ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

۸ ایده ی جذاب تولید محتوا برای پیج طلا و بدلیجات

آموزش فروش طلا در اینستاگرام

تولید محتوا برای فروش اینترنتی طلا در شبکه های اجتماعی یکی از کسب و کارهایی است که اخیرا خیلی پر طرفدار شده است

و علت آن استقبال و اعتماد مردم برای تهیه اینترنتی طلا و بدلیجات است.

اما سوالی که اینجا مطرح میشود برای تولید محتوا طلا و بدلیجات در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی چکار باید بکنیم؟

به نظر شما تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام برای پیج فروش طلا چقدر میتوانم مهم باشد؟

پاسخ اینست که خیلی خیلی با ارزش است اینکار زیرا که این روزها مردم برای تبدیل سرمایه خودشان به یک دارایی امن سعی میکنند طلا و فلزات گرانبها تهیه کنند. بنابراین اینکه شما بتوانید با تولید محتوا مشتریان بیشتری داشته باشید خیلی کار مهمی است.

در واقع به راحتی میتوانید با تولید محتوا کلی مشتری به دست بیاورید به خصوص اینکه این روزها عامه ی مردم دنبال خرید طلا هستند و کار شما برای جذب فالوورهایی که تبدیل به مشتری میشوند آسان تر است.

استراتژی تولید محتوا در پیج طلا فروشی و بدلیجات:

  1.  تولید محتوا برای اعتماد سازی
  2.  تولید محتوا برای نمایش محصول
  3.  نمایش مشتریان فعلی برای ترغیب به خرید
  4. پیشنهاد فروش در پست ها و استوری ها

 

همچنین برای پست و استوری گذاشتن هم شما نیاز دارید به ایده های تولید محتوا برای پیج فروش طلا و جواهرات تا بتوانید به بهترین شکل فرآیند بازاریابی محتوا رو انجام بدهید و در نهایت فروش داشته باشید.

نکته ی مهم دیگر اینست که خیلی وقتها از پیج طلافروشی میتوانید برای مشتریانی که مراجعه ی حضوری میکنند نیز استفاده کنید یعنی محتوای شما باعث بشود افراد به فروشگاه طلا شمام راجعه کنند که این امر هم یکی از نکات بسیار مهم و جالب در بازاریابی طلا و بدلیجات است.

ایده های تولید محتوای طلا را با هم بررسی میکنیم:

۱- تولید محتوا در پیج طلا و بدلیجات برای اعتماد سازی:

گفتیم که باید با تولید محتوا بتوانیم اعتماد سازی کنیم  در واقع ما باید بتوانیم در متحوای خودمان چیزی منتشر کنیم که مردم را ترغیب کند پیج ما را دنبال کنند تا سپس بتوانیم به انها پیشنهاد خرید بدهیم. برای اینکار باید به سوالات رایج مردم در زمینه ی طلا پاسخ بدهیم.

چند ایده برای تولید محتوای آموزشی و کاربر پسند در زمینه ی طلا و بدلیجات:

  1. چطور طلا را تشخیص دهیم
  2. چطور طلا را تمیز کنیم
  3. چطور طلا را از بدل تشخیص بدیم
  4. چطور طلا را بشناسیم
  5. چطور وزن طلا را محاسبه کنیم
  6. چطور طلا را برق بیندازیم
  7. چگونه طلا را از طلایاب مخفی کنیم
  8. چگونه طلا را بفروشیم
  9. چگونه طلا را بشوییم
  10. چطور قیمت فروش طلا را حساب کنیم
  11. چگونه اجرت طلا را حساب کنیم
  12. چگونه سوت طلا را حساب کنیم
  13. چگونه طلا را مثل روز اول کنیم
  14. طلا سفید بگیریم یا نه؟
  15. چگونه طلای سوخته را تمیز کنیم
  16. چگونه طلا را ضدعفونی کنیم

۲- تولید محتوا در پیج طلا و جواهرات و بدلیجات برای نمایش محصول(مهم):

آقای استیو جابز یک جمله ی معروف دار که میگه نحوه ی ارائه ی هر چیزی ارزش اون رو مشخص میکنه.

وقت و زحمتی که شما میکشی برای تولید محتوا برای ارائه ی محصول ارزش محصول شما را مشخص میکنه. به خصوص وقتی که شما کالای زینتی و گران دارید باید خیلی برای محتواهای اینچنین زمان بگذارید.

من وقتی در حال مشاوره دادن به کسب و کارهای دیگر هستم به این نکته توجه میکنم که شاید یک کسب و کار خانگی است وفضای خیلی شیک برای تولید محتوا در اختیار ندارد اما در مورد کسب و کار طلا و بدلیجات به احتمال زیاد شما یک مغازه یا فضایی برای فروش دارید و ضمن اینکه میزان سرمایه قابل توجهی را شاید برای تهیه طلا هزینه کرده اید پس برای تولید محتوا هم میتوانید در سطح قابل قبولی برای تولید محتوا هزینه کنید.

منظور از هزینه اینست که با اتلیه و عکاسی هایی همکاری کنید یا اینکه خودتان ابزار های لازم را تهیه کنید مانند ابزار های نور و لایت باکس هایی که یک جعبه ی کوچک است و داخل ان محصولات را قرار میدهید و با نور مناسب عکس برداری میکنید.

در اینجا چند نمونه از محتواهای خوب برای نمایش و معرفی محصول در پیج های طلافروشی برای شما اماده کردم:

شما میتوانید از این نموه های محتوا برای پیج خودتان الگو برداری کنید:

تولید محتوا برای پیج طلا و بدلیجات در اینستاگرام

تصاویری که مشاهده میکنید نمونه های تولید محتوا برای پیج طلا در اینستاگرام است که میتوانید از آن برای معرفی محصولات خودتان استفاده کنید و به فالوورهای خودتان پیشنهاد خرید بدهید

 

در زیر ویترین پیج های فروش طلا و بدلیجات را مشاهده میکنید:

   

 

چند نمونه ویدیو معرفی طلا در اینستاگرام:

 

 

 

 

 

 


۳- تولید محتوا برای طلا با نمایش رضایت مشتری:

خیلی از فروشنده های طلا برای اینکه با مشتری های خودشون در این مورد صحبت کنند کمی مقاومت درونی دارند در حالی که اگر شما تصمیم بگیرید که با هر مشتری ای که دارید صحبت کنید که قرار است یک ویدیو ۱۵ ثانیه ای از او نظر بخواهید و نظرش را در مورد خریدی که انجام داده به شما بگوید او قبول میکند.

در واقع با نمایش دادن اینکه مردم در حال خرید از فروشگاه ما هستند این حس با کیفیت بودن را به مخاطبانمان القا میکنیم که آنقدر خوب هستیم که دیگران در حال خرید از ما هستند.

این یک اصل در بازاریابی عصبی یا همان نورومارکتینگ است که وقتی ما میبینیم آدم ها از جایی در حال خرید هستند ، میخواهید از غافله عقب نمانیم و باعث میشود که ما هم همان مسیر را پیش بگیریم.

برای همین هست که میبینیم جلوی خیلی از فروشگاه ها صفی هست ، آدم های بیشتری به آن صف اضافه میشوند.

اصل دیگه ای که در بازاریابی حرفه ای همیشه آن را عنوان میکنم قانون ۸۰-۲۰ است که میگه ۸۰ درصد نتایج برای ۲۰ درصد افراد آن صنف هست. شما  با نشان دادن مشتریان راضی خودتان کاری میکنید که آدم های بیشتری سمت شما بیایند و این باعث میشود که مجدد آدم های بیشتری نیز بیایند و هر مشتری جدیدی که میاید میتواند یک محتوا برای شما باشد و این محتوا افراد بیشتری سمت شما می آورد.


تبدیل یک پیج اینستاگرام به یک ماشین پولسازی برای فروشگاه و بیزینسمان امروزه خیلی قابل دسترس هست اما خیلی ها فکر میکنید این به معنی اینست که بدون دانش خاصی و فقط با تقلید از پیج های دیگران میتوانیم رشد کنیم و به درامد برسیم.

همین مسئله خودش عاملی شده تا بسیاری از پیج ها تلاش میکنند اما نتیجه ای به دست نمی اورند.

برای اینکه به صورت حرفه ای بتوانید در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر کسب درآمد کنید باید طبق دستور العمل هایی بتوانید ایده یابی کنید و تولید محتوای ویدیویی ، عکس و عکس نوشته و ریلز کنید.

ضمن اینکه محل اصلی فروش و تبدیل فالوور ها به مشتری استوری های اینستاگرام است.

یک کلاس آنلاین آموزش جامع کسب درآمد از اینستاگرام برای شما آمده کردیم که از صفر تا صد تولید محتوا و نحوه ی فروش در اینستاگرام مخصوص انواع پیج ها به شما آموزش داده ایم.

در این دوره شما میتوانید به طور کامل :

 

این دوره در حال حاضر ۶ ساعت است که البته با شرکت در این دوره در اینده از آپدیت های بعدی به صورت رایگان بهره مند خواهید شد و به صورت رایگان میتوانید آپدیت ها را دانلود کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد دوره ی جامع کسب درآمد در اینستاگرام


در ادامه چند نکته برای فروش طلا در اینترنت به شما ارائه خواهم داد:

۱.جمعی از طلا فروشان باهم کار کنید!

این راهکار، راه حل خیلی ساده ای است و در واقع همان روش بازار طلا فروشی به طریق سنتی می باشد.

اگر دقت کرده باشید عمده ی افراد وقتی می خواهند طلا بخرند بازار طلافروشی را به یک مغازه ی طلا فروشی ساده و تنها ترجیح می دهند. این ترجیح دادن هم به دو دلیل می باشد. دلیل اول این است که فرد خریدار در هنگام خرید در بازار تنوع بیشتری را تجربه می کند. دلیل دوم هم اطمینان بیشتر خریدار از فضای مملو از طلاها فروشی ها است. چرا که می دانند در همچین فضایی دزدی به طریق کم یا زیاد گفتن نرخ طلا تقریبا به صفر می رسد.

اگر شما از افراد هستید که تنها تعداد طلا دارید و می خواهید آن ها را به طریق اینترنتی به فروش برسانید باید به شما بگوئیم که کافیست آن ها را به پیج های بزرگ طلا فروشی بسپارید. اما اگر خودتان طلافروشی دارید می توانید برای تنوع بیشتر محصولات تعدادی از طلافروشان باهم به ساخت پیج اقدام کنند. اینگونه مشتری هم تنوع بیشتری را تجربه می کند و هم با اطمینان بیشتری به سمت خرید محصول می آید.

البته این راه حل عموما وقتی کار ساز است که افراد مورد اطمینان هم، باهم کار کنند و پیج بسازند.

۲.برای فروش طلا آن تایم و دقیق باشید

طلا از اجناسی هست که گاهی حتی لحظه ای هم تغییر قیمت می دهد. شما به عنوان یک طلا فروش حرفه ای کافیست که نوسانات روزانه ی طلا را به صورت دو یا سه استوری به مخاطب نشان دهید. این گونه شما حرفه ای بودن و همچنین حسن نیت تان را به مشتری نشان می دهید.

در واقع میتوانید با تولید محتوا در مورد قیمت لحظه ای طلا نشان بدهید که یک طلا فروشی فعال هستید که کارتان بسیار دقیق است.

ضمن اینکه وقتی یک محتوا (مثلا پست) تولید میکنید و پیشنهاد فروش طلا به مخاطب می دهید باید تاکید کنید که این قیمت پیشنهادی برای زمانی است که قیمت طلا روی همین قیمت باقی بماند.

پس تولید محتوا در پیج اینستاگرامی طلافروشی خیلی میتواند به اعتبار و معتبر نشان دادن شما کمک کند.

۳.طلاها را دسته بندی کنید.

این روش هم مانند راه حل اولی مثل فروش به طریق سنتی است. اگر به مغازه های طلافروشی دقت کرده باشید میبینید که آن ها گردن بند ها و گوشواره ها و سایر جواهرات را با دسته بندی چیده اند. این راه حلِ چیدمان در مجازی هم کار ساز است چراکه مشتری به این شکل برای خرید گیج نمی شود و به راحتی کالای خود را پیدا می کند.

یک تولید کننده محتوا که قصد فروش طلا را دارد باید در بخش هایلایت های پیج اینستاگرامش دسته بندی انواع طلا ها را به مخاطب نشان دهد تا کسی که پیش شما را فالو میکند به راحتی بتواند در پیج شما چرخ بزند و انواع مدل را انتخاب کند.

همچنین بهترین پست های شما هم میتواند معرفی یک دسته خاص از انواع طلاها باشد. 

ایده ی اینکه این معرفی چگونگی باشد بسته به خلاقیت شما میتواند متفاوت باشد. مثلا ” معرفی ۵ طلا برای هدیه در مراسم خاستگاری.

اوکی؟

پست تولید محتوای پیجتان را با ایده ها و خلاقیت خودتان ترکیب کنید تا مخاطب حس خوبی از پیج شما بگیرد.

۴.اطلاعات بسیار دقیق از طلاها بگذارید

قطعا مشتری در فروشگاه های مجازی اطمینان بسیار کمتری نسبت به نوع سنتی دارد. پس بهتر است که تمام مشخصات طلا اعم از وزن آن و طلای به کار رفته و همچنین شکل آن از هر زاویه در اینستاگرام عکس گذاشته شود.

یکی از مهمترین بخش های تولید محتوای یک پیج فروشگاهی به خصوص محصول نابی مانند طلا عکس های با کیفیت از زاویه های مختلف است.

۵.قرار دادن طلا به صورت شمش

وجود شمش به مخاطب حس خوبِ حضور فیزیکی در طلا فروشی را الغا می کند.

در محتوای خودتان در مورد شمش های طلا هم صحبت کنید.

۶.بهترین زمان را برای فروش انتخاب کنید

احتمالا خودتان هم می دانید که قیمت طلا با وجود عرضه و تقاضا بالا می رود. کاملا مشخص است که در زمان های تقاضای زیاد گذاشتن تبلیغ برای فروش بهترین راهکار برای سود آوری است.

برخی از افراد دنبال کسب سود از طلا هستند . اگر سیاست های شما این مسئله را پشتیبانی میکند میتوانید با تولید محتوا حول این موضوع یک پیج اینستاگرامی بسیار پر طرفدار داشته باشید.

۷. در پیج راهکار هایی برای شناختن طلای خوب از بد را بگذارید

وقتی برای مشتری راهکار هایی برای شناخت او از جنس طلای (مثلا تشخص طلای اصل از غیر اصل و همچنین راهکار هایی که دارای طلافروشان برای تقلب استفاده می کنند)خوب و بد بگذارید به او میفهمانید که قصدتان فقط فروش و سود خودتان نیست؛ بلکه می خواهید به مشتری هم برای خرید کمک کنید.

این راهکارهای شناخت به صورت ویدئو یا عکس بعد از هر ۳ یا ۴ پست بهتر است که قرار بگیرند.( البته این یک امر کاملا سلیقه ای است)

پس حتما برای کسب فالوور بیشتر در تولید محتوای پیجتان از محتواهای آموزشی استفاده کنید.

 جنس و قیمت مشتقات به کار رفته در طلا هم بگذارید

مثلا جنس و قیمت عقیق یا هر سنگ به کار رفته ی دیگر در طلا را نیز بگذارید.

۸. صداقت در فروش اینترنتی طلا حرف اول را میزند

این راهکار کمی کلیشه ای به نظر می رسد، اما وقتی یک مشتری با شما حرف میزند با تمام صداقت به او جواب بدهید. همچنین وقتی خریدار کالایی را خریداری کرد، حتی اگر کوچکترین اتفاقی مثل تاخیر اتفاق افتاد با او در میان بگذارید.

با این راهکار حس خوب اطمینان را در مشتری به وجود می آوردید.


حالا فروش اینترنتی طلا رو از کجا شروع کنم؟

خدا رو شکر اخیرا از یک کلاس آموزشی رونمایی کردیم که در آن تمامی مراحل فروش اینترنتی یک محصول را از نقطه ی صفر تا حرفه ای گام به گام توضیح دادم.

این کلاس که به صورت اینترنتی برگذار شده است هم اکنون برای شما عزیزانی که در تا الان در آن شرکت نکرده اید در دسترس است.

میتوانید با شرکت در دوره که هزینه ی آن معادل یک بار فروش طلا است تمامی نکات و تکنیک های فروش محصولتان را به صورت اینترنتی یاد بگیرید

و با استفاده از نکات مطرح شده صد ها فروش اینترنتی را تجربه کنید.

توضیحات بیشتر دوره آموزش جامع کسب درآمد از پیج اینستاگرام

فقط یک دوره ی آموزشی ۶ ساعته تا یادگیری کامل مهارت های تولید محتوا و بلاگری فاصله دارید.

شما . 

اطلاعات دوره ی جامع بلاگری در اینستاگرام

 

 

خروج از نسخه موبایل