ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

آموزش حرفه ای بازاریابی لوازم آرایشی + ۹ تکنیک فروش

آموزش حرفه ای بازاریابی لوازم آرایشی

برای شروع یادگیری بازاریابی لوازم آرایشی بهداشتی به این مثال توجه کنید:

اگر به شما یک کارت بانک با موجودی ۷۵۰ میلیارد تومان بدهند چقدر اشتیاق دارید که رمز این کارت بانکی را پیدا کنید تا بتوانید از پول های آن استفاده کنید؟؟؟

خب پاسخ مشخص هست. این حجم از پول آنقدر زیاد هست که ما احتمالا حاضر هستیم هر کاری بکنیم.

جالب اینجاست که پیش بینی میشود تا سال ۲۰۲۴ حجم تراکنش های مالی صنعت لوازم آرایشی به ۷۵۰ میلیارد دلار برسد.

همینطور این پیشبینی نشان از رشد فزاینده فروش اینترنتی لوازم آرایشی می دهد.

بنابراین اگر قصد دارید نحوه بازاریابی لوازم آرایشی را یاد بگیرید تا انتهای این مطلب با من همراه باشید.


اولین قدم ، شناخت کامل بازار لوازم آرایشی

اگر واقعا میخواهید در کسب و کار فروش لوازم آرایشی موفق باشید باید شناخت خوبی از صنعت لوازم آرایشی داشته باشید. این شناخت به شما این نکته را میرساند که در این بازار باید حتما برند باشید.

یکی از تفاوت های اصلی صنعت لوازم آرایشی اینست که برند ها بسیار بیشتر میفروشند. در واقع شما باید سعی کنید تبدیل به یک فروشگاه مرجع ، مطمئن و قابل اعتماد باشید.

از آنجایی هزینه کردن مردم برای لوازم آرایشی یک هزینه ی اختیاری و غیر ضروری است پس عامل اصلی برند شدن شما را صداقت و مطمئن بودن شما تشکیل میدهد نه صرفا قیمت پایین.

 

جدا از بیزنستان ، خودتان تبدیل به برند بشوید

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در ساخت برند لوازم آرایشی اینست که برند کاریتان را  را با برند شخصی تان پیوند بزنید. یعنی اینکه شما خودتان جدا از برندتان تبدیل به یک فرد متخصص و معتبر در زمینه ی لوازم آرایشی بشید و سپس از طریق خودتان برند لوازم آرایشی تان را مطرح کنید.

این روش به این صورت انجام میشود که از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی اقدام به تولید محتوا کنید.

اینکار از مسیر ارائه تخصص و نظرات حساب شده در زمینه ی کاریتان امکان پذیر است.

یک فروشنده لوازم آرایشی باید حتما بتواند در زمینه ی خودش اطلاعات مفید و مشاوره ای به مخاطبان ارائه بدهد. هر چه قدر مشتری را بهتر بتوانید در مسیر انتخاب کالای مورد نظر راهنمایی کنید فروش بیشتری خواهید داشت.

در این مسیر شما نیاز حتمی به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ، وبلاگ و وبسایت خودتان دارید. که برای هر کدام میتوانید از آموزش های تخصصی و آسان وبسایت ممتاز کلاب استفاده کنید.

تولید محتوا برای فروش لوازم آرایشی یکی از کارهایی است که در راس اولویت های شما باید قرار بگیرد. قطعا در شروع کار ممکن است ضعیف باشید اما به مرور قدرت و کیفیت کار شما بیشتر میشود.

داشتن یک برند شخصی خوب و تثبیت شده در بیزینس لوازم آرایشی میتواند کاری کند که مشتریان خریدهایشان را با تمایل بیشتر انجام بدهند زیرا که این ارتباط ، یک ارتباط صمیمی و دوستانه است.

در واقع برند شما مانند یک کارمند حرفه ای برای شما با ایجاد ارتباط خوب و عالی با مخاطبان فروشتان را چند برابر میکند.


تمرکز روی شبکه های اجتماعی برای جمع آوری هزاران مشتری وفادار:

وقتی صحبت از استراتژی های بازاریابی برند به میان می آید، داشتن صدای قوی و ثابت در رسانه های اجتماعی دیگر یک گزینه ی اختیاری نیست بلکه یک ضرورت است.

به طور خاص برای بازاریابی محصولات زیبایی و لوازم آرایشی، طیف وسیعی از راه‌ها برای موفقیت در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد.

وقتی به دلیل خرید کردن محصولات زیبایی و لوازم آرایشی فکر میکنید تازه متوجه میشوید که چرا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، توییتر ، تیک تاک ، یوتوب و فیسبوک یک راه بسیار فوق العاده برای بازاریابی محصولات آرایشی بهداشتی است.

با پلتفرم های رسانه های اجتماعی مبتنی بر تصویر مانند یوتیوب و اینستاگرام، می توانید نتایج دقیق استفاده از محصولات خود را به نمایش بگذارید و فروش بالایی را تجربه کنید.


با اینفلوئنسر ها و افراد مهم ارتباط بگیرید

شما زمانی میتوانید مقدار بسیار زیادی مشتری داشته باشید که سفیرانی برای شما مشتری جمع آوری کنند. یکی از روش ها برای این کار اینست که با افراد تاثیر گذار ارتباط بگیرید و آنها محصول شما را معرفی کنند.

در واقع برای جذب مشتری لوازم آرایشی می بایست از بازاریاب های همیشه فعال استفاده کنیم که در ادامه به شما خواهم گفت چطور این فرآیند مشتری یابی را برای صنعت لوازم آرایشی بهداشتی پیاده سازی کنیم.

این کار به چند روش قابل انجام است:

۱- تبلیغات به افراد مهم در زمینه ی زیبایی در شبکه های اجتماعی

۲- دعوت از افراد مهم برای مراجعه به فروشگاه شما و انتشار محتوای حضور او در رسانه های اجتماعی تان

خیلی از شرکت های فروش لوازم آرایشی بهداشتی وقتی تبلیغاتی به اینفلوئنسرهای اینستاگرامی میدادند فکرش را هم نمیکردند که ۵ برابر موجودی انبارشان مشتری بلقوه برایشان بیاید و آنها به خاطر تمام کردن موجودی محصولاتشان ناچار به عدم پذیرش مشتریان جدید بشوند.

پس حتما به مبحث تبلیغات برای فروش محصولات زیبایی و آرایشی بهداشتی ایمان داشته باشید. اما پیش از تبلیغ حتما از اموزش های اصولی به خصوص آموزش های ساده و تخصصی وبسایت ممتاز کلاب استفاده کنید.

تبلیغ لوازم آرایشی با محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و ویدیوهای استفاده از محصولات زیبایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برخی از ویدیوهایی که میتواند خیلی موثر باشد  عبارتند از

آموزش های آرایشی ، کلیپ های کوتاه استفاده از محصول، و فیلم های “پشت صحنه”.

نمونه دیگر محتوای کاربردی و تاثیر گذار برای محصولات آرایشی بهداشتی ، تصاویر قبل و بعد است که در زمینه نشان دادن تاثیر محصولات زیبایی شما بسیار عالی هستند. آنها تأثیر یک محصول را به روشی بسیار ساده نشان می دهند.

اما استفاده از همین استراتژی «قبل و بعد» در محتوای ویدیویی می‌تواند به همان اندازه و بلکه بیشتر تاثیر گذار باشد ، اما برای ساخت این مدل محتوا به نکات زیر توجه کنید:

مدل، بازیگر یا نماینده ی شما در ویدیو ممکن است با صدای خودش نظر ضخصی خودش را اضافه کند که برند شما را تعریف و تمجید می کند.

اگر بیننده ببیند که واقعاً از محصول استفاده می کند، ممکن است اثر قبل و بعد را قابل اعتمادتر ببیند. ممکن است به نظر برسد که یک ویدیو عنصر انسانی بیشتری نسبت به یک عکس ثابت دارد.


با سالن های آرایشی و آرایشگاه ها همکاری کنید

یکی از استراتژی های موفقیت در فروش لوازم آرایشی اینست که با سالن های زیبایی بتوانید همکاری کنید و آنها را ترغیب کنید که محصولات شما را در سالن خودشان استفاده کنند. برای اینکار شما باید اقدام به فروش به شیوه های مخصوص سالن های زیبایی کنید.

در روش های بازاریابی سالن زیبایی و آرایشگاه نیز یکی از موارد تاثیر گذار ، محصولاتی آرایشی است که استفاده میکنند و اغلب مشتریان آنها قصد خرید یکی از پورد ها و یا محولات استفاده شده را دارند.

در این روش باید محتوا و نکات تخصصی تر و البته اقتصادی تر و بصرفه تر را ارائه کنید تا صاحبین سالن های زیبایی اقدام به تهیه محصولات شما کنند.


همکاری با سازمان های غیر انتفاعی

این استراتژی برای زمانی است که شما کمی برندتان رد قابل توجهی داشته است و میتوانید حالا در کمپین های انسان دوستانه و سازمان های خیریه همکاری هایی داشته باشید که علاوه بر اینکه به نیت های انسان دوستانه کمک میکند باعث تبلیغ برند شما نیز بشود.

این استراتژی توسط بسیاری از کمپانی های و شرکت بازاریابی لوازم آرایشی دنیا هر ساله اجرا میشود و تاثیر رشد برندشان را از طریق این همکاری ها مثبت تلقی میکنند.


داشتن یک وبسایت اینترنتی

یکی از کارهایی که باید برای رسمی تر شدن و جهش فروشتان در فضای اینترنت بگیرید اینست که حتما وبسایت خوب و شیک داشته باشید که در آن ضمن انتشار محتوا در بخش بلاگ ، اقدام به فروش انلاین محصولاتتان به مشتریانتان در سراسر وب کنید.

همچنین از طریق انتشار بهینه محتوا در وبسایت میتوانید از طریق گوگل مخاطبان و مشتریان بسیار زیادی را به دست بیاورید. که به این کار اصطلاحا سئو میگویند.

همچنین از طریق وبسایت میتوانید لیست بسیار بزرگی از ایمیل های کاربرانتان را داشته باشید و در زمان های مشخص پیشنهاد فروش برای انها ارسال کنید.

بنابراین یکی از بهترین کارهایی که در این مطلب آموزش بازاریابی لوازم ارایشی میتوانید اجرا کنید اینست که یک وبسایت بسیار خوب و پر سرعت طراحی کنید.


تخفیف حرفه ای برای فروش زیاد لوازم آرایشی بهداشتی

بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی در زمانی که با تخفیف روبرو میشوند به سرعت به فروش میرسند. این امر به این خاطر است که بخشی از مشتریان بلقوه به خاطر قیمت این محصولات از خرید ان خودداری کرده اند.

پس شما میتوانید با ارائه تخفیف که یکی از بهترین روش های بازاریابی لوازم آرایشی و محصولات زیبایی است  این دسته از افراد را مشتری خودتان کنید و در زمان کوتاهی فروش بالا را تجربه کنید.


بسته بندی های شیک با هزینه کم:

یکی دیگر از روش های افزایش اعتبار و کیفیت خودتان در صنعت لوازم زیبایی و بهداشتی آرایشی اینست که بسته های بسیار جذابی برا ارائه به مشتری هایتان تهیه کنید.

منظور این نیست که شما بسته های اورجینال محولات را تغییر دهید بلکه آن بسته ها را در یک سری پاکت های خلاقانه و زیبا میتوانید قرار بدهید و این امر باعث میشود که مشتری از خرید کردن از برند شما احساس بسیار لاکچری و فوق العاده ای داشته باشد.

شما در واقع با هزینه ای کم کاری کردید که ارزش خرید کردن از فروشگاهتان بسیار بالا برود.


جمع بندی نهایی برای بازاریابی لوازم آرایشی بهداشتی:

شما در بیزینسی هستید که ۷۵۰ میلیارد دلار پول در آن وجود دارد و اگر کمی بهینه تر و هوشمندانه تر تلاش کنید میتوانید درصد کوچکی ازین عدد را مال خودتان کنید.

این درصد کوچک مقداری پول هست که شما را تبدیل به یک فرد ثروتمند و دارای رفاه مالی میکند. پس برای یادگیری و اجرای حرفه ای این مهارت ها  و تکنیک ها درنگ نکنید.

 

خروج از نسخه موبایل