چگونه با تولید محتوا پولساز باشیم؟
فرمول هایی جادویی برای مطلب نویسی در سایت و فروش محصولات
شرکت در دوره ی جامع کپی رایتینگ – ار صفر تا صد
توی این مطلب میخوام آموزش مطلب نویسی در سایت رو بهتون ارائه بدم. در این مطلب ما قصد داریم چند فرمول بسیار عالی رو با هم یاد بگیریم.
ما خیلی وقتها با این چالش مواجه هستیم که چطور میتونیم بیشتر بفروشیم.در واقع کاربرهایی که میان توی سایت ما چجوری باید تبدیل به مشتری بشن؟
چرا خیلی وقتها بیزینس ها فقط با یک صفحه ی کاملا فوق العاده میلیون ها تومن در روز و هفته فروش دارند. اینجاست که آموزش نوشتن مطلب و تولید محتوا بسیار به ما کمک میکند.
آیا واقعا نیاز دارید با تولید محتوا و طلب نویسی در سایت بیشتر بفروشید؟
دقیقا منظور از آموزش مطلب نویسی در سایت چیست؟
یعنی چطور با استفاده از نوشتن به بهترین شکل ممکن محصول و خدمات خودمون رو معرفی کنیم که ظرفیت درآمدی خودمون رو از دست ندیم.
یعنی من چطور محصولمون رو به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم. چه متنی در یک صفحه ی وبسایت تولید محتوا دارم یا در شبکه های اجتماعی.
تولید محتوا در اینستاگرام هم نیاز به بلد بودن و آموزش مطلب نویسی دارد. اما این مطلب بیشتر اختصاص به تولید محتوای بازاریابی است.
وقتی نویسنده ی بدی هستیم چطور مطلب نویسی عالی انجام بدیم؟
از همه بگم که من هم قبلا نویسنده ی بدی بود و دقیقا درک میکنم چه حسی دارید
اما اگر میخواهید زندگی خودتون رو تامین کنید باید مقالاتی بنویسید که میفروشند.
راز خوب مقاله نویسی این است که بدانید چگونه یک قطعه را قبل از نوشتن ، برنامه ریزی و ساختار دهی کنید. یعنی دقیقا اجزای نوشتن یم مقاله ی خوب رو بدونیم و بعد توی اون ساختار و اجزا محتوا و مطلب رو قرار بدیم.
یک مقاله با ساختار خوب به شما امکان می دهد از مهارت های نوشتاری خود برای بهترین شکل ممکن مطلب نویسی برای سایت و حتی شبکه های اجتماعی استفاده کنید
و ایده های خود به طور صحیح ، مختصر ، واضح ، منسجم و کامل به کار ببرید. کلید ساختار خوب ، برنامه ریزی خوب است.
۵ بخش برای آموزش مطلب نویسی در سایت:
بیایید جزئیات بیشتری به هر عنصر نگاه کنیم.
بخش اول در مطلب نویسی وبسایت: عنوان مناسب
شما اگر نتونید با عوان خودتون مخاطب رو جذب کنید مقاله و مطلبی که مینویسید ارزش چندانی نداره چون افراد کمتری اون رو مطالعه میکنند.
پس باید بلد باسیم تیتر عالی بنویسی. چون این بحث در مورد آموزش مطلب نویسی در سایت در وبسایت هست بنابراین باید جوانب سئو رو در نظر داشته باشیم که عنوان هایی بنویسیم که میزان جستجو و سرچ اونها در گوگل بالا باشه.
الان خیلی خلاصه بتون بگم: عنوان هایی که خود گوگل پیشنهاد میده رو استفاده کنید. با کمی تغییر در ابتدا یا انتهای اون.
مثل همین مطلب که عنوان اصلی ” آموزش مطلب نویسی در سایت” بود که به “آموزش مطلب نویسی در سایت با فرمول های جادویی” تغییرش دادم یعنی انتهای عنوان تغییراتی دادم که هم جذاب باشه و هم عنوانی باشه که زیاد سرچ میشه.
حالا برای راحتی کارتون میخوام یک فرمول بگم که چطوری عنوان جذاب تولید کنید؟
فرمول ساخت عنوان های جذاب برای بازاریابی محتوا:
فرمول۱: چه کسی ، چه چیزی ، چه زمانی ، در کجا ، چرا و چگونه
این فرمول برای ساخت تیتر ها بسیار کاربردی هستند و به شما یک عنوان کامل و جامع میده طوری که مخاطب در کسری از ثانیه با خوندن اون متوجه میشه که به مطالعه این محتوا نیاز داره یا نه.
پس با فرمول اول میتونیم مطلب نویسی برای سایت رو به جامع ترین شکل ممکن بسازیم.
فرمول۲: اخبار شوکه کننده
گاهی اوقات میتونیم مطلب مورد نظر رو در سایت های خبری جستججو کنیم تا بتونیم عنوانی پیدا کنیم که در مورد اون در سایت های خبری نوشته شده. منظور عنوان های جالب و جذابی هست که در نگاه اول شوکه کننده هست.
مثال: سرانجام یک راه آسان برای لاغری بدون نخوردن غداهای لذیذ پیدا شد
فرمول ۳: بازی عداد
مردم لیست را دوست دارند زیرا مطالعه مقاله بسیار سریعتر و پردازش اطلاعات را آسان تر می کنند.
با توجه به این واقعیت ، جای تعجب نیست که تعداد عناوین یا نوع عناوین همیشه کلیک شده و خوانده شوند.
هزار تا مثال برای این مورد میتوان پیدا کرد چون همیشه مورد استفاده قرار میگیرند.
من به این فرمول ، فرمول طلایی با مطلب نویسی میگم.
مثال:
۷روش برای افزایش قدرت انتخاب در زندگی
۵ راز خرید بهترین کفش براس سلامت پا
۳ نکته ی اساسی برای تشخیص عسل اصل از تقلبی
و….
خب این سه تا فرمول برای ساخت عنوان بود. با استفاده از این فرمول های جذاب و حرفه ای میتونید بهترین عنوان ها رو بسازید و میزان کلیک و مطالعه ی مطلبتون رو زیادتر کنید.
خب میرسیم سراغ زیر عنوان ها:
بخش دوم در مطلب نویسی: ساخت زیر عنوان ها
فرمول سخت زیر عنوان های حرفه ای برای مطلب نویسی در سایت
فرمول ۱: توضیح بیشتر تیتر اصلی
فقط باید تیتر اصلی خوبی که ساختین رو بیشتر توضیح بدین تا مخاطب متوجه جزئیات بیشتری از مطلب بشه.
همونطور که بالاتر اشاره کردم مخاطب حوصله ی کمی داره تا مطلب رو مطالعه کنه بنابراین تیتر ها به اون کمک میکنند تا با خلاصه ی مطلب بیشتر آشنا بشه
و در صورتی که به خوبی مزیت و منفعت خودش رو بتونه در اون محتوا ببینه نسبت به خوندن و مطالعه ی مطلب اقدام میکنه.
مثال: فرض کنید تیتر اصلی اینه: ۷ روش لاغری بدون قرص و دارو
حالا برای توضیح بیشتر زیر تیتر اینجوری میتونه باشه:
آشنایی با روش هایی کاملا سالم برای کمک به افراد چاقی که قصد کاهش وزن دارند.
فرمول دوم: سعی کنید ابتدا زیر عنوان رو بنویسید.
یکی از راه های جذاب برای نوشتن زیر عنوان اینه که اول یک زیر عنوان بسازیم برای مطلب و محتوای خودمون و بعدش سعی کنیم یه تیتر جذاب بسازیم.
اینطوری به احتمال خیلی زیاد تیتر خوب و زیر عنوانی داریم که محتوا رو به صورت خلاصه توضیح میده.
مثال:
اول میایم برای مطلب که در مورد روش های انتخاب کفش مناسب هست زیر تیتر رو اینجوری مینویسیم:
آشنایی با روش هایی که به شما کمک میکند تا بهترین کفش رو انتخاب کنید.
بعدش میایم تیتر اصلی رو مینویسیم:
۳ راز انتخاب بهترین کفش
در بالا اتفاقی که افتاد این بود که اول زیر تیتر رو نوشتن تا ذهنمون مرتب بشه که میخوایم چی بنویسیم و بعد ازون اومدم برای مطلب سایتم یه تیتر و عنوان خوب و کوتاه و جذب کننده انتخاب کردم.
بخش سوم مطلب نویسی: پاراگراف آغازین
یادم هست روزی در یکی از اتاق های یک اداره داشتیم صحبت میکردیم و درب اتاق هم باز بود و افرادی در راه رو بعضی عبور میکردند. داشتیم در مورد این صحبت میکردیم که چطور یک وبسایت با تولید محتوای حرفه ای توسنته بود روزانه ۲ تا ۳ میلیون تومان درامد کسب کند صحبت میکردیم که متوحه شدیم یکی دو نفر در حین عبور از راه رو صدای ما رو شنیده بودن و براشون بسیار جالب بود که بدونن یک نفر چطور روزی ۲ تا ۳ میلیون تومان در آمد داره اونم از یک سایت.
من بعد ها هم در جایی مطالعه در حال مطالعه بودم در مورد تولید محتوا و درگیر کردن مخاطب ها ، نوشته بود مزدم با داستان بسیار ارتباط برقرار میکنند. دقیقا مثل همین پاراگراف بالا که من یک داستان رو تعریف کردم.
شما برای پاراگراف اول خودتون باید یک داستان یا یکی از تجربه هاتون رو بیان کنید تا مخاطب رو درگیر کنید. دقیقا مثل داستان بالا یکی دو نفر در حین عبور از اتاق با شنیدن داستان درگیر اون شده بودند و میخواستن ادامه ی داستان اون فرد رو بدونن.
پس در پاراگراف اول قصد ما این هست که با یک مطلب جذاب و داستان وار و مثال های خوب توجه مخاطب رو جلب کنیم.
بخش چهارم مطلب نویسی: بحث اصلی
در این بخش خیلی شفاف میاید عنوان و موضوعتون رو توضیح میدین . اینجام یتونید کامل حرفتون رو به مخاطب بگید فقط این نکته رو بدونید که خیلی راحت میشه اینجا مخاطب رو ازدست داد. اگر احساس کنه جذابیت شما فقط برای پاراگراف اول بود و بعدش دیگه میخواید حرف های خسته کننده بزنید.
چکار باید کرد؟ میتونید پاراگراف اصلی رو در یک تیتر خلاصه کنید و قبل نوشتن پاراگراف اون رو بگید که اون تیتر هم جذاب باشه. ولی فونت اون رو بزرگ نکنید چون تعدد تیتر های شروعی مطلب با تیتر پاراگراف اصلی یکم ظاهر کار رو زشت میکنه.
پس در پاراگراف اصلی حرف اصلی خودمون رو میزنیم و بدون زیاده گویی خیلی تمیز و شفاف نکته های مناسب رو به مخاطب ارائه میدیم.
در این بخش ما باید سعی کنیم مشکلی رو بیان کنیم و بعد با ارائه یک سری راه حل ها محصول خودمون رو به عنوان راه حل اصلی و بهتر ارائه کنیم.
همینطور اگر ما خدماتی ارائه میدیم میتونیم خودمون رو به عنوان شرکتی که بهتر از همه جا بدون خطاهای رایج اون کار رو انجام میده به افراد معرفی کنیم.
بخش آخرآموزش مطلب نویسی برای سایت: پاراگراف پایانی
این بخش باید به مخاطبت بگی” هی بیا از من بخر و روی این دکمه بزن یا با این شماره تماس بگیر.”
ما در این بخش اگر فکر کنیم مشتری دیگه تصمیمش به خرید رو گرفته سخت در اشتباه هستیم. بلکه باید با دقت کامل به مشتری بگیم که بیاد و خرید رو انجام بده.
میتونیم یک دکمه بذاریم تا با کلیک روی اون بیاد و محصول رو خرید کنه.
میتونیم یک دکمه بذاریم و با کلیک روی اون به صفحه ی معرفی کی محصول بره و یا هر فرآیندی که ما میخوایم انجام بده.
ولی نکته ی مهم اینه که باید با حتما به مخاطب گوشزد کنیم که حتما یک کاری رو انجام بده.
بسیار خب ما تا اینجا با نکات ساده و کلی در مورد آموزش مطلب نویسی برای سایت آشنا شدیم. اگر شما تمایل دارید که دقیقا و به صورت حرفه ای محتوا نویسی و کپی رایتینگ رو یاد بگیرید تا با
بهترین شیوه ی تولید محتوا و فرمول های فوق العاده قدرتمند ساخت محتواهای متنی ، تصویری آشنا بشید توصیه میکنم حتما روی دکمه ی زیر بزنید و فیلم دوره ی کپی رایتینگ رو تهیه کنید.
من در این دوره به شما روش های پولسازی و کسب درآمد فعال از طریق ساخت صفحات فروش و نوشتن کلمات و جملات متقاعد کننده به شما یاد میدم تا از طریق اون بیشترین تراکنش ها رو در حساب بانکی تون تجربه کنید. همین الان روی لینک زیر بزن و صفحه ی دوره رو یه نگاه بنداز و فیلم دوره رو تماشا کن.
دوره ی جامع کپی رایتینگ – ار صفر تا صد