نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

تحلیل جامع از فیلم لگو برای بازاریابی محتوا

تحلیل جامع از فیلم لگو: آیا واقعاً بهترین محتوای بازاریابی محتواست؟

سلام دوستان! امروز می‌خواهیم درباره فیلم لگو صحبت کنیم و ببینیم آیا واقعاً بهترین محتوای بازاریابی محتواست یا نه. شاید شنیده باشید که بعد از انتشار فیلم لگو در ۲۰۱۴، خیلی از متخصصین بازاریابی این فیلم رو به‌عنوان بهترین محتوای بازاریابی معرفی کردن. اما آیا واقعاً این ادعا درست است؟ بیاید با هم بررسی کنیم. 😊

معرفی فیلم لگو

قبل از هر چیز بذارید برای کسانی که هنوز این فیلم رو ندیدن یه معرفی کوتاه انجام بدم. فیلم لگو یه انیمیشن سه‌بعدی هست که شخصیت اصلیش، امت، یه آدم معمولی و قانون‌مدار است که ناگهان دنیای برهم‌ریزی رو تجربه می‌کنه. پس از اون، ماجراجویی‌های خنده‌دار و جذابش شروع می‌شه و پیام‌های جذابی برای بینندگان داره.

شش نشانه‌ی محتوای مؤثر

در این تحلیل از شش نشانه‌ای که معتقدم محتوای مؤثر باید داشته باشه استفاده می‌کنم تا ببینیم آیا فیلم لگو می‌تونه اون‌ها رو پاس کنه.

۱. عنوان جذاب

اولین نشانه یک محتوای خوب، داشتن عنوان جذاب است. عنوان “The Lego Movie” به‌خودی‌خود جاذبه زیادی داره، به‌خصوص وقتی بدونید برند لگو چقدر معروفه. اما باید اذعان کرد که عنوان فیلم بیشتر از نام برندش بهره برده و خلاقیتی در اون دیده نمی‌شه. اینجوری بگم براتون: عنوان‌هایی مثل “پول رایگان” یا “عشق” نیازی به توضیح بیشتر ندارن و فیلم لگو هم از همون دسته‌ست.

۲. مقدمه‌گیری قوی

یک مقدمه جذاب و گیرا باید بتونه مخاطب رو تو همون لحظات اول میخکوب کنه. فیلم لگو در این قسمت موفقیت‌آمیز عمل می‌کنه. داستان از جایی شروع می‌شه که امت در دنیای تکراری خودش زندگی می کنه تا این که یک تغییر بزرگ، مسیر زندگی‌اش را عوض می‌کنه. اینجور داستان‌سازی‌ها خیلی خوب می‌تونن مخاطب رو به خود جذب کنن.

۳. ترکیبی از آموزش، الهام، و سرگرمی

محتوای خوب باید بتونه آموزش بده، الهام ببخشه و سرگرم کنه. البته فیلم لگو به‌وضوح در زمینه سرگرمی قوی عمل کرده ولی در بخش آموزش، می‌تونیم بگیم که پیام‌هایی همچون اعتبار دادن به خود و اهمیت قوانین و نقض آن‌ها رو ارائه می‌ده.

۴. داستان‌سرایی تاثیرگذار

هر داستان خوبی نیاز به قهرمان، هدف، موانع، مربی و درس اخلاقی داره. امت نقش قهرمان داستان رو ایفا می‌کنه که باید بر موانع غلبه کنه و در نهایت، هدف‌های خود را به دست بیاره. فیلم در اینجا نمره بالایی می‌گیره چون داستانش بسیار جذابه و ما با شخصیت‌ها همدلی می‌کنیم.

۵. ارائه‌ی هدف محتوایی

محتوا باید چرایی خودش رو توضیح بده. در حالی‌که پیام “تو خاصی، به خودت باور داشته باش” به وضوح در فیلم وجود داره، اما این پیام شاید برای بازاریابی محتوایی کمی ضعیف به نظر برسه؛ چون وقتی همه خاص هستن، آیا کسی واقعا خاصه؟!

۶. فراخوان برای اقدام (CTA)

آخرین و مهم‌ترین نشانه فراخوان برای اقدام است. در اینجا فیلم لگو یه شکست خورده، چون به‌عنوان محتوای بازاریابی، چیزی برای فراخواندن مخاطبانش برای اقدام ارائه نمی‌ده. البته هدف اصلی اون‌ها سرگرم کردن بود، نه افزایش فروش محصولات لگو. 😊

در نهایت آیا فیلم لگو می‌تواند به‌عنوان محتوای بازاریابی محتوایی موفق در نظر گرفته شود؟

پس از بررسی، متوجه می‌شیم که از شش نشانه‌ی موثر محتوایی، فیلم لگو در پنج نشانه نمره خوبی می‌گیره اما در فراخوان برای اقدام کمبود زیادی داره. اگه هدفتون از محتوا، فقط سرگرم کردن باشه، فیلم لگو بسیار موفقه. ولی اگه بخواید از اون به‌عنوان ابزاری برای افزایش فروش استفاده کنید، نیاز به بازنگری داره.

جمع‌بندی

خب دوستان، دیدیم که فیلم لگو یه نمونه جالب از محتوای سرگرمیه که تو بعضی از زمینه‌ها خیلی خوب عمل کرده و تو بعضی از قسمت‌ها نیاز به تقویت داره. اگر شما هم فیلم رو دیدید، نظرتون چیه؟ آیا با من موافقید یا چیز دیگه‌ای فکر می‌کنید؟ نظراتتون رو تو بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بذارید و پیشنهاداتتون برای بهتر شدن این ارزیابی رو بگید. 🌟

ممنون که با من بودید. امیدوارم این تحلیل براتون مفید بوده باشه و چیز جدیدی یاد گرفته باشید. تا تحلیل بعدی، مراقب خودتون باشید. 🙌

خروج از نسخه موبایل