تصور کنید که یک اپلیکیشن فوقالعاده دارید که خیلی کاربردی و جالبه، اما فقط خودتون و یک دسته اندک از دوستانتون ازش استفاده میکنن. این یعنی وقتی از اپلیکیشن خوبتون به دیگران میگید، هیچ کس اون رو نمیشناسه یا اصلا به خوبی به اپ شما علاقه نداره و نصب نمیکنه. حالا چیکار کنیم که این اپلیکیشن فوقالعاده رو به بقیه معرفی کنیم و نصب بگیریم؟
اینجاست که بازاریابی حرفه ای کردن و نصب گرفتن برای اپلیکیشن موبایل مهم میشه. باید با تبلیغات و استفاده از تکنیکهای سئو، اپلیکیشنمون رو به درستی معرفی کنیم تا بیشترین تعداد کاربر رو جذب کنیم.
فصل اول: چرا بازاریابی برای اپلیکیشن مهمه؟
بازاریابی برای اپلیکیشن مهمه، چون اگه اپلیکیشنتون رو به درستی بازاریابی نکنید، هیچکس از وجودش خبر نداره و نمیدونن که چقدر خوب و کاربردیه. بازاریابی که انجام میدید باید جذاب و جالب باشه و توجه کاربرها رو جلب کنه.
حالا برای بازاریابی کردن کانال های مختلفی وجود داره که در ادامه به آن اشاره میکنیم.
فصل دوم: چطور یک اپ موبایل رو بازاریابی کنیم؟
برای بازاریابی اپلیکیشنتون میتونید از تبلیغات مختلف استفاده کنید. مثلاً تبلیغات در شبکههای اجتماعی و گوگل، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و همچنین تبلیغات در وبسایتها و وبلاگهای مرتبط با موضوع اپلیکیشنتون. همچنین میتونید از تبلیغات تخفیفها و پیشنهادهای ویژه هم استفاده کنید تا کاربران رو به نصب اپلیکیشنتون تشویق کنید.
فصل سوم: استفاده از تکنیکهای سئو
تکنیکهای سئو اپلیکیشن هم میتونن به شما در جذب کاربران کمک کنن. از کلمات کلیدی مرتبط با اپلیکیشنتون در عنوان و توضیحات اپلیکیشنتون استفاده کنید تا وقتی کاربران توی اپ استور سرچ میکنن، اپلیکیشن شما رو پیدا کنن. همچنین مطالب مفید و مرتبط با اپلیکیشنتون رو توی وبلاگ و سایت خودتون به اشتراک بگذارید تا کاربران به سایتتون مراجعه کنن و اپلیکیشنتون رو نصب کنن.
فصل چهارم: تبلیغ اپلیکیشن در سوشال مدیا
به طور مثال شما میتوانید در اینستاگرام تبلیغات ریالی بدهید. به این صورت که به پیج های عمومی و بزرگ و یا پیج هایی که مرتبط با حیطه و موضوع اپلیکیشن شما است.
میتوانید تبلیغات بنری یا تبلیغات ویدیویی در قالب پست یا ریلز اینستاگرام و یا تبلیغات در استوری ها داشته باشید.
توجه کنید که مسیر و فرایند نصب اپ و ساخت اکانت و استفاده از خدمات تان را به خوبی به کاربران توضیح دهید.
فصل چهارم: نظرات کاربران
نظرات کاربران هم خیلی مهمه. اگه کاربران نظرات مثبتی درباره اپلیکیشنتون بذارن، کاربران دیگه هم ترغیب میشن که اپلیکیشنتون رو دانلود کنن. همچنین اگه نظرات منفی هم دارید، سعی کنید اشکالات رو رفع کنید و اپلیکیشنتون رو بهتر کنید.
در پاسخ به نظرات منفی نقطه نظز خودتون رو بگید و اشاره کنید که دارید این مشکل رو برطرف میکنید.
اگر میتوانید در شبکه های اجتماعی به کاربران بگید که برای اپلیکیشن شما کامنت بذارن و در ازای ان یک هدیه ی کوچک دریافت کنند. (البته کاربرانی که نظر میگذارند باید اپ را نصب کرده باشند)
فصل پنجم: بهروزرسانیهای منظم
وقتی یک اپلیکیشن مدام به روز میشود و کاربر مشاهده میکند که اخریئ بروز رسانی این اپ مدتی قبل بوده تاثیر زیادی دارد که احساس کند باگ ها و خطاهای اپ به سرعت برطرف میشود.
خود اپ استور ها هم مانند پلی استور و اپل استور اپلیکیشن های آپدیت شده را بیشتر مورد توجه قرار میدهند.
دقیقا همانطور که وقتی یک سایت مداوم محتوای خودش را اپدیت میکند بیشتر مورد توجه گوگل است.
ضمن اینکه با هربار اپدیت کردن اپلیکیشنتون میتوانید فیچر های بیشتری به اپتون اضاف کنید و این باعث میشه کاربر ها بیشتر از اپ شما استفاده کنند.
نتیجهگیری:
اگه اپلیکیشن موبایلتون رو به درستی بازاریابی کنید و از تکنیکهای سئو استفاده کنید، میتونید بیشترین تعداد کاربر رو جذب کنید و اپلیکیشنتون رو در اپ استورها محبوب و موفق کنید. همچنین نظرات کاربران و بهروزرسانیهای منظم هم نقش مهمی در موفقیت اپلیکیشنتون دارن. پس با همه این ترفندها، به موفقیت رسیده و اپلیکیشن موبایلتون رو برای همه دسترسیپذیر کنید.