آموزش تکنیک فروش جعبه های سه گانه
سلام. حتما براتون سوال پیش اومده که:
- چطور محصول رو به مشتری پیشنهاد بدیم؟
- چطور بیشتر بفروشیم؟
- به چه روشی محصولات بیشتری بفروشیم؟
- یا اینکه نرخ فروشمون رو بیشتر کنیم؟
حتی ممکنه براتون سوال پیش اومده باشه که چطور یک محصول گران رو بفروشیم؟
اول خلاصه متنش رو میذارم :
استراتژی جعبه های ۳ گانه:
سلام. توی این پست میخوام یه تکنیک فروش رو بهتون معرفی کنم.
کاری که خیلی از فروشنده های حرفه ای و شرکت ها دارن ازش استفاده میکنن.
وقتی داری محصول یا خدماتی میفروشید شما یه انتخاب پیش روی مشتری گذاشتید.
در واقع یه گزینه بیشتر روی میز نیست.
خب مشتری اون چیزی که توی فکرش میاد اینه که آیا میخوام اینو بخرمش یا نه؟ و همه ی تمرکزش روی قیمته.
حال اگر دو گزینه A و B را به آنها بدهید ، به نظرت چه فرفی میکنه؟
خب نتیجه ی کمپین ها نشون داده ۸۰ درصد اون ارزون رو میخرن و ۲۰ درصد اون گرون رو .
اما کاری که فروشنده های حرفه انجام میدن اینه که یک گزینه ی سوم رو میکنن.
اینجاست که استراتژی جعبه سه گانه پیاده شده.
در واقع یه انتخاب بزرگتر رو ارائه میدن.
و حالا شما یه قیمت پایین دارید یه قیمت متوسط و قیمت زیاد.
قیمت متوسط همون قیمت زیاد در حالت قبله.
چون مغز ما مقایسه میکنه الان اون رو متوسط میبینه. و مقاومت برای خریدش کمتره
بنابراین این میتونه بهترین پیشنهاد به مشتری باشه. و اون هم راحت تر قبولش میکنه.
و طبق امارها درصد فروش اون محصول از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش پیدا میکنه.
وقتی شما یه پولدر لباسشویی رو داری ۱۰ دلار میفروشی
و یه مدل دیگه ی اونو که کیفیت بهتری داره ۲۵ دلار میفروشیو دوست داری اون ۲۵ دلاری به فروش بره چون سودش بیشتره
اینجا باید یه پودر با بالاترین ارزش رو رو کنی که قیمتش ۲۰۰ دلاره
مشتری میگه نه من خیلی باید لارج باشم که این ۲۰۰ دلاری رو بخرم
ولی خب اونقدرا هم مفت خر نیستم که برم سراغ ۱۰ دلاری .
اینجاست که پودر ۲۵ دلاری بهترین گزینس.
حالا خود ویدیو جعبه های ۳گانه:
دانلود ویدیو بالا با لینک مستقیم – حجم ۱۲ مگ
دانلود فایل صوتی با لینک مستقیم – حجم ۲ مگ
مشروح متن:
معرفی یک تکنیک فروش که مشتری رو برای خرید متقاعد میکنه.
این یک تکنیک بسیار قوی هست که بسیاری از بیزینس ها و شرکت ها دارن ازش استفاده میکنن.
برای انجامش نیاز نیست سرمایه صرف کنید یا کار خاصی.
فقط کافیه پیشنهاد بدید.
چه تغییر ساده ای در پیشنهاد خودمون میتونیم بدیم که مشتری متقاعد بشه از ما خرید کنه یا بیشتر خرید کنه.
اسم این تکنیک ۳ boxes یا سه جعبه های سه گانه هست.
وقتی داری محصول یا خدماتی میفروشید شما یه انتخاب پیش روی مشتری گذاشتید.
در واقع یه گزینه بیشتر روی میز نیست.
وقتی کسی به پیشنهاد شما نگاه میکنه همهی اون چیزی که توی فکرش میاد اینه که
آیا میخوام اینو بخرمش یا نه؟
و میاد فکر میکنه که حاضرم براش هزینه بپردازم ، بودجشو دارم ؟ و همه ی تمرکزش روی قیمت هست.
حال اگر دو گزینه A و B را به آنها بدهید ، به نظرت الان به چی فکر میکنن؟
نمیدونم دیدی توی خیلی از بوفه های سینما یا نه
آنها به شما دو انتخاب می دهند.
آنها پاپ بزرگی دارند و بعد هم پاپ کوچکی دارند.
وقتی می خواهید نوشابه بخرید ، دو گزینه وجود دارد.
و آنچه اکثر مردم انجام می دهند این است که وقتی به آنها دو گزینه می دهید
، ۸۰٪ برای قیمت پایین تر میرن و ۲۰٪ برای قیمت بزرگتر میرن.
به نظرتون چرا اینطوره؟
دلیلش اینه که اکثر مردم میخوان ایمن خرید کنن. کمتر ریسک کنن . میخوان اون چیزو داشته باشن
ولی با قیمت کمتر.
حالا وقتی ما دوتا قیمت به مشتری میدیم بازم به اندازه کافی تمرکز نمیکنن .
و باز هم درباره ی خرید کردن و نخریدنش فکر میکنن.
اما کاری که فروشنده های حرفه انجام میدن اینه که یک گزینه ی سوم رو میکنن.
اینجاست که استراتژی جعبه سه گانه پیاده شده.
در واقع یه انتخاب بزرگتر رو ارائه میدن.
و حالا شما یه قیمت پایین دارید یه قیمت متوسط و قیمت زیاد.
توی حالت دو گزینه گزینه b قیمت زیاد محسوب میشد ولی الان قیمت متوسط برای شما محسوب میشه
چون مغز انسان مقایسه میکنه.
بنابراین برای فروش محصولمون و یا خدماتمون ما دوست داریم بهترین پیشنهاد رو بدیم.
یه تحقیقی برای فروش نوشابه به این روش شده که سه تا نوشابه با ۳ سایز کوچیک
متوسط و بزرگ گذاشتن
20 درصدی که خیلی نوشابه دوست داشتن میان نوشابه بزرگ رو میخرن
و ۲۰ درصد هم نوشابه کوچیک
و ۶۰ درصد نوشابه متوسط رو تهیه کردند.
به طور کلی تست های انحام شده نشون داده که با روش جعبه های سه گانه شانس
فروش قیمت متوسط ۶۰ درصد میشه .
همون قیمتی که توی حالت قبل قیمت بزرگ محسوب میشد و شانس فروشش ۲۰ درصد بود.
پس وقتی میخوای محصولت رو پیشنهاد بدی اگه دوتا گزینه برای انتخاب بهش بدی خوبه
و اگه سه تا بشه دیگه خیلی خوبه .
اما برخی میان ۴ تا پیشنهاد میدن که به نظر من کمی زیاده رویه. چون کمی گیج کننده میشه
اما توی سه تا پیشنهاد ما یه میانه ای رو ساختیم. یه حد وسطی رو ساختیم و تا مقدار زیادی شخص رو قانع میکنه.