شاید همیشه مشاهده کرده باشیم که ایرانی ها با تخصص های فنی مثل برق و مکانیک و رشته های مرتبط با پرشکی مهاجرت میکنند. اما از تخصص های بسیار مهم و حائز اهمیتی مانند دیجیتال مارکتینگ غافل شدیم.
ایرانی هایی که به کشورهای مختلف مهاجرت کردند آمار زیادی از نیروهای جذب شده از کشورهای دیگر با تخصص بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ گزارش کرده اند.
ینابراین یک فرصت بسیار بی نظیر پیش روی ما هست که به بهترین شکل با یادگیری مهارت و تخصص در زمینه ی دیجیتال مارکتنگ بتوانیم روند مهاجرت خودمان را در این زمینه سریع تر کنیم.
برای انجام فرآیند مهاجرت از طریق فرصت کاری به عنوان دیجیتال مارکتر شما باید چند کار را انجام بدید:
۱- بدانید که در کدوم زیر شاخه از دیجیتال مارکتینگ میخواهید مشغول به فعالیت بشید؟
۲- آیا این تخصص را در حد نیاز شرکت های خارجی کسب کرده اید؟
۳- در صورت نیاز بایستی تخصص خودتان را ارتقا بدید
۴- باید رزومه ای کامل و استاندارد برای اپلی کردن تهیه کنید. و بدانید که چطور این رزومه ساخته میشود
۵- بدانید چطور به شرکت هایی که جذب نیرو در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ دارند درخواست ارائه بدید.
چه کشور هایی به تخصص دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟
دیجیتال مارکتینگ یک تخصص و زمینه ی کاری مربوط به اینترنت هست. اگر دقت کرده باشید میبینید که کشورهای توسعه یافته بیشتر به اینترنت ، بیزینس های مبتنی بر اینترنت مانند شبکه های اجتماعی ، آنلاین شاپ ها و نرم افزارهای موبایل و .. اهمیت میدهند. بنابراین به صورت خیلی ساده میتوانیم متوجه بشیم کشور های توسعه یافته ی غربی بیشترین میزان نیاز به استخدام و جذب نیروی متخصص در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ دارند.
ازجمله ی این کشور ها میتوان به فرانسه ، آمریکا ، هلند ، آلمان ، فنلاند ، کانادا و استرالیا اشاره کرد.
البته کشورهایی در شرق اسیا هستند که در زمینه ی توسعه ی الکترونیک پیشگام هستند از جمله ی آنها میتوان به کشور مالزی و سنگاپور اشاره کرد.
برای مهاجرت به صورت دیجیتال مارکتینگ به چه تخصص های نیاز داریم؟
موقعیت های شغلی بسیار مختلفی برای یک دیجیتال مارکتر میتواند وجود داشته باشد. اما با توجه به تخصصی که دارید میتوانید یکی از از موقعیت ها را برای خودتان ایجاد کنید.
از جمله ی این تخصص ها میتواند به تولید محتوا سئو شده ، استراتژی سئو ، استراتژی تولید محتوا شبکه های اجتماعی ، تولد محتوا شبکه های اجتماعی و مهارت عکاسی و فیلمبرداری برای تولید محتوا ، برنامه نویسی بکند ، برنامه نویسی فرمورک های فرانت و کلاینت ، طراحی ظاهر تجربه کاربری UI , UX ، کار با فروشگاه ساز وردپرس ، طراحی کمپین های فروش و .. اشاره کرد.
برای فرصت های شغلی در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ چه سوابق شغلی نیاز داریم؟
به طور کلی هرچه شما بتوانید رزومه ی بهتر و جامع تری داشته بشاید شانس زیادتری در گرفتن پذیرش از طرف شرکت های مقصد خواهید داشت.
به طور مثال یک دیجیتال مارکتر که در شرکتی مانند اسنپ فعالیت میکند قطعا رزومه ی قدرتمندتری دارد نسبت به کسی که تجربه کار در شرکتی را ندارد.
بنابراین اگر شما برای دراز مدت قصد مهاجرت در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ را دارد سعی کنید حتی با حقوق و مضایای کمتر در شرکت های معتبر تر فعالیت کنید.
برخی از شرکت ها نیز محصولاتشان را به کاربران خارج از کشور ارائه میدهند که در این صورت شما یک سابقه ی کاری معتبر تر خواهید داشت.
به طور مثال یک شرکت را در نظر بگیرید که اپلیکیشن های موبایل را به زبان و درگاه خارجی در پلی استور و اپ استور منتشر میکند.
رزومه مناسب برای مهاجرت با تخصص دیجیتال مارکتینگ چیست؟
چطور با شرکت هایی که به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند ارتباط بگیریم؟
این مطلب در حال آپدیت شدن است…..