اگر رفع تردید مشتری پس از خرید رو بلد نباشیم به هیچ وجه نمیتونیم فروش مجددی به مشتری داشته باشیم و مشتری با حس بسیار بدی فروشگاه ما رو ترک میکنه.
رفع تردید مشتری پس از خرید با استفاده از بازاریابی عصبی:
یکی دیگه از نکات خیلی مهمی که برای یک خریدار پس از خرید کردن محصولی پیش میاد اینه که حس تردید داشتن در ارزش محصولی که خریده بهش دست میده.
یعنی مدام با خوش میپرسه که آیا گرون نخریدم؟ آیا واقعا این محصول اونقدر میارزید؟
و این کاملا طبیعی هست چون تردید بخشی از فرآیند مغزه. توی این شرایط مخاطب به شدت به دنبال تاییدیه هایی هست که بهش بگه خریدت خوب بوده.
فقط منظور قیمت محصول نیست بلکه آیا اصلا مدل خوبی از اون محصول رو رید کرده یا رنگش مناسب هست یا نه.
اگر روش بازاریابی کمپانی های بزرگ رو بدونید متوجه میشید اون ها خیلی وقته اینجور چالش های مارکتینکگی رو با استفاده از دانش بازاریابی عصبی حل کردن.
آقای نیکرسون در سال ۱۹۹۸ یک تحقیق جالبی رو انجام داد و طی اون استراتژی متفاوتی رو پیش گرفت.
توی این تحقیق از دانش بازاریابی عصبی و نورومارکتینگ استفاده ی خیلی خوبی شد و تاثیر فوق العادش هم مشاهده کردند.
آقای نیکرسون اعتقاد داشت شما وقتی پیش از خرید کردن مشتری سعی در متقاعد کردن اون دارید خیلی از صحبت هایی که در مورد ویژگی های محصول میکنید برای مشتری باور پذیر نیست.
علتش هم کاملا مشخصه چون نگرش مشتری اینه که هدف شما فروختن به او هست و به دنبال منفعت خودتون هستید.
حالا استراتژی جدید برای رفع تردید مشتری چی میتونه باشه؟
اینه که بیاید بخشی از ویژگی های محصول و مزیت های اون رو تا پیش از خرید بهش اشاره نکنید.
و به هر طریقی محصول رو وقتی فروختیم حالا بعد از فروش میتونیم به اون ویژگی ها اشاره کنیم.
در واقع اتفاقی که اینجا میوفته اینه که مشتری خریدش رو انجام داده و الان دقیقا زمان تردید داشتن او هست که آیا خرید خوبی انجام داده یا نه
و حالا شما شروع میکنید به گفتن مزیت هایی که محصول برای مشتری داره.
چون خرید کاملا صورت گرفته ، صحبت های شما باور پذیر خواهد بود چون دیگه مشتری هدف شما رو از گفتن این حرفا فروش نمیدونه.
دیگه پیش خودش نمیگه داره این حرفا رو میزنه که بهم بفروشه. چون فروش تکمیل شده و پول رو پرداخت کرده.
همچنین ما این حرف رو داریم زمانی به مشتری میگیم که اون به شدت نیاز به تاییدی در مورد خریدش از طرف یک عامل بیرونی داره و حرف های ما واسش کاملا اثر بخش خواهد بود.
وقتی تردید پس از خرید مشتری رو بتونید از بین ببرید مشتری با حس کاملا خوب فروشگاه شما و یا فضای ارتباطی که در اونجا خرید صورت گرفته (مانند وبسایت یا صفحات اجتماعی) رو ترک میکنه .
وقتی مشتری از خریدش از یک فروشگاه حس خوبی داشته باشه برای خرید های بعدی هم به اونجا بر میگرده و یا اون رو به خیلی ها معرفی میکنی و اینجاتس که فروش های بیشتر و چند برابری میتونید تجربه کنید.
چطور این استراتژی از بین بردن تردید و شک مشتری پس از خرید رو در وبسایت پیاده کنیم؟
اگر شما به صورت آنلاین اقدام به فروش میکنید کار اصلا سختی نیست که تردید های پس از خرید مشتری رو از بین ببرید
بلکه خیلی ساده میتونید برای اون محصول خاصتون یک ایمیلی برای مشتری پس از خرید بفرستید که توی اون علاوه بر تشکر از خرید مشتری برای اون
در مورد مزیت های خریدی که انجام داده و همینطور نظر مثبت مشتریانی که قبلا از شما خرید کردند ارسال کنید.
دقت کنید که ارسال نظر مثبت مشتریان شما در مورد محصولتون تاثیر به شدت زیادی روی مخاطب میذاره و اون رو تا حد بسیار زیادی متقاعد میکنه.
توضیه ی من اینه که حتما پیش از خرید برای متقاعد کردن مشتری ، رضایت مشتریان پیشین خودتون برای متقاعد سازی استفاده کنید. و برای رفع تردید پس از خرید هم میتونید بخش دیگری از رضایت مشتریان رو ارائه بدید.
البته خودتون رو فقط به این نکات محدود نکنید. شما بی نهایت مزیت میتونید برای محصولتون داشته باشید و اون رو برای مشتری به شکل زیبایی ارائه بدید.
پس همین الان روی این دکمه بزن تا راه حلش رو بت بگم