چند نمونه ی برتر بازاریابی عصبی
که منجر به نتایج فوق العاده ای شده اند
در این مقاله قصد دارم برای شما نمونه ها و مثال های برتر بازاریابی عصبی رو ارائه بدم.
همونطور که میدونید ما در وبسایت ممتازکلاب به ارائه ی آموزش های بازاریابی اینترنتی و آموزش فروش می پردازیم و یکی از مباحثی که به ویژه روی اون داریم کار میکنیم آموزش بازاریابی عصبی هیجانی هست.
حالا در این مقاله میخوام مثال هایی از بازاریابی عصبی هیجانی رو واستون ارائه بدم.
۱- افزایش فروش هتل با تکنیک لنگر
کی از هتل های یکی از ایالت های آمریکا از روشی به نام لنگر استفاده کرد و توانست با استفاده از آن فروش اتاق های خودش رو چندین برابر زیاد تر کند.
حالا روش لنگر چجوری هست؟ ببینید ما در بازاریابی عصبی یا همان بازاریابی نورومارکتینگ در واقع میایم ارزش محصول رو زیادتر میکنیم ، گاهی اوقات میایم قیمت محصول رو منصفانه و مناسب جلوه میدیم.
حالا تکنیکی که این هتل سه ستاره برای فروش و بازاریابی اتاق هاش در رقابت با دیگر هتل های سه ستاره انجام داد این بود که یک خدمات بیشتر و اضافی برای مشتریان خودش ارائه داد.
بیاید شما خودتون رو بذارید جای کسی که میخواد از اون شهر هتل سه ستاره رزرو کنه ، کدوم مورد رو سفارش میدین:
الف: یک اتاق از هتل سه ستاره قیمت شبی ۴۰ دلار
ب: یک اتاق از هتل سه ستاره + صبحانه یک قهوه رایگان 40 دلار
خب چیزی که مشخص هست اکثر مشتریان گزینه ی دوم رو انتخاب میکنند. و دقیقا این هتل هم همین شیوه رو به کار برده بود.
یک قهوه ی رایگان هر صبح رو مسافرانش هدیه میداد و همین قضیه کوچک باعث شده بود که میزان فروش اتاق های خودش رو با همین تکنیک ساده ی بازاریابی عصبی ( نورومارکتینگ) افزایش بده.
ویدیو زیر در مورد همین داستان هتلی سه ستاره در آمریکا هست که با استفاده از بازاریابی عصبی تونست فروشش رو چند برابر کنه:
۲- Need For Speed در بازاریابی عصبی
خب میدونم که خیلی عجیب ممکنه باشه. ولی بذارید واستون توضیحش بدم. ما در بازاریابی عصبی باید به نیاز های هیجانی مخاطب پاسخ بدیم.
واسه ی همینه که من دوره ی بازاریابی عصبی هیجانی رو ارائه دادم و به شما هم توصیه میکنم که این وره رو تهیه کنید.
بسیاری از شرکت ها و برند ها میا اعتماد و امنیت خودشون رو برای مشتری شرح میدن. و اینکه معتبر هستن.د در حالی در بازاریابی عصبی این نکات حائز اهمیت هست ولی سرعت میتونه یک محکر هیجانی بسیار قدرتمند باشه.
به عنوان مثال پی پال بزرگترین شرکت و واسطه ی تراکنش های مالی در دنیا اومده و تحقیق کرده و متوجه شده که مردم به این محرک یعنی سرعت و سریع بودن فرآیند ها بسیار اهمیت میدن.
بنابراین از تکنیک سرعت در بازاریابی خودش استفاده کرده است. در بخش های بازاریابی و تبلیغات خودش روی این مورد تاکید زیادیمیکنه و از این طریق میاد مشتری های هدف خودش رو ترغیب میکنه.
یعنی بهش میگه با من میتونی خیلی سریع کارت رو انجام بدی. چه اگر خرید کننده هستی موقع خرید کردن درگاه پی پال رو انتخاب کن
چه اگر فروشنده هستی برای سایتت از درگاه پی پال استفاده کن.
باین یکی از مثال های بازاریابی عصبی هست که به شما کمک میکنه توی فرآیند های خودتون سرعت رو به کار بکیرید.
۳- تست رایگان
ویدیو زیر در مورد روش بازاریابی عصبی با استفاده از تکنیک تست رایگان هست. حتما تماشا کنید.
این روش هم یکی از ترفند های خیلی عالی و فوق العاده هست که در بازاریابی عصبی و نورو مارکتینگ به کار میره.
بذارید یکی از حوزه هایی که این تکنیک داره درش به کار میره رو براتون بگم:
بازاریابی عصبی در حوزه ی فروش خودرو:
یکی از کارهایی که خودرو فروشان در نمایشگاه انجام میدن اینه که وقتی یک مشتری رو مشتاق ولی مردد می بینن ، میان بهش پیشنهاد میدن با اون ماشینی که پسند کردن
یک دوری بزنن. میدونید چه اتفاقی میوفته؟ اون فرد طعم شیرین و لذت بسیار زیاد دور زدن با اون ماشین میره زیر زبونش و دیگه نمیتونه اون ماشین رو نداشته باشه.
جاهای دیگه هم این تکنیک بازاریابی به کار میره:
دقیقا شما هم اگر بتونید توی ارائه ی محصولتون همجین کاری بکنید مطمئن باشید که خیلی موفق خواهید بود. یکی از مواردی که دیدم استفاده میشه ،
در بازار یک فروشنده ی لوازم صوتی و کامپیوتری بود که به مشتری های هدفون پیشنهاد میکرد که هدفون رو روشن کنن و چند لحظه با اون موزیک پلی کنن.
این دقیقا همون تکنیک تست رایگان در بازاریابی عصبی هیجانی هست. بازم تاکید میکنم که توی دوره ی بازاریابی عصبی هیجانی آموزش های کامتری براتون قرار دادم و خیلی خوبه که توی این
کلاس انلاین آموزشی شرکت کنید. همین زیر روی دکمه بزنید و توی کلاس شرکت کنید:
در کلاس آموزش بازاریابی عصبی هیجانی شرکت میکنم