با خنده برای محتوایتان بیشترین اثربخشی را بیابید
ارتقاء محتوای حرفهای از طریق نقطهی خندانی
چطور محتوای حرفهای و جذاب داشته باشیم؟
اگر به این نتیجه رسیدید که نمیخواهید محتوای خستهکننده تولید کنید، من به شما تبریک میگویم. وقتی ده سال پیش شروع به ایجاد محتوا کردم، بیشتر بر روی “حرفهای” بودن متمرکز بودم و اجازه نمیدادم چیزی از شخصیت غیرکاریام فاش شود. اما واقعیت این است که انتقال اطلاعات بهتنهایی جذاب یا بهیادماندنی نیست. وقتی بازاریابی شما بهیادماندنی نیست، به جایی نمیرسد و کسبوکارتان را رشد نمیدهد.
چرا محتوای صرفاً حرفهای ناکارآمد است؟
مقالات “حرفهای” من برای جذب مشتریان و ویرایشگران زیاد کارساز نبود. مشتریان و مخاطبان بالقوه نیاز دارند که بیش از تخصص شما بدانند، چون افراد زیادی در حوزه شما وجود دارند که مشاوره های مشابهی ارائه میدهند. محتوای شما فرصتی برای نشان دادن این است که چرا رویکرد شما بهترین گزینه برای مخاطبان هدف شماست.
گسترش مفهوم “حرفهای”
امروز میخواهم مفهوم عمومی “حرفهای” را به شما گسترش دهم تا بتوانید مشتریان بهتری جذب کنید. حدود پنج سال پیش، کتابی درباره شکست عشقی نوشتم و بعد از آن علاقهام به موضوع تقریباً از بین رفت. اما گاهی اوقات به محتوای دیگر افرادی که در این باره صحبت میکنند نگاهی میاندازم.
معرفی متیو هاسی: عشق و طنز
ویدیوهای متیو هاسی در رابطه با مشاوره روابط و عشق که در یوتیوب تماشا کردم، جالب بودند و باعث شدند که بیشتر به دنبال محتوای او بروم. در یکی از شبهای دسامبر پیش از تعطیلات، وقتی یک عنوان جذاب را زیر یکی از ویدیوهای او دیدم، تسلیم شدم و آن را تماشا کردم. آن ویدیو نه تنها ارزشمند بلکه خندهدار بود و این باعث شد بیشتر به کانال او مراجعه کنم.
نقطهی خندانی چیست؟
متیو از اصطلاح “نقطهی خندانی” برای تعریف سطحی از طنز استفاده میکند که مخاطب را گرمتر و پیام را جذابتر میکند. با مشاهده طنز خفیف در محتوای او متوجه شدم که ارزش محتواهای متیو نه تنها در مشاوره بلکه در نحوه ارائه آنها است.
مزایای طنز در محتوا
استفاده از طنز در محتوا باعث ایجاد ارتباط عمیقتر با مخاطبان میشود. طنز نباید بیاحترامی باشد و یا به موضوع لطمه بزند، بلکه باید به صورتی باشد که شخصیت شما و منحصر بهفرد بودن شما را بهخوبی نشان دهد.
چطور میتوان طنز را در محتوا جای داد؟
اگر نمیدانید چطور از طنز در محتوای خود استفاده کنید، نگران نباشید. نیازی به گفتن جوکهای بامزه نیست، بلکه باید نشان دهید چه چیزی را جالب و خندهدار میدانید. این راهی عالی برای متمایز شدن در بازاری پر از رقابت است.
تمرین: بازنویسی خلاقانه
یکی از روشهای بالا بردن کیفیت محتوای حرفهای، انجام یک تمرین ویرایشی است. بعد از نوشتن اولین پیشنویس، متن خود را به دو دسته “متعارف” و “سفارشی” تقسیم کنید. سپس با دقت بیشتری بر روی بخشهای سفارشی کار کنید تا نقاط قوت و طنز خود را بیشتر نشان دهید.
در نهایت…
به کاربرد خلاقیت و طنز در محتواهای خود بیاندیشید و تجربههای خود را در این زمینه با دیگران به اشتراک بگذارید. آیا تا به حال از طنز در محتوای خود استفاده کردهاید؟ چگونه به رشد مخاطبان خود کمک کردهاید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
“`
دیدگاهتان را بنویسید