سلام. توی این مطلب قصد دارم به شما چند روش برای فروش و بازاریابی دوربین های مدار بسته ارائه کنم. یکی از کسب و کارهای بسیار رایج در دنیا لوازم دوربین مدار بسته و امنیت است که بازاریابی و فروش آن نیاز به دانستن نکات و روش های خاص خودش است.
اول از همه این نکته را بگم که روش هایی که در ادامه برای افزایش فروش دوربین مدار بسته میگم را میتوانید هم به صورت اینرتنتی استفاده کنید و هم به صورت آفلاین و حضوری.
اما با توجه به رویکرد دنیا و مردم که خرید های اینترنتی خیلی افزایش یافته است اگر شما برای فروش دوربین مدار بسته به صورت اینترنتی اقدام کنید ، میتوانید فروش زیادی را تجربه کنید.
۵ روش افزایش فروش و بازاریابی برای دوربین مدار بسته:
۱-سود واقعی در لوازم جانبی
امروزه در فروش دوربین های مدار بسته شما خیلی نمیتوانید قیمت های بالایی روی خود دوربن ها بگویید زیرا معمولا قیمت ها در یک رنج ثابتی بین همه ی فروشندگان نوسان دارد بنابراین کاری که باید انجام بدهید اینست که برای خود دوربین ها قیمت مناسب به مشتریانتان پیشنهاد بدهید که به خاطر همین قمت مناسب جذب شما بشوند.
ممکن است سوال برای شما پیش بیاید که پس چطور سود بیشتری نصیب خودمان کنیم؟ سوال خوبی است. شما باید از فروش لوازم دوربین ها و نصب آن سود بیشتری نصیب خودتان کنید.
سعی کنید لوازم جانبی بیشتری مانند فضای شبکه برای DVR، ویدئو بالون، برق تجهیزات دوربین و غیره نصب کنید. با این تاکتیک میتوانید درآمد خوبی از فروش دوربین های مدار بسته کسب کنید و ارزش بازار خود را حفظ کنید بدون اینکه به عنوان یک فروشگاه با قیمت های بالا شناخته بشوید.
۲- تکمیل چرخه ی نیاز های مشتری
بیزینس دوربین های مدار بسته یک صنعت خیلی بزرگ و پر پول است. دلیل اصلی که مردم یا سازمان ها از این ابزار ها استفاده میکنند اطمینان از عدم سرقت و مسائل امنیتی است.
بنابراین مردم میخواهند ابزار کاملی را خریداری کنند. پس اگر شما نتوانید همه ی نیاز های مشتری را در فروشگاه خودتان برطرف کنید ممکن است آن ها به یک فروشگاه دیگر بروند. برای اینکار نیاز دارید تا برای هر پروژه هر آنچه از لوازم جانبی یا امکانات پیشرفته نیاز است را برطرف کنید.
سعی کنید به محصولات خودتان پروژه محور نگاه کنید. یعنی بگویید من میتوانم برای یک سازمان دولتی تمام نیاز های امنیتی و تصویری را برطرف کنم؟ اینطوری شما اقدام به تهیه محصولات جانبی و تکمیل کننده میکنید.
چرخه ی نیاز مشتری یعنی این که ما بدانیم علاوه بر محصول اصلی ما دیگر چه نیازهای دیگری دارد که ما میتوانیم آن را ارائه بدهیم. سعی کنید لوازم جانبی دیگر مانند هارد دیسک، منبع تغذیه، حتی نوار برق را داشته باشیم و چیزی کم نباشد. به طوری که مشتری شما همه چیز را زیر یک سقف و در یک فروشگاه پیدا کند و به عنوان مشتری ،کالای مورد نیاز را از مغازه شما بسیار راحت پیدا کند.
۳- ارائه راهکار های امنیتی برای مکان های مختلف (فروشنده ی مشاور)
مردم وقتی از شما خرید خواهند کرد که به این نتیجه برسند که شما در کارتان متخصص هستید. زیرا یک متخصص مانند یک پزشک میتواند برای مشکل مردم نسخه بپیچد.
شما میتوانید به مخاطبانتان بگید که این امکان را دارند با شما نیم ساعت مشاوره رایگان داشته باشند تا شما بهترین مدل و سبک سیستم های امنیتی را بهشان پیشنهاد کنید.
به این صورت شما میتوانید بسته به مشکلی که مخاطب دارد محصولات خودتان را با ارائه ی مزیت ها و ویژگی ها بفروشید. پس باید اول به عنوان یک مشاور رفتار کنید.
یک فروشنده ی حرفه ای کسی است که هدفش مشاوره دادن به مردم است ، با این کار سیل عظیمی از مشتریان روانه ی کسب و کار شما میشود.
۴- خدمات پس از فروش ویژه مانند ۱ سال گارانتی و پاسخ به مشکلات خریداران
یکی از نکات بسیار مهم در فروش این است که شما نسبت به دیگر فروشندگان مزیت رقابتی داشته باشد. در غیر این صورت نمیتوانید با اطمینان و خیال راحت نسبت به محصولتان فرآیند بازاریابی را انجام بدهید.
یعنی وقتی کسی میخواهد دوربین مدار بسته سفارش بدهد از خودش بپرسد چرا باید از فلانی ( یعنی فروشگاه شما) خرید کنم. بنابراین باید یک مزیت به مشتری بدید تا شما را به دیگران ترجیح بدهند. البته این مزیت شامل موارد دیکر هم هست.
در فروش دوربین های امنیتی یک نکته این است که مردم احساس میکنند که پس از نصب دستگاه وسیستم ممکن است سوالاتی برایشان پیش بیاید و خطاهایی در کار با دستگاه ایجاد شود. بنابراین شما میتوانید با ارائه ی یک پیشنهاد خوب مشتری را مطمئن سازید تا از شما خرید کند.
وقتی به مشتری بگویید تا ۱ سال پس از خرید به مشکلات رایج و مسائل فنی آنها پاسخ میدهید و رسیدگی میکنید مشتری خیالش راحت میشود و احساس میکند با خرید از شما متوجه ریسک کمتری میشود.
۵- فروش دوربین مدار بسته به دوستان مشتریان قبلی
در بازاریابی یکی از روش های جدب مشتری به صورت رایگان این است که از مشتریان قبلی خدمان بخواهیم که ما را به دیگران معرفی کنند.
اول این را بدانید وقتی کیفیت کار ما خوب باشد و بتوانیم مقداری بازاریابی دوربین های مدار بسته را یاد بگیرید مردم ما را به دیگران معرفی خواهند کرد. (شاید این مسئله روشی نباشد که در زمان کم نتیجه ی آن را ببینیم اما کسی که قصد دارد در بیزینس دوربین های مدار بسته موفق عمل کند باید کیفیت بالا را در اولویت کار خودش قرار بدهد.)
اما با روش هایی شما باید مشتریان قبلی خودتان را ترغیب کنید تا برای شما بازاریابی انجام بدهند.
مثلا به مشتریانتان بگویید در صورتی که یک مشتری بیاید و بگوید از طرف شما ( مشتری قبلی تان) هست من به شما یک ابزار امنیتی هدیه خواهم داد.
قطعا باید حساب کتاب کنیم تا یک هدیه ای بدیم تا میزان سود ما تحت تاثیر قرار نگیرد. پس مشتریان قبلی شما برایتان مشتریان جدید خواهند آورد.
البته برای اینکار روش های خیلی زیادی است که من در دوره ی بازاریابی “فروشندگان ممتاز” در این مورد بسیار صحبت کرده ام.
دوره ی جامع فروشندگان ممتاز
دوره ی جامع آموزش بازاریابی و فروش حرفه ای آموزش اختصاصی اینستاگرام : تولید محتوا ، افزایش فالوور ، تعامل…
متن بازاریابی دوربین مدار بسته چگونه باشد؟
بازاریابی دوربین های مدار بسته به دو ورت انجام میشود. ۱- بازاریابی اینترنتی ۲- بازاریابی محیطی
خب دوستان قطعا خیلی از ما میدانیم برای افزایش فروش باید تبلیغات کنیم بخصوص تبلیغات اینترنتی.
ما باید اول مشخص کنیم که بستر تبلیغات ما چگونه است. آیا میخواهیم در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام تبلیغات کنیم یا وبسایت های خبری یا اصلا میخواهیم تبلیغات محیطی مانند تراکت انجام بدهیم؟
آیا در فرآیند بازاریابی تبلیغ ما به صورت ویدیویی باشد یا متن یا عکس؟ (میدونم ممکنه سوالاتم باعث بشود شما احساس کنید کمی دچار ابهام شدید)
متن تبلیغات دوربین مداربسته ما باید چگونه باشد تا بیشتری تاثیر را بر ذهن مشتری بگذارد؟
خب قطعا متوجه میشیم که تبلیغات اینترنتی روش های خودش را دارد اما من به شما میگم که شما باید از یک ویدیو جذاب استفاده کنید.
با توجه به امنیتی بودن موضوع کسب و کار شما میتوانید برای تبلیغات اینستاگرامی با یک ویدیو جذاب در مورد روش های مخوف دزدی ها و سیستم های امنیتی مخاطبان را به پیج اینستاگرامی خودتان بکشانید.
تکنیک های بازاریابی عصبی در بازاریابی دوربین های مدار بسته:
یکی از دلایلی که مردم خرید میکنند اینست که ترس از دزدی و از دست دادن اموال و .. را دارند. البته برای سازمان های شرکتی شاید این ترس نوعش کمی متفاوت باشد اما در کل همه از سرقت و دزدی ترس دارند. پس مشا دارید محصولی میفروشید که مربوط به ترسیدن است. یکی از موئلفه های خیلی مهم در آموزش بازاریابی عصبی اینست که شما مخاطب را از نداشتن محصولتان بترسانید و سپس وقتی مشتری در فضایی قرار گرفت که این ترس را کاملا احساس کرد ، محصول خودتان را به او پیشنهاد بدهید.
در واقع مشتری را اگاه میکنید که وقتی برای منزلش که این همه خرج لوازم آن را کرده است اگر دوربین گذارد و زمانی که در حال خوش در سفر است ممکن است وقتی از مسافرت بر میگردد ، با یک خانه ی خالی از لوازم مواجه باشد زیرا ابزار های امنیتی را استفاده نکرده است و نتواند پیگیری کند.
بازاریابی دوربین مداربسته (سیستم های امنیتی) به صورت اینترنتی:
خب با توجه به مهاجرت گسترده ی مردم در سفارشات اینترنتی چیزی که خیلی لازم و ضروری است یادگیری درست و اصولی قواعد فروش اینترنتی است.
چیزی که شما را متمایز میکند در این زمینه بلد بودن فروش اینترنتی محصولاتتان است.
شاید شما به روش هایی بتوانید کمی مخاطب هم جذب کنید ولی وقتی مخاطب با شما ارتباط میگیرید احتمالا مانند ۹۰ درصد فروشندگان کار نابلد این مشتری از دستتان میرود
و در نهایت نصیب کسانی می شود که دقیقا بلد هستند چگونه به صورت اینترنتی با مردم ارتباط بگیرند و بهشان بفروشند.
شبکه های اجتماعی دیگر را دست کم نگیرید:
شما میتوانید محتواا های ویدیویی جذابی بسازید که در انها دارید در مورد نکات امنیتی دوربین های مدار بسته و خطرات نداشتن آن صحبت میکنید. این کار باعث میشود که شما به عنوان یک متخص در فضای آنلاین و در بین کاربران بسیار زیاد اینترنتی شناخته بشوید و از دل آنها کلی مشتری جدید به دست خواهید آورد.
نکته ی مهم اینست که یک سری پلتفرم ها و شبکه های آنلاین هستند که خیلی ها از آن استفاده میکنند اما برای بازاریابی و جذب مشتری کسی به آن توجه نمیکند.
یکی از این شبکه های اجتماعی وبسایت آپارات است. خود من زمانی که در بیزینس ساعت فعالیت میکردم یکی از کارهای ثابتم این بود که فقط در آپارات محتوای ویدیویی منتشر میکردم و از طریق آن کلی مشتری روزانه جذب میکردم. (عجیب اما واقعی)
همچینن شما میتوانید در یوتیوب نیز همان ویدیو ها را منتشر کنید. این کار باعث میشود اگر کاربر ها در یوتیوب هم عبارت کلیدی مرتبط با دوربن های مدار بسته را جستجو کنند ( که تعدادشان کم نیست) با ویدیوی شما مواجه بشوند و شما از طریق انها هم میتوانید کاربر جذب کنید.
کلاس آنلاین یادگیری بازاریابی و فروش به صورت جامع (ترکیبی از فروش اینترنتی و حضوری)
یک کلاس که به صورت اینترنتی و آنلاین برگذار میشود و شما میتوانید با شرکت در این کلاس از نقطه ی صفر تبدیل بشید به یک فروشنده ی حرفه ای محصولات.
البته نکاتی و مهارت ها و تکنیک های بازاریابی و فروشی که در این دوره بیان میشود فقط مخصوص اینترنت نیست بلکه میتوانید در فروشگاه حضوری خودتان هم از این تکنیک ها برای نهایی سازی فروش استفاده کنید.
نام دوره: فروشندگان ممتاز
موضوع: آموزش جامع بازاریابی و فروش اینترنتی
با رویکرد اینستاگرام و فروش های حضوری + تکنیک های ارتباط و صحبت با مشتری
قیمت دوره: معادل یک دوربین امنیتی ارزان قیمت ( 290 هزار تومان در حال حاضر)
شیوه ی دسترسی به فیلم کلاس: به صورت اینترنتی بر روی سایت و همچنین قابلیت دانلود فیلم های کلاس
مزیت های جانبی: پاسخ گویی اختصاصی به تمامی سوالات شما در حین دوره و بعد از آن.
اطلاعات بیشتر در مورد این دوره