نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

۳ روش جدید طرز صحبت کردن با مشتری + ویدیو

3 روش جدید طرز صحبت کردن با مشتری

3 روش جدید طرز صحبت کردن و برخورد با مشتری

تا حالا شده مشتری شما یک مشکلی داشته باشد و شما نتوانید خوب و درست با او صحبت کنید؟

آیا در صحبت کردن با مشتری ناراضی خودتان مشکل دارید؟

آیا برای یادگیری بازاریابی نیاز دارید نحوه صحبت کردن با مشتری را یاد بگیرید؟

در این مطلب به شما ۳ روش جدید برای ایجاد ارتباط قوی و نحوه ی صحبت کردن با مشتری را خواهم گفت.

یک ویدیو کوتاه در مورد نحوه و طرز صحبت کردن با مشتری:

 

ویدیو دوم با عنوان : چطور با مشتری صحبت کنیم ( ۳ تکنیک جدید) :

 

دانلود ویدیو بالا با لینک مستقیم

پیش نیاز های ارتباط با مشتری و طرز صحبت کردن با او:

خیلی خب فهمیدم که چرا مهمه. حالا بگو چطور انجامش بدم؟

۳ روش نحوه ی صحبت کردن با مشتری:

۱- لحن دوستانه به این صورتی که میگم:

فرض کن مشتری به شما مراجعه میکنه و میگه ارسال رایگان دارید؟

پاسخ به حالت اشتباه: نه نداریم !

پاسخ به حالت درست: سلام دوست عزیز. راستش نه متاسفانه در حال حاضر همچین سرویسی نداریم. اگر مسئله ی دیگری در این مورد دارید در خدمتم.

تفاوت لحن منفی با لحن مثبت:

لحن منفی: سلام. نخیر من نمیتوانم این مورد شما رو پیگیری کنم شما باید زودتر اعلام میکردید. در حال حاصر کاری برای شما قابل انجام نیست.

لحن مثبت: سلام دوست عزیز. ( در صورتی که فامیلش را میدانید ذکر کنید). در حال حار این مسئله به نظر قابل انجام نیست اما اجازه بدید پیگیری کنم . میتونم بهتون خبر بدم که نتیجه یپیگیری من چی شد. در صورتی که باز هم پاسخم منفی باشه پیشاپیش از شما عذر میخوام.

لحن ثابت خودتان را تعریف کنید:

برای اینکه بتوانید بهتر با مخاطبان هر روزه ارتباط حرفه ای و صحبت های خوبی داشته باشید لحن مشخصی را در نظر بگیرید تا همیشه با اون لحن با مشتری صحبت کنید.

اینکه یک بار صمیمی باشید و یک بار جدی باشید جالب نیست. مخاطب حس خوبی نمیگیره.

حتما سعی کنید با مشتری مثل یک انسان رفتار کنید. دقیقا همان چیزی که ما دوست داریم باهامون برخورد بشود.

۲- طول پیام در صحبت و پیام های اینترنتی:

خیلی وقتها پیش میاید که ما به مشتر ایمیل میزنیم یا اینکه میخواهیم به مشتری دایرکت بدیم.

در این شرایط فرستادن پیام های طولانی کار جذابی نیست. بهتر است برویم سر اصل مطلب و خیلی مودبانه و با لحن خودمان با مخاطب کوتاه و ساده صحبت کنیم.

مثال: سلام محمد عزیز. این لینک دانلود فیلم نحوه ی استفاده از تلوزیون سامسونگ مدل tu8000 است. با کلیک روی دکمه ی زیر فیلم رو دانلود کنید. موفق باشید. فروشگاه فلان.

وقتی طول پیام زیاد باشد مخاطب حس بسیار تلخی میگیرید چون مردم از خواندن پیام های طولانی خسته هستند. بنابراین برای طرز صحبت کردن با مشتری در اینترنت باید سعی شود که کوتاه صحبت کنید.

بیشتر از آنکه صحبت کنید گوش بدید. مشتری ها دوست دارند در هنگام خرید و سوال کردن بیشتر کوینده باشند تا آنچه که میخواهند را بهتر توضیح دهند.

۳- روش صحبت کردن با مشتری پشت تلفن:

اشتباه بزرگ شما برای صحبت کردن با مشتری پشت تلفن این است که فکر کنی مشتری چهره ی شما رو نمیبیند. 

حالت چهره ی شما پشت تلفن کاملا روی لحن شما تاثیر دارد. اگر باور ندارید همین الان یک بار با حالت بی حوصلی بگید: سلام خوب هستید؟ 

حالا یبار با حالتی که لبخند زدید بگید: سلام خوب هستید؟

تفاوتش رو حتما مشاهده کردید. 

با مشتری خودتون پشت تلفن هر طور شده با لبخند و روی گشاده صحبت کنید. فرض کنید مشتری حضوری است و باید مودب باشید در جلوی اون.

این نکته ی مهم رو بدونید که مشتری ممکن است پشت تلفن از شما شاکی باشد و شاید بخواهد از شما انتقادی بکند که شاید وارد نباشه و اصلا شما خطایی مرتکب نشدید اما حتما با مشتری لحن دوستانه بگیرید زیرا با این کارتون آتیش اون رو خاموش خواهید کرد و باعث میشه اون مشتری برای دفعات بعدی هم از شما خرید کند.

 

لیست دوره های آموزش بازاریابی و فروش

خروج از نسخه موبایل