۳ کتاب برتر برای خلاقیت و مذاکره
بررسی سه کتاب آلکسیس اوهانیان
آلکسیس اوهانیان، یکی از بنیانگذاران اصلی ردیت و مدیر فعلی شرکت سرمایهگذاری ۷۷۶، به تازگی سه کتابی را معرفی کرده که در سال ۲۰۲۴ تاثیر زیادی بر روی شغل و مسیر حرفهای او داشتهاند. اوهانیان که در سال ۲۰۰۵ ردیت را با همکاری استیو هافمن بنیانگذاری کرد و یک سال بعد آن را به قیمت حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار به شرکت Condé Nast فروخت، اکنون یکی از چهرههای نوآور دنیای فناوری و سرمایهگذاری است. او از زمانی که به طور رسمی از تیم مدیریتی ردیت خارج شد و شرکت سرمایهگذاری هفت-هفت-شش (Seven Seven Six) را در سال ۲۰۲۰ راهاندازی کرد، ثروت و پرتفوی تجاری خود را به شدت افزایش داده است. وی در گفتگویی با Business Insider سه کتابی را معرفی کرد که امسال بیشترین تأثیر را بر روی شغل و رهبریاش گذاشتهاند.
۱. Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration – اثر اد کتمل و امی والاس
این کتاب درباره چگونگی غلبه بر نیروهای نامرئی که مانع از الهام واقعی میشوند، صحبت میکند. اد کتمل یکی از بنیانگذاران پیکسار است و در این کتاب تجارب خود را از کار در یکی از خلاقترین محیطهای کار دنیا به اشتراک میگذارد. کاتلین هالوی، شریک اوهانیان در شرکت ۷۷۶، کمک کرد تا این کتاب بر اساس تجربیات او در پیکسار تولید شود. اوهانیان بیان کرده که این کتاب به او دید جدیدی در مورد اینکه چگونه ردیت را بازسازی کند و شرکت ۷۷۶ را بسازد، ارائه داده است.
۲. Never Split the Difference: Negotiating as if Your Life Depended on It – اثر کریس واس با تاهل رز
کریس واس، یک مذاکرهکننده حرفهای بوده که در این کتاب به شما یاد میدهد چگونه مانند یک مذاکرهکننده حرفهای عمل کنید. اوهانیان این کتاب را از زکریا ریتانو، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت رو (یکی از سرمایهگذاریهای ۷۷۶) توصیه دریافت کرده و آن را یک کتاب ضروری برای همه، نه فقط مدیران اجرایی و بنیانگذاران، میداند. او هر سال این کتاب را بازخوانی میکند تا نکات کلیدی آن را همیشه به یاد داشته باشد.
۳. Unreasonable Hospitality: The Remarkable Power of Giving People More Than They Expect – اثر ویل گیدارا
این کتاب توسط مگی، یکی از اعضای تیم ۷۷۶، به اوهانیان معرفی شده است. ویل گیدارا، نویسنده کتاب، به عنوان مدیر و مالک سابق رستوران Eleven Madison Park شناخته میشود. این رستوران یکی از رستورانهای محبوب اوهانیان است و او معتقد است که روشها و ذهنیتی که در این کتاب مطرح شده را میتوان برای ساخت یک برند استثنایی در خارج از حوزه غذا و مهماننوازی نیز به کار برد.
تأثیر کتابها بر روی رشد و توسعه کسب و کار
این داستان بخشی از سری مقالات معرفی کتابهای انتهای سال است که تلاش دارد تا بهترین کتابهایی که مدیران عامل و رهبران تجاری تاثیرگذار در سال ۲۰۲۴ مطالعه کردهاند را معرفی کند.
خلاقیت و الهامبخشی
همانطور که در کتاب اول “Creativity, Inc.” به آن اشاره شده است، خلاقیت یکی از مهمترین عواملی است که میتواند به رشد و توسعه یک کسب و کار کمک کند. این کتاب به شما دیدی عمیقتر از روشهای جلوگیری از نیروهایی که ممکن است مانع خلاقیت شوند، ارائه میدهد و کمک میکند تا ایدههای جدیدی را شناسایی و به کار گیرید. برای هر کسی که در حوزه فناوری یا هر صنعت خلاق دیگری کار میکند، یادگیری از تجربیات شخصی مانند اد کتمل میتواند بسیار مفید و انگیزهبخش باشد.
مذاکره به عنوان یک مهارت حیاتی
کتاب Never Split the Difference در مورد اهمیت و تکنیکهای مذاکره صحبت میکند. در دنیای کسب و کار، مذاکره یک مهارت حیاتی است که میتواند موفقیت یا شکست را رقم بزند. اگر یاد بگیرید که چگونه مانند یک مذاکرهکننده حرفهای عمل کنید، ابزار قدرتمندی در دست دارید که میتواند به نفع شما و کسب و کارتان باشد.
ساختن برندی با حوزه وسیعتر از انتظارات
نهایتاً، Unreasonable Hospitality به شما نشان میدهد که چگونه با ارائه ارزش بالاتر از انتظارات مشتریان، میتوانید برندی استثنایی و به یاد ماندنی ایجاد کنید. بدون توجه به صنعتی که در آن فعالیت میکنید، ایجاد تجربههای فوقالعاده برای مشتریان میتواند وفاداری و شهرت برند شما را به شدت افزایش دهد.
پایاننامه
در نهایت، با وجود تغییرات سریع در دنیای کسب و کار و فناوری، مطالعه و یادگیری مستمر از رهبران و نوآوران میتواند شما را برای رویارویی با چالشهای جدید بهتر آماده کند. خواندن این کتابها میتواند به شما کمک کند تا حرفهایتر و مؤثرتر عمل کنید و مسیر موفقیت خود را تسریع کنید. آمادگی و تمایل به یادگیری از دیگران همیشه یکی از ویژگیهای کلیدی موفقیت در هر زمینهای است.
دیدگاهتان را بنویسید