خیلی وقتها در یک نگاه احساس میکنی این یک فروشگاه بسیار معتر هست و احتمالا افراد خیلی ثروتمند و فرهیخته ی جامعه از آن خرید میکنند.
خیلی مهم است که ما تکنیک های روانشناسی فروش رو به خوبی بلد باشیم تا در هر بزینسی که داریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن از ترفند های روانشناسی فروش و تکنیک های بازاریابی عصبی استفاده کنیم.
روانشناسی فروش در واقع مثل ملکه ی زنبور ها میماند. وقتی اون رو متوحه بشیم انگار توانستیم دلیل همه ی متقاعد سازی های مشتری و خرید کردن هاش رو بدونیم.
مغز انسان به شدت غریزی هست پس بنابراین خیلی مهم است که شما کسب و کار بر بستر اینترنت رو بسیار حرفه ای و علمی یاد بگیرید و وبسایت ممتاز کلاب هم برای همین امر فعالت میکند.
خب بریم سراغ اصل مطلب:
اصل قضیه ی روانشناسی رنگ ها در فروش چیزی نیست جز بسط ذهنی یا اثر هاله ای !!
یعنی اینکه وقتی یک ویژگی خوب در یک چیز یا ک نفر میبینیم حس میکنیم او در بقیه ی موارد هم بسیار عالی و فوق العاده است.
حالا ما میخواهیم از این رفتار طبیعی و ذاتی مغز انسان برای افزایش فروش حرفه ای استفاده کنیم.
بنابراین در این مطلب میخواهیم در مورد رنگ هایی صحبت کنیم که این حالت را در ذهن مشتری ایجاد میکند.
رنگ هایی که مشتری را جذب ما کند زیرا مشتری فکر مکیند ما فروشگاه بسیار خوب و عالی ای هستیم و قابل اعتماد تر از بقیه هستیم.
قبل ازینکه بدنه اصلی معرفی رنگ ها رو شروع کنیم و در مورد شیوه های جذب مشتری با ترکیب بندی و رنگ بندی برای بیزینس آشنا بشیم
ازت میخوام مطلب رو تا آخر بخونی چون آخرش بهت میگم که دقیقا قضیه ی رنگ ها به چه شکل هست .
قضیه ی مداد زرنگ در آمریکا!!!
توی آمریکا یکی از مدادرنگی ها پر استفاده رنگ زرد هست. قطعا میدونم الان با خواندن این جمله رنگ زرد توی ذهنتون ایجاد شد.
رنگ زرد یکی از رنگ های شاد هست که به تنهایی قابل استفاده نیست زیرا به سفیدی میلی دارد بنابراین باید در کنار یک رنگ متضاد و تیره استفاده شود. مانند مشکی.
اما این همه ی ماجرا نیست.
هموطنور که در یک تحقیقی در کشور امریکا نشان میداد رنگ یک برند تا ۹۰ درصد روی قضاوت مردم در مورد یک برند تاثیر میگذارد پس اینطوری نیست که ما برویم و صرفا یک رنگ را برای رند خودمون یا چیدمان مغاه و فروشگاهمان انتخاب کنیم.
رنگ محصول ما باید مدل محصول همخوانی داشته باشد. یعن چی؟
یعنی اینکه اگر محصولاتی که میفروشم از جنس قدرتی باشد رنگ صورتی به کار ما نمی آید و فروش ما را زیاد تر نمی کند.
اگر شما وسایل بدن سازی میفروشید نمیتوانید با انتخاب رنگ صورتی برای برند و ولوگوی خودتون و یا فروشگاهتان مشتری را جذب کنید.
از طرف دیگر خیلی ها در یک سری مسائل دیگر هم اشبه میکنند.
مثلا رنگ سبز بیشتر برای محیط زیست و طبیعت به کار میرود و اگر محصول شما به این مسائل بی ربط باشد و رنگ سبز را انتخاب کنید شاید زیاد شانسی نداشته باشید.
در زیر میخواهم مطابق تحقیقات رنگ های مورد علاقع مردان و زنان را برای شما لیست کنم:
رنگ هایی که مردان دوست دارند:
- آبی ۵۷درصد
- سیاه ۹ درصد
- سبز ۱۴ درصد
- نارنجی ۵ درصد
- قرمز ۷درصد
- و غیره…
رنگ هایی که خانم ها دوست دارند:
- آبی ۳۵ درصد
- بنفش ۲۳%
- سبز۱۴%
- قرمز ۹%
- سیاه ۶%
- و غیره
رنگ هایی که زنان دوست ندارند:
- نارنجی ۳۳%
- طوسی ۱۷%
- قهوه ای ۲۰%
- و غیره
رنگ هایی که مردان دوست ندارند:
- بنفش ۲۲%
- قهوه ای ۲۷%
- نارنجی ۲۲%
- غیره…
اما آخرین تحقیقات در مورد رنگ برای جذب مشتری چه میگوید؟
اما اون چیزی که در نهاین برای شما نتیجه ی دلخواهتان را ایجاد میکند متفاوت بودن رنگ شما از دیگران است.
یعنی در خیلی از مواقع شما وقتی تو صنف خودتون بتونید ترکیب رنگی متفاوت از دیگران ایجاد کنید خیل بیشتر روی ذهن مخاطب تاثیر میگذارید.
یعنی اینکه وقتی شما در مثلا صنف کفش فعالیت میکنید و به طور مثال تعداد ۲۰ رقیب دارید و اکثر انها برای وبسایت هایشان از رنگ های سفید و قرمز استفاده کرده باشند.
حالا شما بیاید برای بخش ها و چیدمان وبسایتتان از چیدمان و رنگ بندی سبز و مشکلی استفاده کنید.
اتفاقی که توی ذهن مخاطب میوفته اینه که تمام اون وبسایت های مشابه هم از لحاظ بصری و ترکیب رنگی رو یک سمت ترازو قرار میدهد و وبسایت متفاوت یعنی وبسایت شما را در یک سمت دیگر. اینطوری شما به تنهایی میتونید یکی از گزینه های قابل انتخاب کاربر باشید.
البته من در اینجا مثال رنگ های وبسایت را زدم ولی شما میتوانید از این ایده برای رنگ بندی پست های شبکه های اجتماعی تان و یا دکور مغازه تان استفاده کنید.
به نظر شما قضیه ی جذب مشتری در اینجا تمام میشه؟؟
خب مسلما ما فقط با داشتن رنگ مناسب نمیتونیم فروش های زیادی رو رقم بزنید.
چه بسا افرادی که در ابتدای کار مبلغ زیادی برای ساخت و طراحی یک لوگو و برند زیبا هزینه کرده اند و در زمانی کوتاه شکست خورده و کسب و کارشان را جمع کرده اند زیرا اصل قضیه ی بازاریابی و فروش را بلد نبودند.
قطعا اینکه شما بلد باشید با ارائه ی مطالب و محتواهای جذاب و حرفه ای در فضای اینترنت مخاطبان زیادی را جذب کنید نیاز به آموزش و یادگیری است.
یا اینکه بلد باشید مخاطب های جذب شده را چطور فعال کرد و بعد چطور بعد آنها پیشنهاد خرید داد.
روانشناسی رنگ ها در تبلیغات چیست؟ چطور میتونیم در تبلیغات پست ها و محتوهای جذابی تهیه کنیم؟
قدرت تیتر ها و عنوان های جادویی که باعث کلیک های بی شمار میشوند؟
اگر میخواهی جواب سوالات بالا رو بگیری پس متن زیر رو بخون
من چند مدت پیش تصمیم به کار مهمی گرفتم:
من برای کسانی که خیلی دوست دارند از طریق اینترنت محصولاتشان را بفروشند یک کلاس آنلاین به صورت اینترنتی برگذار کردم که در اینجا قصد دارم این کلاس را به شما دوستان عزیز معرفی کنم.
دوره ی جامع فروشندگان ممتاز ویژه ی افراد ممتاز و باهوش. کسانی که یک بار دانش بازاریابی و فروش حرفه ای را یاد میگیرند و از این دانش بار ها و بارها کسب سود و درآمد میکنند.
من به شما پیشنهاد میدم همین الان روی دکمه ی زیر بزنید و وارد صفحه ی این دوره بشید تا در موردش اطلاعات بیشتری کسب کنید:
دوره ی صفر تا صد مهارت بازاریابی و فروش