بازاریابی در اینستاگرام روش ها و مهارت هایی لازم دارد که اگر شما آن را بلد نباشید زمان و وقتتان را با تولید محتوای بی هدف اتلاف میکنید.
خیلی از ما آدمها در شرایطی قرار میگیریم که نیاز داریم به کسب درآمد حد اقلی یا برای کسب درآمد بیشتر تلاش میکنیم.
برای هر هدفی که میخواهید درآمد اینترنتی داشته باشید ، اینستاگرام یک ابزار پولسازی است که امروزه خیلی ها را به معنای واقعی میلیونر کرده است.
در واقع بازاریابی در اینستاگرام برای فروش محصولات از طریق بلد بودن علم بازاریابی محتوا اتفاق می افتد.
کسب درامد از اینستاگرام آنقدر میتواند برای شما معجزه آسا باشد که اگر خوب کار کنید میتوانید انبار فروشگاه خود را با آن خالی کنید.
در این مطلب به آموزش بازاریابی اینستاگرام در ایران میپردازم.
ویدیو زیر بخش هایی از فیلم دوره ی بلاگری است:
شرکت در دوره ی جامع بلاگری در اینستاگرام
چرا باید در اینستاگرام بازاریابی کرد؟
به شهر خودتان توجه کنید. دقیقا در مرکز شهر مغازه ها و فروشگاه های خوبی وجود دارند که قیمت آنها بسیار بالا هست. دلیل بالا بودن قیمت اینست که در جایی قرار دارند که بیشتر تعداد از مردم آنجا رفت آمد میکنند.
هر جایی که مردم حضور دارند آنجا بازار و مارکت شکل میگیرد و کسانی که میلیون ها کاربر فعال اینستاگرامی را نادیده میگیرند در واقع روش عالی درآمدزایی آنلاین از طریق اینستاگرام را نادیده گرفته اند.
اولین گام برای شروع بازاریابی با اینستاگرام
اولین قدم برای شروع بازاریابی در اینستاگرام اینست که نحوه ی کارکردن در آن و فروختن محصولات در اینستاگرام را بشناسید.
نحوه ی بازاریابی در اینستا به این صورت است که شما تولید محتوا اینستاگرامی میکنید. (تولید محتوا به معنای انتشار ویدیو ، عکس ، متن می باشد که در قالب پست و یا استوری منتشر میشود.)
اطلاعات بیشتر در مورد دوره ی جامع بلاگری
کار خیلی سادس: محتوا منتشر میکنی ، کلی آدم محتوا رو میبینند و تصمیم میگیرند.
تصمیم میگیرند که محتوای شما برایشان به درد بخور هست یا نه. و در صورتی محتوای شما مجاب کننده باشد محصولات شما را تهیه و خرید میکنند.
در واقع با تولید محتوا در اینستاگرام به مردم میگی که من یک کفش بسیار با کیفیت دارم و شما میتوانید از من خرید کنید تا برایتان ارسال کنم.
نحوه تولید محتوا برای بازاریابی اینستاگرام:
ما تا اینحای کار متوجه شدیم که تولید محتوا در اینستاگرام در واقع یم جور بازاریابی برای فروش محصولات است.
شما در روش های بازاریابی باید تلاش کنید که مخاطب و مشتری متقاعد بشود که محصول ما نیازش را بطرف میکند.
در بخش قبل گفتیم چرا تولید محتوا اهمیت دارد و اصل کار ما تولید محتوا است.
در واقع تولید محتوا یعنی حضور من در مغازه و جلوی چشم مشتری بودن.
چه محتوایی تولید کنیم که محصولاتمان در اینستاگرام فروش برود؟
- محتوای کاربردی
محتوای کاربردی به معنای محتوای اموزشی است. وقتی شما در موضوع کاری خودتان محتوای آموزشی تولید میکنید به مخاطب یک چرایی میدهید که پیج شما را فالو کند.
این در واقع بهترین اتفاق ممکن است زیرا که شما با گرفتن فالوور میتوانید هر روز محتوا های خودتان را به آنها نشان دهید.اکسپلور: وقتی پیج شما پابلیک باشد محتوای شما این شانس را دارد که به اکسپلور اینستا برود یعنی پست شما به افرادی که شما ار فالو ندارند نمایش داده شود.
همچنین محتوای کاربردی مهارت و تخصص شما را در حیطه کاریتان به مخاطب نشان میدهد و مردم همواره میخواهند از افراد متخصص و کاربلد خرید کنند.مثال: شما اگر در حیطه عسل کار میکنید مثلا میتوانید در مورد روش های تشخیص عسل تقلبی و اصل محتوا تولید کنید.
یا مثلا در مورد استفاده از عسل در خوراکی هاهمچنین میتوانید در مورد تاثیر عسل در سلامتی و غیره … نیز محتوا های کاربردی تولید کنید. - محتوای معرفی محصول به شکل ویدیو به همراه توضیحات
یکی از انواع محتواها اینست که شما به صورت مستقیم محصولتان را معرفی کنید و به مخاطبان پیشنهاد خرید محصول بدهید.
مثلا یک ویدیو منتشر میکنید و در آن محصولتان را معرفی میکنید و سپس به مخاطبان میگویید برای خرید به دایرکت پیج من پیام دهید.
- محتوا عکس با کیفیت از زوایای مختلف محصول:
این مدل محتوا با هدف آشنایی بیشتر مردم با محصول شما است.
در واقع مرمد با اولین پیشنهاد خرید شما نمیخرند. و اصلا مردم فراموش میکنند که شما چه محولاتی داشتید زیرا انها سرگرم محتوای پیج های دیگر نیز هستند.
پس شما باید چندین بار به شکل های مختلف ( ویدیو و عکس) محصولتان را به مخاطب نشان بدهید. - استوری که مخاطب با شما تعامل داشته باشد یعنی انتشار موارد جالب و جذاب حیطه کاری تان
یکی از کارهایی که باید در تولید محتوا انجام بدید انتشار استوری است.
استوری ها در واقع یک روش بسیار قدرتمند است برای افزایش فروش زیرا که شما در استوری محتوای تعاملی تر و صمیمی تر منتشر میکنید.
از نکات ساده و ریز کارتان تا رویداد های زندگی شخصی تان در استوری منتشر میکنید. هدف اینست که مخاطب با صاحب فروشگاه اینستاگرامی یعنی شما ارتباط بهتری برقرار کند و این باعث میشود برای زمانی که شما به مخاطب پیشنهاد خرید میدهید راحت تر قبول کند.
خرید دوره ی آموزش بلاگری و تولید محتوا اینستاگرام
آموزش فروش حد اکثر در بازاریابی اینستاگرامی
یکی از روش هایی که به ما در بازاریابی اینترنتی با اینستاگرام سود بسیار زیادی میدهد کمپین های فروش است.
به این صورت است که شما پس از مدتی که تولید محتوا داشتید و مقداری فالوور داشتید (حد اقل دو هزار نفر) میتوانید بر روی محصولاتتان تخفیف قرار بدهید و به مخاطبان
پیجتان اعلام کنید که تا مدت زمان محدودی این تخفیف برقرار است.
در این شرایط شما میتوانید فروش زیادی در زمان کم را تجربه کنید.
در واقع تخفیف به مشتری و محدود کردن زمان متشری را ترغیب میکند تا هرچه سریع تر خرید کند.
آموزش کامل درآمد زایی با اینستاگرام