ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

محصولاتم رو چطور بفروشم؟

راه حل فروش محصولات و افزایش درآمد از طریق فروش اینترنتی

حتما میخواید بدونید که چطور محصولاتم رو بفروشم

 

سرتیتر مطالب این مقاله:

 

در این مطلب میخوام به شما چندین راه حل برای افزایش فروش محصولات و آموزش شیوه ی بازاریابی و فروش جهت فروش اینترنتی به شما ارائه بدم:

راه حل اول: فروش محصول با اعتماد سازی در اینستاگرام

یکی از کانال هایی که میشه از طریق اون فروش های بسیار زیادی رو تجربه کنید ، تلاش برای فروش از طریق اینستاگرام هست.

حالا مسئله اینجاست که اینستاگرام فضای تعاملی تری داره و بیشتر سفارشات و فروش ها از طریق ایجاد اعتماد شکل میگیره.

مانند وبسایت نیست که شما بتونید نماد اعتماد خودتون رو و همینطور درگاه پرداخت معتبر خودتون رو برای شمتری بذارید تا به شما اعتماد کنه.

یکی از راه های اعتماد سازی در اینستاگرام قرار دادن آدرس دفتر/مغازه و همینطور شماره تماس در بخش بیو پروفایل اینستاگرامتون هست.

پس این نکته رو در بیو اینستاتون قرار بدید.

همچنین با تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام میتونید یک محصول را به جای اینکه به ده نفر بفروشید به ۱۰۰۰ نفر بفروشید.

توی تولید محتوا شما در واقع یک محتوا را دارید منتشر میکنید که این قابلیت را دارد برای صد ها و میلیون ها نفر منتشر شود. پس اول باید بلد باشیم چطور یک محصول را بفروشیم.

وقتی نحوه ی فروش محصول را یاد گرفتیم حالا میتوانیم با تولید محتوا از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنیم.

 

راه حل دوم: فروش محصولات با عکس های اختصاصی و با کیفیت

یکی از روش های فروش محصول اینست که شما بتونید تصاویر اختصاصی خودتون از محصول رو به مشتری ارائه بدین.

مثلا شما کفش میفروشید برای فروش کفش در اینستاگرام سعی کنید حتما عکس هایی که خودتون در شرایط مختلف از محصولتون تهیه کردید رو به مخاطب ها ارائه بدین.

وقتی شما وبسایت داشته باشید میتونید از این تصاویر هم در صفحه های وبلاگ سایتتون استفاده کنید

و مهمتر از اون میتونید از تصاویر اختصاصی و با کیفیت در صفحه ی یک محصول استفاده کنید.

منظورم صفحه ای هست که مخاطب در اون صفحه تمامی اطلاعات و تصاویر محصول رو مشاهده میکنه و تصمیم به خرید میگیره و روی دکمه ی خرید کلیک میکنه.

پس برای این صفحه عکس های اختصاصی و خوبی قرار بدید.

خود من چجوری این کار رو انجام میدم؟

نکته ی بعدی هم اینه که در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی شما تصاویر مختلفی از محصول ، بسته بندی محصول برای ارسال میتونید استفاده کنید.

کاری که خود من در بیزینس ساعت انجام میدم هم میتونه بسیار کاربردی باشه.

من خیلی وقتها که حوصله تهیه تصاویر اختصاصی ندام میرم در سایت یوتیوب و در مورد اون مدل ساعت هایی که دارم سرچ میکنم و ویدیوهای یوتیوب رو تدوین میکنم و روش اونها یه موزیک خوب قرار میدم و در پیج اینستاگرامم قرار میدم.

شما هم میتونید از این روش استفاده کنید.

تکنیک های روانشناسی فروش:

خب حالا در این بخش میخوایم در مورد تکنیک های فروش محصول از طریق بازاریابی عصبی و همینطور روانشناسی فروش صحبت کنیم.

من در زیر چند تا روش رو بهتون میگم ولی اگر قصد دارید با بازاریابی عصبی هیجانی ( یا همون روانشناسی فروش) آشنا بشید حتما محصول ” بازاریابی عصبی هیجانی ” رو از همین وبسایت ممتاز کلاب تهیه کن

تا خیلی خوب و حرفه ای این مهارت رو یاد بگیری.

۱- دلیل خرید کردن : سود ، دلیل خرید نکردن: ترس

شاید خیلی ساده به نظر بیاد اما حقیقت اینه که دلیل خرید کردن مردم اینه که میخوان یه چیزی به دست بیارن که براشون کاری رو انجام بده و سود کنن.

اونا دلشون واسه شما نسوخته که بیان بهتون پول بدن تا شما درآمد داشته باشید.

پس مردم میخوان سود کنن از خرید کردن چیزی. حالا تو باید از این نکته ی روانشناسی استفاده کنی و سعی کنی محصولت رو یه چیز سود آور نشون بدی.

به مشتری و مخاطبت بگو: هی با این میتونی خیلی کارا بکنی. خیلی کارا واست میکنه. کارتو آسون میکنه. خیلی بهت سود میرسونه. فلان جا که باید فلان قدر پول بدی این برات کار رو به صرفه میکنه.

گرفتی؟ باید به مشتری نشون بدی که با خرید کردن از تو سود نصیبش میشه.

نکته ی بعدی این بود: دلیل خرید نکردن مشتری اینه که میترسه. بخصوص وقتی خرید اینترنتی باشه.

یک کاربری در توییتر نوشته بود “من باز خرید اینترنتی کردم و خواب و خوراکم ریخت به هم”

و منظورش این بود که به اون سایت یا پیج اینستا اعتماد چندانی نداشت و استرس و ترس این رو داره که

پولش خورده و بشه و محصول رو واسش ارسال نکنن.

این یک دلیل بسیار واضح ، روشن و بسیار شایع هست که چرا خیلی ها خرید اینترنتی انام نمیدن.

واسه ی همین هست که خیلی ها برای فروش اینستاگرامی و اینترنتی به مشکل میخورن و میان میگن چطور محصولم رو بفروشم.

حالا وظیفه ی شما اینه که اولا مشتری رو کاملا متقاعد کنی که مطئن هستی. راحت ترین کاری که میتونی انجام بدی اینه که از درگاه های بانکی استفاده کنی. میتونی از زرین پال استفاده کنی برای این کار

و به مخاطب هات بگی که میتونن به صورت ممئن پرداخت داشته باشن.

همینطور میتونی سفارشاتت رو در پیج و سایتت قرار بدی. حتما این کار رو بکن. شاید من خوب بلد نباشم برات توضیح بدم که چرا این کار بسیار جادویی هست

ولی این رو بگم که مردم وقتی میبینن بقیه دارند کاری انجام میدن میخوان که عقب نمونن و اونا هم میخوان همون کار رو انجام بدن.

همینطور وقتی مردم میبینن دیگران از شما خرید کردند پیش خودشون میگن خب لابد مورد اعتماد بوده که مردم خریدن..

بنابراین نشون دادن تصویر از روند بسته بندی و ارسال محصولاتت یلی موجزه میکنه. به این نکات دقت کن حتما.

۲- افراد احساسی تصمیم میگیرن و منطق توجیه میکنند

دومین نکته از روش های روانشناسی فروش و بازاریابی عصبی هیجانی اینه که اگاه باشی به این مسئله که مردم با احساسات متقاعد میشن و ذوق زده میشن و تصمیم میگیرین خرید کنن

ولی دیگران به احساسات اونها اهمیت نمیدن. وقتی بره خونه و ازش بپرسن چرا اینو خریدی کسی به احساساست او اهمیت نمیده و باید دلایل منطقی بیاره تا دیگران هم به خریدش و تصمیم احترام بذارن.

پس مردم نیاز دارند که در کنار متقاعد شدن با احساسات با دلایل منطقی توجیه بشن.

مردم با احساس تصمیم میگیرن به خرید و با منطقشون توجیهش میکنن.


۳- مشتری وقتی از مزیت محصول مطلع بشه خیلی راحت تر خرید میکنه

یه جمله هست که میگه مردم از شما دریل نمیخرن بلکه یک سوراخ در دیوار رو میخرن.

حالا این قضیه معنیش اینه که شما خیلی نباید به اینکه محصولتون چه ویژگی هایی داره توجه کنید بلکه حتما سعی کنید به مخاطب بگید چه کاری واسش انجام میده.

یعنی بگو این ویژگی دقیقا چه سودی واسش داره و جه کار میکنه واسسش.

بذار بدونه نفع و مزیت خرید کردن محصولتون رو. اینطوری شما یک محصول با کلی دلیل خوب واسه خریدنش دارید و در نتیجه مشتری هایی آماده ی خرید پیدا خواهید کرد.


۴- تصویر سازی برای ایجاد محرک در مشتری

خیلی از شرکت ها و فروشنده ها از این روش برای فروش محصولشون استفاده میکنن.د میان فیلم ها و ویدیوهایی درست میکنن که از محصولشون داره استفاده میشه.

مثلا یک لوازم آرایشی در حال استفاده هست و نحوه ی استفاده و خیلی جزئیات دیگه رو در اون ویدیو نشون میدن.

این باعث تصویر سازی در مخاطب میشه. یعنی مخاطب اون رو میبینه و خودش رو در حال استفاده ی محصول شما تصور میکنه و لذتش رو میچشه و میخواد که محصول شما رو خرید کنه.

یک نکته ی خارج از بحث روان شناسی فروش:

قریب فروش های گاه و بی گاه رو نخورید بلکه باید بیزینس چرخش بچرخه.

یعنی چی؟ خیلی وقتها شما یه شغل دیگه دارید و در کنارش یک بیزینس و فروشگاه اینترنتی دارید اما خب فروش های بسیار کم و گاه و بی گاهی دارید و این باعث میشه شما به اشتباه فکر کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید که فقط فروشش کمه.

اما در صورتی که فروش بلد نباشید در همین حد فقط فروش های شانسی و رهگذی خواهید داشت.

سعی کنید با بلد بودن فروش ، به خصوص بازاریابی عصبی بیزینستون رو رشد بدین و چرخ بیزینس واستون بچرخه.

افراد اکثرا میخوان یکباره فروش های زیادی رو تجربه کنند اما قضیه اینجاست وقتی اصول اولیه فروش رو بلد نباشیئ نمیتونید برای افزایش فروش تلاش کنید.

امیدوارم که تا ایتجای مطلب براتون مفید بوده باشه.

فیلم کلاس بازاریابی عصبی هیجانی

راه حلی برای اینکه محصولاتم رو چطور بفروشم؟

حالا خیلی خلاثه بریم سراغ مطالب پایانی:

ببین باید به خودت بگی:  چی میفروشم؟  به کی بفروشم؟  کجا بفروشم؟   

شاید بتونم بگم کل قضیه توی پاسخ به همین سه تا سواله.

بسیار خب. حالا بریم سراغ واکاوی این سه تا سوال چغر و بد بدن تا بفهمیم محصولاتم رو چطور بفروشم؟

 

محصولاتم رو چطور بفروشم؟

سوال اسای برای اینکه بدونیم چطور محصولم رو بفروشم:

چی میفروشی؟  من دارم ازت میپرسم چی میفروشی؟

مثلا ممکنه بگی من کاشی ساختمون میفروشم. اکی؟  پس کار شما فروش کاشی هست. حالا بریم ببینیم به کی میفروشی

به کی میفروشی؟ به هر کسی کاشی ساختمون بخواد. ( عه جدی؟؟ ) خب به من بگو ببینم این آدم هایی که کاشی ساختمون میخوان کجان ؟

اینکه ما پیدا کنیم مخاطب هایی که میتونن مشتری من بشن الان کجان و دارن چیکار میکنن رو بهش میگن پرسونای مشتری

یعنی باید پیدا کنی الان تو چه صفحاتی و پیج هایی ممکنه باشن و چه سایت هایی رو میرن

ولی بچه ها  ،توی برخی موضوعات ما نمیتونیم دقیق بفهمیم مخاطبمون کجاست و چیکار میکنه

مثل همین مثال فروش کاشی. به نظرتون الان مشتری های بلقوه ما کجا میتونن باشن؟؟ تا بتونیم تشخیص بدیم محصولاتم رو چطور بفروشم؟

اصلا خلی از خرید ها ذوقیه. یعنی چی ذوقی؟ 

یعنی طرف میره تو بازار تاب میخوره یهو چشش میوفته به کفش. میگه عه چه قشنگه ببینم چنده و بعد میره میخرش.

حالا تو میخوای به خیلی از مردم بگی بابا من کاشی های قشنگی دارم بیاید کاشی های کف

آشپزخونتون رو تعویض کنید ازین کاشی خوبا بذارید

یا میخواید بگید اهای اونایی که بچه کوچیک دارید میدونستید ممکنه بچتون توی حمام و توالت لیز بخوره و چچیزیش بشه؟ من کاشی هایی دارم که در برابر لغزنده بودن مقاوم  هستن

و با نصبش توی حمام و دستشویی خونتون میتونید خطر های احتمالی رو کم کنید.

اوکی؟

حالا مخاطب تو خیلی از مردم عادی هستند پس : میتونی خیلی جاها این محتوا رو نشر بدی یا تبلیغات بدی.

اما یه نکته ای این وسط هست که جا موند.   حدس بزن چی؟؟؟

خب به هر حال یه عده هستن که دقیقا دنبال کاشی هستن. مثلا طرف میگه من الان کاشی کار میخوام برای خونم. میاد چیکار میکنه

توی گوگل سرچ میکنه دگ. درسته؟ کسی که دنبال یه چیزی باشه دنبالش میگرده و امروزه مردم توی نت سرچ میکنن

تصور کن توی جمعیت ۸۰ میلیونی چند نفرشون ممکنه سرچ کنن و اگه سرچ کنن چند نفرشون رو میتونی جذب  خودت کنی؟؟

( حالا تو پرانتزی بت اینو بگم. این موضوع فروش کاشی جزو مباحث خیلی ناب و خوبی هست که رقابت اینترنتی درش زیاد نیست )

اگر بتونی تخمین بزنی حدودا توی حیطه و موضوعت ماهانه چند میلیارد تراکنش انجام میشه میتونی برای خودت هدف بذاری که n درصد ازین تراکنش ها رو مال خودت کنی.

مثلا یه دوستی بود میگفت تراکنش شکلات در کشور ماهیانه ۱۰۰۰ میلیارد هست و هدفش این بود یک درصد ازین تراکنش ها رو تصاحب کنه. که میشه ده میلیارد ماهانه. واقعا رقم قابل توجهی هست.

 

حالا زیاد از بحث منحرف نشیم برگردیم سر بحث خودمون. داشتم میگفتم که کاربر رو از طریق سرچ های اینترنتی باید جذب کنی. درست.

حالا بذار بت بگم. خیلی خلاصه مبحث بازاریابی اینترنتی دو بخش کلی داره : ۱- جذب  2- تبدیل

۱- جذب :  که الان گفتم چیه. همون گرفتن ترافیک از طریق هایی مثل سرچ های اینترنتی هست.

اینجا متوجه یه نیاز شدیم: اینکه سایت داشته باشیم.که سایتمون از طریق گوگل کاربر بگیره. این نیازه گوشه ذهنت داشته باش تا بریم سراغ مورد دوم

۲- تبدیل : حالا تبدیل چیه؟ چیز خاصی نیست منظورش اینه که وقتی کاربر و مخاطب رو جذب خودت کردی، اون جذب شده ها رو چجور تبدیلش کنی به خریدار.

یعنی یه موقع هست طرف میاد توی سایتت و ول میکنه و میره ، یه موقع هست تو تبدیل رو بلدی و میای اون بازدید کننده رو تبدیل میکنی به خریدار.

این تبدیل کردن هم راه کار ها و روش های خودش رو داره.

ولی بیا زیاد شلوغش نکنیم و ذهنمون رو گیج نکنیم. ما مورد اول یعنی جذب رو انجامش بدیم بعد که اوکی شد بریم سراغ مورد دوم. قبول؟

مرسی

خب مورد اول گفتیم سایت داشتن.

بزار بیشتر راهنماییت کنم:

ببین ما اول باید بدونیم یه سایت زدن چی لازم داره(این شد مورد الف )

بعد چجوری خود سایت رو نصبش کنیم تا بیاد بالا ( اینم مورد ب )

و بعدش سایت رو تنظیم کنیم (ج)

و در آخر هم چجوری تو سایتمون محصولامون رو قرار بدیم تا گوگل سایت ما رو به ملت نشون بده تو صفحه اولش ( د )

پس خود مبحث جذب از طریق جستجو های اینترنتی به ۴ تا زیر شاخه تقسیم شد.

ببین من الان اینجا میتونم برات این ۴ مورد رو ساده توضیح بدم اما خداوکیلی دستام داغون شد از بس تایپ کردم.

محصول ویدیویی آموزش کپی رایتینگ ( نوشتن متن های فروش)

 

 

خروج از نسخه موبایل