ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

تکنیک فروش بیشتر: محدود کردن انتخاب های مشتری

محدود کردن انتخاب های مشتری در واقع راهی هست که با اون میفروشی. مشتری رو توی شرایطی میذاریم که سرانجام انتخاب کنه.

چطور با محدود کردن انتخاب های مشتری بیشتر میفروشیم؟

 

به طور کلی ما وقتی به بازار میریم دوست داریم که انتخاب کنیم. چون انتخاب کردن رو حق خودمون میدونیم و دوست داریم و دوست داریم از بین چندتا گزینه بهترین ها رو انتخاب کنیم.

اما آفت کار اینجاست که خیلی وقتها این قضیه به صورت بیش از حد انجام میشه و خریدی صورت نمیگیره. یعنی وقتی مشتری میاد واسه خرید و ما ۴۵۳۵۳ تا مدل از محصول رو جلوش میذاریم و همشون هم با کیفیت و عالی هستن و انتظار داریم انتخاب کنه. خب معلومه که مشتری بدش میاد. ولی این بدش اومدنه از جنس خاصیه.

 

محدود کردن انتخاب های مشتری

 

به عنوان فروشنده شاید فکر کنیم که وقتی میخوایم محصولات رو به مشتری ارائه بدیم میتونیم به رو کردن همه ی گزینه های موجود نشون بدیم که چقدر فروشگاه خفن و بزرگی هستیم.

مغز خریدار موقع تصمیم گیری باید با ارزش گذاری روی هر محصول بتونه در نهایت یک گزینه رو به عنوان بهترین گزینه انتخاب کنه.

شما باید به این قضیه واقف باشید که انتخاب کردن هرچقدر سخت باشه مشتری زودتر خسته میشه.

آینجا در واقع ما داریم در مورد مبحث نورو مارکتینگ و بازاریابی عصبی صحبت میکنیم.

یه سری چیزا برای مغز انسان ناخوشاینده و اصلا خود مشتری هم نمیدونه چرا ولی حس میکنه شرایط باب میلش نیست و وبسایت شما یا فروشگاهتون رو ترک میکنه.

واسه ی همینه باید دقیقا اون گزینه های بدرد بخورش رو بهش نشون بدیم.

خیلی از فروشنده های حرفه ای  وقتی به شما میفروشن میان ازتون سوالاتی میپرسن. اینکه میخوای چجور باشه و یا برای چه استفاده ای میخوای و غیره

و بعدش با توجه به پاسخی که شما میدین میان چندتا از گزینه ها رو بهتون معرفی میکنند.

اینطوری شما بهترین حالت براتون رخ داده. چرا؟

چون ازتون سوال شده پس مطمئن هستید که به خواستتون توجه شده و بعد وقتی بهتون محصولات مشخصی پیشنهاد میشه میتونید راحت تر انتخاب کنید از بینشون .

و همینطور خود فروشنده های حرفه ای که این مسئله رو خوب میدونن که تصمیم گیری برای انسان ها کار اسونی نیست اگر ببینند شما در تصمیم گیری دچار تردید و شک زیاد هستید سریع میان کمکتون میکنن تا بهتر تصمیم بگیرید.

بنابراین حواستون جمع باشه که انتخاب های مشتری رو محدود کنید و بذارید به درست ترین انتخاب برسه.

اگر دوست دارید خفن بودن خودتون رو به مشتری نشون بدید میتونید اول کار بهش بگید که کلی مدل های مختلفی دارید و بعد بپرسید توی چه رنج قیمتی میخواد یا اینکه دنبال چه کارایی حاصی هست و شما بهش جندتا مدل رو معرفی کنید.

من توی فروشگاه اینترنتی خودم اکثر مواقع همین کار رو میکنم و کلا بهش ۳ تا مدل رو پیشنهاد میدم. اگر دیدم به یک مدل نزدیک شد ولی هنوزم تردید داره اونجا اگه لازم بود یه گزینه ی دیگه رو میکنم.

 

توی فروشگاه اینترنتی چطور گزینه های خرید مشتری رو محدود کنیم؟

خیلی ساده میشه توی وبسایت های اینترنتی هم گزینه های خرید مشتری رو هوشمند محدود کرد تا به گزینه های مورد نظرش برسه.

اگر وبسایت های معروف فروشگاهی رو دیده باشید میبینید که در صفحه محصولات دقیقا در کنار تصویر محصولات یک ستون پر از انواع فیلتر ها هست. حالا کار این فیلتر ها اینه که مشتری گزینه ها و ویژگی هایی که میخواد رو تیک بزنه تا فقط محصولاتی با همون ویژگی ها براش ظاهر بشه.

مثلا اگر در فروشگاه اینترنتی اسمارت واچ هست میتونه از منوی کنار گزینه “پشتیبانی زبان فارسی” رو تیک بزنه. 

اینطوری فقط ساعت هایی که ربان فارسی رو ساپورت میکنن بهش نشون داده میشه و بعدش میتونه گزینه ی “طرح اپل واچ” رو تیک بزنه تا ساعت هایی هوشمندی که طرح اپل واچ هستن و همینطور فارسی رو پشتیبانی میکنن فقط براش نشون داده بهش.

 

اینطوری خیلی هوشمندانه گزینه های انتخاب مشتری دقیقا به همون سمتی که میخواد محدود میشه.

حتی شاید قبل از اومدن به سایت شما پیش خودش فکر نکرده بود که ساعتی میخواد که فارسی ساپورت کنه یا نه اما گزینه های فیلتر شما بهش دید داد و تونست تصمیم درست رو بگیره.

حتما توی وبسایت فروشگاهیتون از فیلتر در صفحه ی فروشگاه استفاده کنید.

 

راستی آموزش فروش زیر رو از دست ندید:

سه راز مهم برای فروش بیشتر

خروج از نسخه موبایل