نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

آینده هوش مصنوعی در خرده‌فروشی: تحولی نوین

آینده هوش مصنوعی در خرده‌فروشی: فراتر از سر و صدای ChatGPT

از زمانی که ChatGPT در جهان غوغا به پا کرد، به نظر می‌رسد دیگر شکل‌های هوش مصنوعی که به محبوبیت می‌رسند، کمی به فراموشی سپرده شده‌اند. با این حال، قابلیت‌های هوش مصنوعی و اتوماسیون در خرده‌فروشی بیش از پیش ضروری خواهند شد.

در سال ۲۰۱۷، مؤسسه مک‌کینزی نشان داد که تنها ۲۰٪ از سازمان‌ها گزارش داده‌اند که از هوش مصنوعی در کسب‌وکارهایشان استفاده می‌کنند. اما تا سال ۲۰۲۲، این مقدار بیش از دو برابر شده بود. مجمع جهانی اقتصاد نیز امسال اعلام کرد که خدمات هوش مصنوعی در بخش خرده‌فروشی از ۵ میلیارد دلار به بیش از ۳۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸ افزایش می‌یابد.

یک عنصر کلیدی برای موفقیت خرده‌فروشی مدرن

هوش مصنوعی برای باقی ماندن در رقابت در صنعت خرده‌فروشی به طور فزاینده‌ای ضروری می‌شود. هوش مصنوعی در خرده‌فروشی به استفاده از اتوماسیون، داده‌ها و فناوری‌هایی مانند الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای ارائه تجربیات خرید بسیار شخصی‌سازی شده به مصرف‌کنندگان اشاره دارد. یکی از کاربردهای مهم فناوری هوش مصنوعی، نوآوری در خودپرداخت است که ارائه روشی امن برای اسکن کالاها همچنین به جلوگیری از دزدی فروشگاهی کمک می‌کند.

این سیستم‌های خرده‌فروشی با هوش مصنوعی می‌توانند بدون نیاز به کمک انسانی اجرا شوند تا به مشتریان کنترل بیشتری بر روند خریدشان بدهند. به‌عنوان یک انگیزه برای جلوگیری از ضرر، سیستم‌های جدید با احراز هویت هوش مصنوعی برای ثبت داده‌های دزدان فروشگاهی مشکوک استفاده خواهند شد.

استفاده از هوش مصنوعی برای تجربیات خرید شخصی‌سازی شده

تیم‌های تجارت الکترونیک نیز برای همگام ماندن با خواسته‌های تجارت دیجیتال مدرن تلاش بسیاری دارند. استفاده از هوش مصنوعی برای اتوماسیون وظایف دستی، صرفه‌جویی بزرگی در زمان خواهد بود.

هوش مصنوعی همچنین به یک مزیت رقابتی تبدیل خواهد شد. هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات مبتنی بر داده‌ها ارائه کند تا از توصیه‌های محصول مؤثرتر، استراتژی‌های تعامل همه‌جانبه و اهداف بلندمدت کسب‌وکار پشتیبانی کند. ۵ تکنیک ارتقا تجربه خرید آنلاین می‌تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

گفتگو درباره نقش هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک

Eli Finkelshteyn، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Constructor، نقش هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک را در چند سال آینده پیش‌بینی می‌کند. او همچنین می‌داند که خرده‌فروشان باید هنگام استفاده از هوش مصنوعی، از چه مشکلاتی اجتناب کنند.

به گفته‌ی Finkelshteyn، به اندازه‌ای که ChatGPT عالی است، قرار نیست بهترین ابزار برای هر مسئله‌ی هوش مصنوعی باشد. به عنوان مثال، برای مناطقی مانند بازگرداندن مجموعه‌های بزرگ نتایج و فیلترها مانند یک جستجوی معمولی آنلاین، بهترین ابزار نیست.

هنگامی که صحبت از ایمنی یا نگرانی‌های اخلاقی مربوط به استفاده گسترده‌تر از هوش مصنوعی می‌شود، برخی از کشورها در اروپا اخیراً استفاده از ChatGPT را ممنوع کرده‌اند.

به طور کلی، اینها چالش‌هایی هستند که ما را در مسیر استفاده و به‌کارگیری بهتر و اخلاقی‌تر هوش مصنوعی در حوزه کسب‌وکار و بهبود تجربه مشتریان هدایت می‌کنند. می‌توان انتظار داشت که هوش مصنوعی در آینده نزدیک بسیار تأثیرگذارتر و کارآمدتر در صنعت خرده‌فروشی و تجارت الکترونیکی عمل کند. چگونه فروش آنلاین را با ویدیوهای زنده افزایش دهیم؟

“`

لطفا توجه داشته باشید که لینک‌ها به یک بار به کلمات مرتبط اضافه شده‌اند و تمام تگ‌های HTML به درستی رعایت شده‌اند.

خروج از نسخه موبایل