چگونه مکان کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟
چطور مکان خود را در google map به ثبت برسانیم؟
از جمله مهمترین سوالاتی که ذهن مدیران شرکتها و صاحبان سرمایه را به خود مشغول میکند، چگونگی ثبت آدرس شرکت یا وب سایت در گوگل مپ است. با ثبت نام تجاری یا کلمه کلیدی مورد نظر در گوگل، نه تنها آدرس وب سایت به مخاطبان نشان داده میشود بلکه آدرس جغرافیایی و شماره تماس نیز در اختیار آنان قرار میگیرد و به این ترتیب، میتوانند با شرکتها ارتباط برقرار کنند.
از همینرو قصد داریم در ادامه این مقاله چگونگی ثبت مکان در گوگل مپ را به صورت تصویری و به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.
آموزش ثبت مکان کسب و کارمان درنقشه ی گوگل
در وهله اول برای ثبت محل کار و وب سایت خود در نقشه گوگل، باید به آدرس Google Maps وارد شوید. دقت داشته باشید در این مرحله باید حتما از اکانت جیمیل خود استفاده کنید.
با وارد شدن به گوگل مپ، نقشه شهری که در آن زندگی میکنید، به نمایش درخواهد آمد. با کلیک و یا حتی کشیدن ماوس، قابلیت جابجایی نقشه به شما اعلام میشود و به دنبال آن میتوانید موقعیت محلی که قصد ثبت آن را دارید، بیابید.
پس از پیدا کردن موقعیت مدنظر خود، بر روی منویی که دقیقا در قسمت چپ واقع شده کلیک کرده تا گزینه Add a missing place برای شما به نمایش درآید.
پس از انتخاب این گزینه، یک مارکر همراه با یک فرم اطلاعات، برای شما به نمایش در خواهد آمد.
دقت داشته باشید؛ در این مرحله باید مارکر را دقیقا در محل مورد نظر قرار دهید. سپس مارکر را حرکت داده و دقیقا در بخش آدرس فرم قرار دهید. به این شکل موقعیت محل به طور خودکار در بخش آدرس نوشته خواهد شد. البته باید خاطر نشان کرد؛ این آدرس بسیار کلی بوده و شما دقیقا میتوانید آدرس را همانطور که مدنظر دارید، بازنویسی کنید.
پس از عبور از مراحل بالا، به سراغ فروم میرویم. در این فروم باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. این اطلاعات عبارتند از:
- نام تجاری به همراه شعار تبلیغاتی و یا کلمه کلیدی
- آدرس
- دسته بندی؛ باید نوع فعالیت تجاری خودتان را در میان گزینه های موجود برگزینید.
- شماره تلفن؛ توصیه میشود، شماره تلفن محل کار شما باشد.
- آدرس وبسایت
- ساعات کاری
با وارد کردن تمامی این اطلاعات، تقریبا کار شما به پایان رسیده است. پیشنهاد میشود در این مرحله به مرور کلی اطلاعات وارد شده بپردازید تا از بروز هرگونه اشتباه تایپی جلوگیری به عمل آید. پس از آن بر روی گزینه Submit کلیک کرده تا تمام مراحل به اتمام برسد.
و تمام! در این مرحله، محل کسب و کار شما به طور دقیق در گوگل مپ به ثبت رسیده است. پس از تایید اپراتورهای گوگل، با سرچ نام تجاری یا کلمه کلیدی مدنظر، محل دقیق کسبوکار شما در گوگل نمایش داده خواهد شد.
این تایید معمولا چیزی حدود ۱۵ روز به طول خواهد انجامید. پس از تایید گوگل مپ میتوانید تصاویر دلخواه خود از شرکتتان را به آن اضافه کنید. برای اینکار کافیست بر روی گزینه Add Photo کلیک کرده و تصاویر مدنظر را آپلود کنید. البته باید بدانید؛ اگر قصد استفاده از تصاویری نظیر لوگوی گرافیکی را دارید، احتمال اینکه تصاویر شما تایید نشود، بسیار بالاست.
پس تا حد امکان، به سراغ بارگذاری تصاویر واقعی از محل کار خود بروید. تصاویری نظیر نمای بیرونی و داخلی ساختمان، بنرهای تبلیغاتی و… که هر کدام میتواند در آسان شدن روند یافتن محل کار شما توسط مشتری تاثیر داشته باشد.
پیشنهاد
زمانی که محل کسب و کار خود را در گوگل مپ به ثبت میرسانید، میزان فروش شما به طور قابل توجهی افزایش پیدا میکند. اما روشهای بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد که شما نسبت به آن بیاطلاع هستید!
برای کسب اطلاعات بیشتر، باید به طور مداوم به تحقیق و مطالعه بپردازید. در این مسیر کارشناسان ما میتوانند راهنماییهایی را در اختیار شما قرار دهند.
مزایای ثبت نقشه در گوگل
با توجه به پیشرفتهای روزافزون علم و تکنولوژی، الگوریتمهای گوگل نیز دستخوش تغییرات شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی، نتایج جستجو را به نمایش درمیآورد. به این ترتیب، وقتی که مخاطبان یک کلمه کلیدی یکسان را در دو کشور و حتی دو شهر متفاوت جستجو میکنند، با نتایج متفاوتی روبرو خواهند شد. درواقع گوگل در تلاش است تا کسب و کارهایی را به نمایش بگذارد که از نظر مکانی به شما نزدیک است.
همین مسئله باعث شده تا گوگل مفهومی به نام Local Seo را پایهریزی کند. رعایت نکاتی که در سئو محلی به آن اشاره شده، کمک میکند تا در جستجوهایی که با یک منطقه یا شهر ارتباط دارد، نتایج دقیقتر ظاهر شود. جالب اینجاست که چیزی حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد از کوئریهای جستجو کلمات کلیدی مرتبط در یک شهر یا مکان خاص را به خود اختصاص میدهند.
یکی از ابزارهای بسیار کاربردی که در این راستا مورد استفاده قرار میگیرد، Google my Business است که در سئو و جستجوی محلی نقش اساسی را ایفا میکند. در واقع کافیست شرکت خود را در گوگل بیزینس به ثبت برسانید، در آن صورت آدرس جغرافیایی شما در نقشه نیز به ثبت خواهد رسید.
علاوه بر تمام موارد گفت هشده؛ گوگل بیزینس به مخاطبان این امکان را میدهد تا از طریق همان نتایج، به تعامل با شرکتها بپردازند. حتی مشاهده شده که اشتراک گذاری میزان رضایت مخاطبان از این روش، افزایش پیدا کرده است. با اضافه کردن تصاویر از محل کارتان نیز میتوانید به کاربران کمک کنید تا بیشتر با محیط کار شما آشنا شوند. به طور کلی؛ میتوان گفت؛ گوگل بیزینس، حضور کسب وکارها در نتایج جستجوی گوگل را پررنگ تر از آن چیزی که هست نشان میدهد.
با این حال مشکل بزرگی به نام تحریم وجود دارد! تحریم ها این امکان را نمیدهند که از گوگل بیزینس استفاده کنید. هر چند که این خبر جدیدی محسوب نمیشود.
پس تکلیف کاربران فعال در ایران چیست؟ باید بگوییم که شما دسترسی به این ابزار را ندارید اما راههای دیگری برای ثبت مکان در گوگل وجود دارد.
میتوانید به سراغ گوگل مپ بروید. گوگل مپ هنوز کاربران ایرانی را تحریم نکرده است. در این ابزار باید مکان دفتر، شماره تماس، آدرس اینترنتی و تصاویر محل کارتان را به ثبت برسانید و مهمتر از اینکه وقتی که اگر فردی نام تجاری یا عبارت مرتبط با تجارت شما را در گوگل جستجو کند، تمام این اطلاعات در نتایج جستجو به وی نمایش داده خواهد شد. واقعا چیزی بهتر از این وجود دارد؟
کلام آخر
با بهره گیری از گوگل مپ، تاثیر مستقیم آن بر روی Local SEO و میزان کلیک مخاطبان در نتایج گوگل را خواهید دید. این مسئله خصوصا بر روی کسب و کارهایی نتیجه بخش خواهد بود که به طور مستقیم و حضوری با مشتریان خود در ارتباط هستند. علاوه بر این؛ نمایش موقعیت جغرافیایی در نتایج جستجو به کاربران این مسئله را القا میکند که کسب و کار شما از اعتبار قابل قبولی برخوردار است. و میتوانید اعتماد آنها را بدست آورید.
پس اگر هنوز هیچ اقدامی برای ثبت شرکت خود در گوگل مپ نکردهاید، فرصت را از دست نداده و همین الان اقدام کنید. اگر فرصت کافی برای انجام این کار ندارید، میتوانید از کارشناسان و متخصصان ما بخواهید در این مسیر همراه شما خواهند بود.