ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

آموزش کسب درآمد و بازاریابی برای حرفه ی عکاسی و فیلم برداری

آموزش بازاریابی و کسب درآمد از عکاسی

سلام. در همین زمان که شما در حال مطالعه ی مطلب بازاریابی از حرفه ی عکاسی هستید تعداد بسیاری عکاس در ایران هستند که درآمد های بسیار بالایی دارند ولی در همین حال عکاسان زیادی هستند که درامد خوبی ندارند و ازین بابت ناراحت هستند.

شاید افرادی که اهل رشد و پیشرفت نباشند احساس کنند که عکاسان موفق و پر درآمد به صورت شانسی و اتفاقی موفق شده اند یا درآمد بالای آنها به خاطر شرایطی هست که افراد دیگر نمیتوانند آن را داشته باشند.

من در این مطلب میخوام به شما روش های بازاریابی برای افزایش درآمد یک عکاس را به شما بگویم. البته برای افزایش درآمد قبل ازینکه نکات این مطلب بخواهد کاربرید و چاره ساز باشد خودتان باید تمایل داشته باشید که کمی هدفمند کار کنید و با فکر کردن و انجام یه سری کارهای اصولی بخواهید رشد کنید.

اماده هستید که رشد کنید؟ 

بسیار خب پس بریم باهم روش های افزایش درآمد و جذب مشتری بیشتر برای حرفه ی عکاسی و فیلم برداری را بررسی کنیم.

آیا شما فقط یک عکاس یا فیلمبردار هستید یا….؟

اول از همه شما یک عکاس نیستید. شما صبت کننده ی خاطرات شیرین و مهم زندگی افراد هستید.

اگر دقت کرده باشید وقتی در یک منظره ی جذاب و زیبا قرار میگیریم یا وقتی اتفاق خاصی میافتد خیلی از مردم موبایل هایشان را در می آورند و شروع به فیلم گرفتن و عکس گرفتند مکنند.

زیرا که آدم ها دوست دارند اتفاقات و تصاویر را ثبت کنند. برای همین افراد اتفاقات زندگی شان بسیار بسیار از مسائل روزمره مهم تر هست پس حتما با کمال میل دوست دارند که اتفاقات مهمشان را ثبت کنند.

پس شما صرفا یک عکاس نیستید. و وقتی به این دیدگاه برسید که میتونید کاری فراتر از گرفتن عکس و فیلمبرداری انجام بدید حالا آماده هستید برای پروژه های بزرگ تر و درآمد بیشتر.

روش های بازاریابی برای عکاسان

۱- بیزینس پلن گرانتر با خدمات تدوین عکس ها و فیلم ها:

شما اگر میخواهید در صنف خودتان منحصر به فرد باشید باید توانمندی های فراتر از عکسی داشته باشید.

بنابراین لازمه ی اینه که مهارت هایی مثل تدوین عکس با فوتوشاپ و تدوین فیلم با آدوب پریمیر رو بلد باشید.

وقتی بتوانید اینجور خدمات را ارائه بدید پلن اقتصادی شما گرانتر خواهد شد و مشتریان میتوانن در ازای پرداخت مبلغ بیشتر خدمات بیشتری دریافت کنند.

همچنین وقتی بتوانید چند کار را با هم انجام بدید مشتریان تمایل دارند کار را به شما بسپارند.

فرض کن شما فقط بلد باشی عکاسی کنید ولی نتوانید تدوین کنی خب متشری میگه من باید یبار به شما کار رو بدم و یک بار هم بدم به تدوینگر. پس دوباره کاری میشه و میره به کسی سفارش عکاسی میده که بتونه همه ی کار رو با هم انجام بده.

۲- عکاسی اختصاصی ویژه ی برندینگ شرکت ها:

شما باید با سبک های مختلف عکاسی آشنا باشید. خیلی از شرکت ها برای وبسایتشان و یا فیلم های معارفه شرکتشان نیاز به یک فیلم بردار و عکاس دارند تا یک کلیپ خوب برای آنها بسازد.

شما میتوانید از این طریق بازاریابی کنید. یعنی به شرکت ها پیشنهاد ساخت یک تیزر و کلیپ زیبا با موزیک حماسی که حس موفقیت و قدرتمند بودن رو به مخاطب منتقل کند بسازید.

پس این مور هم میتونه جزو خدمات اختصاصی شما باشه و جون هر شکتی احتمالا فقط یک تیزر خواهد داشت حاضر هست یکبار هزینه ی خوبی را پرداخت کند تا آن کلیپ بسیار عالی در بیاید.

در واقع این کار خوشد میتواند یک ایده کسب و کار عکاسی هم باشد که بسیار حرفه ای و با درآمد عالی میتوانید بازاریابی عکاسی کنید.

 

روش های افزایش درامد عکاسی
روش های افزایش درامد عکاسی

۳- جذب مشتری با نمونه کار های عکاسی و فیلمبرداری:

شما اگر میخواهید وقتی مشتریان به وبسایت یا صفحه ی اجتماعی شما (مثلا اینستاگرام) مراجعه کنند کیفیت کار شما را مشاهده کنند بایستی نمونه کارهای خوبی قرار داده باشید.

برای این کار میتوانید پروژه های سابقتان را در سایتتان بذارید یا اگر جایی هنوز پروژه نگرفته اید برای موسسات خیریه به صورت رایگان عکاسی و فیلمبرداری کنید و نمونه کار را در رسانه ی خودتان بگذارید.

نمونه ویدیو دوره ی جامع فروش حرفه ای

۴- تبلیغات برای جذب مشتری عکاسی و فیلمبرداری:

یک عکاس میتواند با تبلیغات اصولی مشتریان بسیار زیادی را برای خود جذب کند.

این کار نیاز به تبلیغات زیاد و تست کردن های مختلف دارد ولی توصیه ی من اینست که در تبلیغات خودتان کاری کنید مردم صفحه ی شما را دنبال کنند و یا شماره ی شما را ذخیره کنند.

۵-تولید محتوا برای بازاریابی و مشتری یابی ویژه عکاسان و فیلمبرداران:

این بخش از مقاله بسیار مهم هست زیرا که شما با این روش میتوانید مشتریان بسیار زیادی را به خود جلب کنید.

در بخش قبلی در مورد تبلیغات صحبت کردیم ولی عیب تبلیغات اینست که ما نمیدانیم کسانی که تبلیغ ما را میبینند حتما به محصول ما نیاز دارند یا نه.

اما وقتی تولید محتوا میکنیم دقیقا کسانی که به محصول ما نیاز دارند محتوای ما را مشاهده میکنند.

مثلا وقتی در وبسایت مقاله میگذاریم ، افرادی که در گوگل جستجو کرده اند به ما میرسند پس حتما به خدمات ما نیاز داشتند که سرچ کرده اند پس مشتری بلقوه هستند.


تولید محتوای ویژه بازاریابی عکاسی باید چگونه باشد:

ببینید شما باید محتوایی تولید کنید که مردم سرچ میکنند. مثلا میتوانید در خود گوگل در مورد فیلمبرداری عکاسی سرچ کنید و بعد پیشنهادات گوگل را در پایین صفحه مشاهده کنید و بعد در مورد اونها تولید محتوا کنید.

تولید محتوای شما باید چیزی باشد که پاسخ به سوالات مردم باشد و به آنها آگاهی بدهد.

مردم از کسی که احساس کنند متخصص است خرید میکنند.

بنابراین در مقاله هایتان باید به زبان ساده هم پاسخ نیاز مشتری را بدهید و هم خودتان را یک فرد متخصص نشان بدید.

اینطوری کلی مخاطب از طریق گوگل و شبکه های اجتماعی میگیرید. و این کار به شما کمک میکند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن سفارشات زیادی دریافت کنید.

روش جذب مشتری حضوری برای آتلیه عکاسی:

خیلی از شماها وبسایت ندارید و در شبکه های اجتماعی هم نمیخواید فعالیت کنید و دنبال روش های برای بازاریابی و افزایش مشتری میگردید.

من به شما توصیه میکنم توانمندی و خدمات خودتان را ارتقا بدید.

یعنی کاری کنید که کیفیت کار شما دهان به دهان بچرخد و مردم شما را به دیگران معرفی کنند.

مثلا وقتی شما برای یک مراسم عروسی فیلم برداری میکنید یا از مراسم عقد یک زوج عکس برداری میکیند میتوانید این کار را به چشم یک نمونه کار تبلیغاتی ببینید

و اونقدر خوب و با کیفیت کار کنید که دوستان و آشنایان این زوج هم برای کارهای عروسی و عقد به شما مراجعه کنند.

به این کار بازاریابی ویروسی هم میگویند.

راه حل جامع و قدرتمند برای بازاریابی عکاسی:

من محمد امین ابوعلی هستم و در این لحظه که دارم این مقاله را مینویسم ساعت ۱۹:۲۷ دقیقه است و میخواهم به شما شرکت در یک کلاس آنلاین آموزشی را پیشنهاد بدم.

من تمامی مراحل بازاریابی و فروش را در ۷ گام کلی تبدیل به یک دوره ی آموزشی کردم.

در این دوره شما از نقطه ی صفر شروع میکنید به یادگیری تمامی سرفصل ها و مباخث مورد نیاز و سپس دیگر هیچوقت سردرگم و گمراه نیستید.

چون هرجا که در کارتان احساس مشکل کنید بر اساس آموزش ها دقیقا میدانید در کدوم بخش کارتان مشکل ایجاد شده است.

همچنین طبق تمرین ها و روش های ارائه شده در کلاس میدانید چطور مشکل را بطرف کنید.

 

شرکت در این کلاس رو به شما توصیه میکنم زیرا که هزینه ای که روی خودتان سرمایه گذاری میکیند بسیار ناچیز است در برابر دستاوردهایی که برای شما حاصل میکنید.

فقط کافیست یکبار بازاریابی و فروش را یاد میگیرید و همیشه از آن پول در بیارید.

شرکت در کلاس جامع بازاریابی و فروش

 

خروج از نسخه موبایل