواهد کرد.
او افزود: «ما از قدرت هوش مصنوعی استفاده میکنیم تا از چالشهای سنتی در تجارت عبور کنیم و تعاملات برقوتری میان فروشندگان و خریداران برقرار کنیم، با درنظرگرفتن اینکه مکان یا زبان مانعی نیست.»
توانمندسازی کسبوکارهای کوچک و متوسط در تجارت آنلاین
علاوه بر تسهیل تجارت آنلاین، پلتفرم هوشمند تجارت باز RedCloud به فروشندگان امکان دسترسی به سرمایه برای رشد کسبوکارشان، مدیریت جریان نقدی و خرید تجهیزات یا موجودی را میدهد.
بر اساس گفتههای فلوید، این پلتفرم مشکلات زنجیره تأمین را نیز رفع میکند. کسبوکارهای کوچک و متوسط نصف زمان خود را صرف هماهنگی با توزیعکنندگان مختلف میکنند تا بهترین قیمت را بگیرند و در نهایت متوجه میشوند که توزیعکننده نمیتواند کالا را دو هفته بعد تحویل دهد.
جایگزینی برای آمازون
RedCloud درصدد است چالشهای بزرگ برندها را که فروش آنلاین را برای فروشگاهها و کسبوکارهای کوچک و متوسط به چالش میکشد، برطرف کند. فلوید معتقد است که تجارت الکترونیک سنتی به کسبوکارهای کوچک و نوآوران فردی آسیب میزند.
فروشندگان ثالث که ۸ درصد از تمام فروشندگان آمازون را تشکیل میدهند، تحت فشار زیادی از تغییرات مختلف هزینهای که آمازون امسال اعمال کرده، قرار دارند. بیش از ۳۳ درصد از کسبوکارهای کوچک نگران افزایش هزینههای حمل و نقل، تبلیغات، انبارداری و کمبود موجودی هستند.
در سال ۲۰۲۳، آمازون ۱۴۰ میلیارد دلار از هزینههایی که از فروشندگان خود بابت میزبانی محصولات و مدیریت انبار و حمل و نقل دریافت کرده بود، کسب کرد که ۲۵ درصد از درآمد کل آن را تشکیل میدهد. اوایل امسال، آمازون هزینههای فروشندگان را افزایش داد و هزینههای عملیاتی را بیشتر به کسبوکارهای کوچک منتقل کرد. همراه با تورم، این هزینهها به کسبوکارهای کوچک فشار میآورند که قیمتها را افزایش دهند.
فلوید میگوید که ساختار جدید هزینههای آمازون بسیار پیچیده است، بهخصوص برای مدیریت موجودی. به دلیل افزایش هزینههای جانبی، کسبوکارها در حال کاهش لیست محصولات خود در آمازون هستند.
فلوید میخواهد پلتفرم خود را به خردهفروشان ایالات متحده گسترش دهد تا مفهوم تجارت باز را توسعه دهد. این فرصت ممکن است تعداد زیادی از فروشندگان ثالث آمازون را به خود جذب کند.
دیدگاهتان را بنویسید