نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

۷ ایده ی تولید محتوا برای پیج آموزشی

تولید محتوا برای پیج آموزشی در اینستاگرام

صنعت آموزش یکی از پرسود ترین صنعت های امروز دنیا در فضای دیجیتال مارکتینگ است به طوری که بسیاری از افراد تصمیم گرفته اند تا در حوزه ی تخصصی خودشان تبدیل به یک مدرس بشوند.

امروزه بیش از ۱۰۰ هزار پیج آموزشی در اینستاگرام وجود دارند که حدود ۹۰ درصد آن پیج هایی هستند که نتوانسته اند در روند درآمد زایی خودشان موفق باشند. یکی از این دلایل شکست عدم وجود ایده های مناسب برای تولید محتوا در پیج است.

پیج های آموزشی در اینستاگرام به موضوعات مختلفی چون :

به طور مثال اگر شما مدرس زبان هستید و برای محتوای پیج آموزش زبان نیاز به ایده دارید باید بدانید که یک سری محتواهای خاص هستند که به شما کمک میکنند جذب فالوور و تعامل بیشتری داشته باشید و همه ی این موارد در نهایت به افزایش فروش پیج اینستاگرام تان می انجامد.

در این مقاله قصد دارم تا چند ایده ی تولید محتوا برای پیج های آموزشی در اینستاگرام را با شما شیر کنم.

ایده های محتوا برای پیج های آموزشی در اینستاگرام:

۱- ویدیوهای ” چطور”:

سری ویدیوهای ” چطور” یک مدل ویدیو است که به طور ذاتی امار بالایی در اینستاگرام دارد. چرا؟ زیرا مردم همیشه دوست دارند بدانند چطور یک کار را به سادگی انجام بدهند.

مردم همیشه دنبال ترفند هستند و شما باید در پیج آموزشی تان همیشه ترفندهای رسیدن به یک نتیجه را در قالب ویدیوهای چطور منتشر کنید.

مثلا” چطور در ۷ ماه زبان انگلیسی را مسلط بشیم؟” یا ” چطور ریلزهای میلیونی بسازیم؟”

۲-آموزش های کوتاه:

یک پیج آموزشی همواره باید در حال اموزش دادن باشد و این نکته ضروری است که شما بدانید مردم در اینستاگرام حوصله ی دیدن محتوای طولانی را ندارند. اموزش های کوتاه بسازید تا امار تعامل شما بالا برود.

سعی کنید حدود ۴۵ ثانیه تا ۹۰ ثانیه آموزش ها را بسازید و آنها را به صورت ریلز منتشر کنید.

۳- آموزش ترفند:

ترفندها نیز یکی دیگر از انواع محتواهای آموزشی است که در ریلزهای اینستاگرام امار بسیار بالایی را میگیرند.

مردم در اینستاگرام وقتی یک ریلز ترفندی مشاهده میکنند برای اینکه از دیگر ترفندهای او استفاده کنند پیج را فالو میکنند.

به طور کلی هر ترفند مرتبط با حوزه کاریتان را میتوانید آموزش بدهید.

اطلاعات بیشتر در رابطه با ویدیو بالا


۴- پاسخ به سوالات مخاطبانتان:

یکی از مهمترین کارهای یک مدرس اینست که در پیج آموزشی اش به سوالات پر تکرار یا به طور کلی به سوالاتی که پرسیده میشد پاسخ بدهد.

در واقع خیلی وقت ها شما نمیدانید چه محتوایی تولید کنید در اینجا بهترین کار اینست که به دایرکت خودتان مراجعه کنید و یکی از سوالاتی که از شما پرسیده شده است را تبدیل به یک محتوای پست یا ریلز و استوری کنید.

۵- ایده های مطرح شده توسط گوگل:

شما میتوانید در زمینه ی موضوع آموزشی تان در گوگل جستجو کنید تا سرچ های مشابه و پیشنهادی گوگل را ببینید و از انها برای تولید محتوا ایده بگیرید. ضمن اینکه شما میتوانید در سایت های دیگر نیز از بین محتواهی تولید شده ایده هایی را پیدا کنید.

۶- سوالاتی که در پیج همکاران مطرح میشود:

با مراجعه به پیج همکارانی که در زمینه ی شما مشغول به فعالیت و تولید محتوا هستند میتوانید از طریق کامنت های مطرح شده در زیر پست های انها یا اینکه از طریق پست ها و ریلز ها و استوری هایی که همکاران شما تولید کرده اند برای تولید محتوای پیج آموزشی خودتان ایده بگیرید.

۷- معرفی یا بررسی کتاب:

معمولا برای موضوعات آموزشی که شما تدریس میکنید کتاب های متعددی نوشته شده است. میتوانید در حوزه ی کاری خودتان به معرفی کتاب یا نقد و بررسی یک کتاب بپردازید.

تجربه نشان داده که پست ها و ریلزهای معرفی کتاب همیشه آمار بسیار بالای سیو (save) را داشته است.

به طور مثال خود من در یکی از پست های پیج خودم به معرفی چند کتاب در زمینه ی بازاریابی عصبی پرداختم که امار سیو بسیار بالایی را گرفت که تا اون موقع در پیجم بی سابقه بود.

خروج از نسخه موبایل