ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

تفاوت بازاریابی ویروسی و بازاریابی مویرگی ، بازاریابی چریکی

بازاریابی ویروسی ، مویرگی و چریکی سه تا از بهتری روش های بازاریابی است. که شما هم برای فروش محصولات در اینترنت و هم در فضای غیر مجازی نیاز به آموزش بازاریابی با این سه روش دارید.

در این مطلب قصد داریم سه نوع و مدل از بازاریابی را با هم مقایسه کنیم.

اول از همه باید هر کوم از مدل های ازاریابی رو مقایسه کنیم.

 

تعریف بازاریابی ویروسی:

بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ به این معنی است که ما محتوای تبلیغاتی با کیفیت و زنجیره ای بسازیم.

منظور از زنجیره اینست که مردم خودشان زنجیر وار ما را به دیگران معرفی کنند. به عنوان مثال ما یک فیلم تبلیغاتی میسازیم که در آن به خاطر یک اتفاق جالب تبلیغ ما دست به دست بین مردم میچرخد.

در واقع بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ یعنی اینکه مخاطبان خودشان محتوا و پیام های ما رو منتشر کنند. و از این جهت به یک ویروس شباهت دارد.

امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کمک بسیار زیادی به کمپانی ها و شرکت ها میکنند تا بتوانند محتوای تبلیغاتی جذاب بسازند تا به سرعت وایرال شود و مانند ویروس همه جا پخش شود.

تعریف بازاریابی مویرگی:

همانطور که مویرگ در همه ی شریان های بدن خون رسانی میکند ، بازاریابی مویرگی هم یک استراتژی است که در اون یک بیزینس تصمیم میگیرد محصول خود رو به همه ی بخش های بازار عرضه کند.

در واقع خود شرکت میخواهد هم فروش عمده و هم فروش تکی رو در همه ی سطوح شبکه های اجتماعی ، وبسایت ها و تبلیغات بیلبوردی و همه جا معرفی کند.

تبلیغات مویرگی معمولا بودجه های زیادی نیاز دارند و همینطور منابع انسانی زیادی رو میطلبد.

بنابراین تبلیغات مویرگی به معنی پخش محصول در حد اکثر کانال های بازاریابی است.

مثلا ما ممکن است یک محصول رو در تمامی هتل ها و رستوران ها و دکه ها و فروشگاه های انلاین و آفلاین مشاهده کنیم.

یا یک شرکت برای معرفی محصول خودش سعی کند در بیلبورد ها و سایت های پر بازدید و شبکه های اجتماعی و غیره تبلیغات کاملی رو اجرا کند تا بتواند بخش زیادی از بازار را تصاحب کند.

 

بازاریابی چریکی:

بازاریابی چریکی یعنی تبلیغات کم هزینه ولی با بازدهی بالا. درواقع تا حد زیادی مشابه بازاریابی ویروسی است . در واقع غافلگیری مخاطب را میتوانیم بازاریابی چریکی نام بگذاریم.

در این روش ما با یک خلاقیت در تبلیغات نام خود را در ذهن مخاطب هک میکنیم.

 

 

خروج از نسخه موبایل