ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

۷ تکنیک افزایش فروش روغن موتور

7 روش برای بازاریابی اینترنتی تعویض روغن موتور

۷ تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش روغن موتور و تعویض روغنی ها و به طور کلی مکانیکی ها که با آن میتوانند در اینستاگرام و اینترنت و حتی فروش حضوری بازاریابی موفقی داشته باشند.

برای کسانی که تعویض روغنی دارند استفاده از روش ها و تکنیک های بازاریابی اینترنتی برای افزایش فروش روغن موتور کاری سخت به نظر میرسد اما من در اینجا میخواهم به شما ۷ تکنیک و روش را نشان بدهم تا با استفاده از آن بتوانید فروش روغن موتور های خودتان را روز به روز بیشتر کنید.

نکته ی مهم قبل از همه چیز:

ما دو نوع بیزینس داریم. یکی بیزینس محلی و دیگری بیزینس سراسری

بیزینس محلی یعنی اینکه شما فقط در محدوده شهر یا استان خودتان میتوانید سرویس و خدمات ارائه بدید. مثلا اگر شما روغن موتور ها را خودتان باید تعویض کنید میشود بیزینس محلی.

یعنی شما اگر در تهران هستید نمیتوانید به کسی که در شهر شبراز است خدمات ارائه بدید.

ولی اگر احساس میکنید که میتوانید روغن موتورهایتان را به مشتریانی در شهر های دیگر بفروشید و آنها خودشان میتوانند تعویض را انجام دهند شما یک بیزینس سراسری هستید.

شاید هم بخواهید هر دو مورد را انجام بدهید ولی باید ببینید که تمرکز اصلیتان روی کدام است. اینطوری بهتر میتوانید برای فروش روغن موتورهایتان مارکتینگ و بازاریابی کنید.

 

۱- گوگل مپ ( نقشه ی گوگل)

اگر این نکته را نمیدانید بگذارید به شما بگویم که امروزه مردم بسیار بسیار زیاد نام مکان ها را در گوگل جستجو میکنند. مثلا یک نفر قصد دارد برای تعویض روغن موتور ماشینش اقدام کند اما نمیداند نزدیک ترین تعویض روغنی در کدام خیابان است. برنابراین در گوگل جستجو میکند تعویض روغنی در تهران ( یا هر شهر دیگه ای که در ان ساکن است)

نکته ی خیلی مهمتر این است که گوگل مکان را و شغل ها را میشناسد و وقتی مخاطب این را جستجو میکند اولین نتایج گوگل ، گوگل مپ هست. بنابراین خیلی مهم است که ثبت کسب و کار در نقشه گوگل را انجام بدهید.

گوگل مپ یک سرویس شرکت گوگل است که به شما کمک میکند مکان ها را پیدا کنید و کسب و کار شما هم میتواند یکی از مکان های مورد نیاز مردم باشد که در زمانی که دنبال یک تعویض روغنی میگردند از طریق نقشه گوگل یا همان گوگل مپ شما را پیدا میکنند.

بنابراین شما یکی از مهمترین کارهایی که برای بازاریابی و افزایش فروش خدمات خودرو و تعویض روغن موتور باید انجام بدید ثبت کردن آدرس تعویض روغنی خودتان در گوگل مپ یا همان نقشه ی گوگل است.

 

۲- شبکه های اجتماعی (مانند اینستاگرام):

یکی از روش هایی که میتوانید به مشتریان بسیار زیادی دسترسی داشته باشید استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است. کار اصلی شما تولید محتوا در اینستاگرام است. یعنی پست هایی منتشر کنید تا مخاطب جذب بشود.

برای تولید محتوا ویژه تعویض روغنی و روغن موتور باید پست هایی بگذارید تا برای مردم جالب باشد و البته حتما باید به موضوع کارتان مرتبط باشد و همینطور به مشتریانتان مداوم گوشزد کنید که میتوانند برای تعویض روغن ماشینشان به شما پیام بدهند.

سعی کنید که محتواهای آموزشی زیادی در اینستاگرام خودتان بگذارید. تجربه ی چندین ساله ی من این را میگوید که برای یک بیزینس با موضوع تعویض روغن محتوهای آموزشی به شدت پر بازدید خواهند شد و برای شما مشتریانی جذب خواهد کرد که فروش بالایی به دست می آورید.

نکته مهم برای بازاریابی بیزینس روغن موتور در شبکه های اجتماعی:

هرچقدر شما محتوایی آموزشی کوتاه منتشر کنید در بین مرمد خیلی بازخورد خواهد داشت و لایک و سیو وکامنت بیشتری میگرید. چرا؟ چون دارید به مرمد آموزش میدید.

مردم در اینستاگرام حوصله ندارند که یک نفر برود پای تخته و بهشان درس بده. اما خیلی از کسی که یک ترفند به درد بخور به آنها آموزش بدهد استقبال میکنند.

اخیرا در اینستاگرام ریلز فعال شده است و کسانی که محتوای جالب و بدرد بخور رو در زمان کم منتشر کند آمار بسیار بالایی را میگیرد.

به طور مثال در زیر ۶ پست اینستاگرامی در زمینه ی روغن موتور را مشاهده میکنید که به خوبی محتوای آموزشی و کاربر پسند را منتشر کرده است:

افزایش فروش روغن موتور

۳- تلفن مارکتینگ و sms مارکتینگ

کسب و کار تعویض روغنی به گونه ای است که اکثر افراد قبل از مراجعه تماس میگیرند یا اگر بخواهند مراجعه کنند نیاز دارن که با شما تماس بگیرند و سوالاتی را پرسند.

بنابراین شما باید پیج اینستاگرامتان و یا اگر وبسایت دارید هم در سایتتان شماره تلفنتان را ثبت کنید تا مردم بتوانند به شما زنگ بزنند.

همینطور باید با لحن مناسبی صحبت کنید و به مردم مشاوره و راهنمایی مناسبی ارائه بدید. اینطور مردم با خیال راحت به شما مراجعه میکنند.

نکته ی مهم دیگر در تلفن مارکتینگ اینست که شما باید شماره تلفن مشتریانی که از شما خرید کرده اند را داشته باشید و از طریق CRM یعنی پنل مدیریت مشتریان بتوانید در زمانی که احساس میکنید آنها مجدد به تعویض روغن ماشینشان نیاز دارند پیام ارسال کنید.

crm یک پنل اتوماتیک مدیریت مشتریان است. نکته ی خیلی مهم اینست که شما میتوانید شماره موبایل مشتریان موفق خود را در لیست جداگانه بگذارید و در زمانی که احساس میکنید انها مجدد به تعویض روغن نیاز دارند به ورت خودکار یک پیامک ارسال کنید و پیشنهاد کنید که میتوانند روغن موتورشان را تعویض کنندو ضمن اینکه میتوانید تخفیف هم ارائه بدهید.

به این شکل پس از مدتی همواره مشتریانی ثابت دارید که در زمان تعویض روغن ماشینشان به مشا مراجعه میکنند.

۴- تعویض در محل

اکثر تعویض روغن ها این کا را در پارکینگ خودشان انجام میدهند در حالی که شاید خیلی از مشتریان نیاز داشته باشند کسی به محل آنها مراجعه کند و روغن ماشینشان را تعویض کند.

شما میتوانید این امکان را ارائه بدید و البته درآمد خوبی هم دارد. یعنی در معرفی کسب و کار خودتان میتوانید بگویید که ” گاهی اوقات به قلان دلیل ممکن است ماشین شما نتواند حرکت کند و نیاز به تعویض روغن داشته باشد پس نیاز دارید که یک تعویض روغنی این کار را برای شما انجام بدهد و خب ما این کا را انجام میدهیم. در هر نقطه از محدوده ی شهر فلان هستید فقط کافیست تماس بگیرید.”

شما با این رویکرد میتوانید بابت تعویض روغن در محل قیمت بالاتری از مشتری دریافت کنید زیرا به محل او مراجعه کردید.

نکته ی مهم برای این مدل خدمات اینست که شما میتوانید از المان ترس در تبلیغاتتان استفاده کنید. زیرا یکی از تکنیک های بازاریابی عصبی یا همان بازاریابی مبتنی بر مغز اینست که مشتری را بترسانید تا به پیام شما توجه کند.

حالا با استفاده از این روش شما میتوانید در محتوا و تبلیغات و تراکت هایی که پخش میکنید به مشتری خود این پیام را منتقل کنید که گاهی به همراه خانواده در جاده گیر میکنند و ماشین به خاطر روغن نامناسب دچار مشکل میشود وگرفتار میشوند. پس تراکت شما را همیشه در جیبشان داشته باشند یا شماره ی شما را در موبایلشان ذخیره کنند تا در صورت بروز همچین مشکلی به شما زنگ بزنند.

به این صورت شما هم مشتریانی برای تعویض روغنش در محل خواهید داشت و هم شماره تلفن های زیادی را میتوانید در پنل crm خودتان داشته باشید.

۵- خدمات ویژه به مشتریان وفادار

برای جذب و نگه داشتن مشتریان میتوانید طرح هایی ارائه بدید. مثلا بگید هر مشتری اگر ۵ بار نزد شما روغن ماشینش را تعویض کند ۱ بار تعویض روغن به صورت رایگان انجام خواهد شد. یا یک مرتبه میتواند روغن ماشبنش را نزد ما تعویض کند و هزینه ی دستمزد را از شما هدیه بگیرد.

خلاصه یک هدیه ای در نظر بگیرید که ترغیب کننده باشد. مثلا ممکن است ۵ مرتبه زیاد باشد چون مردم احتمالا هر ۶ ماه روغن را تعویض میکنند و ۵ مرتبه میشود دو سال و نیم. مثلا میتوانید این عدد را به ۳ تغییر بدید.

هر ۳ مرتبه که مشتری مزد شما روغن تعویض میکند دفعه ی چهارم شما از او مبلغ کمتری دریافت میکنید یا مثلا قیمت روغن یا دستمزد را از او نمیگیرید.

این یک روش تشویق کردن مشتری به وفاداری به شما است که کمک میکند که مشتری به تعویض روغنی های دیگر مراجعه نکند.

 

۷- فروش لوازم جانبی

قطعا در زمینه ی کاری شما لوازم جانبی زیادی است که میتوانید آنها را به مشتریانتان پیشنهاد بدید. اگر نحوه ی پیشنهاد دادنتان و چیدمان آنها مناسب باشد فروش خوبی از لوازم جانبی ماشین خواهید داشت.

فقط باید در حین تعویض روغن کاری کنید مشتری در محل این لوازم جانبی برود و مشغول بررسی کردن انها باشد و به خریدن آنها فکر کند و بعد شما به او پیشنهاد خرید یک یا چند تا از لوازم جانبی ها را میدهید.

نکته ی مهم دیگر اینست که شما به عنوان یک بیزینس باید چرخه ی نیاز مشتریان هدفتان را کامل کنید. یعنی به این فکر کنید که مشتری شما چه نیاز های دیگری دارد که توسط شما قابل برطرف کردن است. مثلا ممکن است شما بتوانید علاوه بر تعویض روغن ، تعویض باتری هم انجام بدهید. پس این خودس یک ایده ی بسیار خوب است.

یا اینکه قطعاتی مرتبط با تعویض روغن داشته باشید تا مشتری وقتی به شما مراجعه کرد علاوه بر کاری که داشت یکی از آن قطعات را خریدارید کند. چون من در این بیزینس سر رشته ندارم در حال حاضر ایده یخ وبی به ذهنم خطور نمیکند اما شما اگر احب این کسب وکار تعویض روغنی هستید باید به این موضوع فکر کنید.

۸- تبلیغات اینترنتی تعویض روغنی

شما میتوانید در اینستاگرام در پیج هایی که به شهرتان مربوط است تبلیغ بدهید و به مخاطبان شهرتان بگویید که صفحه ی اینستاگرام شما را دنبال کنند.

البته تبلیغ دادن به پیج های شهرتان باید کاربر پسند باشد تا مردم دنبال کنن. زیرا کسی در اینستاگرام دنبال فالو کردن یک پیج فروش روغن موتور نیست بلکه میخواهد محتوای جالب ببیند و زمانش را بگذراند. پس در محتوای تبلیغاتی خودتان حتما بگویید که در پیجتان “نکات مهم در مورد نگهداری ماشن و جلوگیری از خرابی موتور و ..” منتشر میکنید. اینطوری مردم خیلی راحت ترغیب میشوند که برای دیدن آن محتواها پیج شما را فالووکنند.

البته مرحله ی بعدی در پیج اینستاگرام اینست که فالوور هایی که از طریق تبلیغات جذب کردید را به روش تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام و بلاگری در اینستاگرام تبدیل به مشتری کنید.

زیرا بلاگری کردن یا فروش به روش بلاگری باعث میشود شما همیشه بتوانید اثر گذار باشید به نفر اول نف خودتان تبدیل بشوید. البته بلاگری ترفند ها و تکنیک های بسیار زیادی دارد که شما با آنها میتواند هر روز با استوری هایی که میگذارید فروشتان را افزایش دهید.

و مهمتر از همه بلاگری کردن به شما کمک میکند که چطور محصولتان را بفروشید زیرا پیشنهاد فروش دادن خودش یک هنر بسیار بزرگ است که شما میتوانید با یادگیری ان به فروش بسیار بسیار زیاد برسید. فراموش نکنیکد که اینترنت یک ابزار بسیار جادویی است که به شما بیشتر از آنچه تصور میکنید مشتری خواهد داد پس حتما از اینترنت استفاده کنید. چه اینستاگرام چه وبسایت و شبکه های اجتماعی دیگر.

تکنیک های عجیب فروش محصول در شبکه های اجتماعی

اطلاعات بیشتر در مورد کلاس آنلاین بلاگری

خروج از نسخه موبایل