چگونه متن هایی برای محصول بنویسیم
که مشتری جز خرید به چیز دیگه ای فکر نکنه؟
یکی از مواردی که در بازاریابی و فروش اینترنتی باید بهش جدا توجه بشه اینه که ما کاربرانی داریم که به صفحه ی محصولات ما میان و اونجا جایی هست که تصمیم به خرید میگیرند.
پس اگر بلد نباشیم متن حرفه ای برای توضیح محصول بنویسیم انگار که قصد داریم ورشکست بشیک. پس بیا و این مطلب رو تا انتها بخون.
اما مسئله اینجاست که درصد بالایی از مشتریان در صفحه ی محصول افدام به خرید نمیکنند.
هنر فروش با متن و کپی رایتینگ اینجا خودش رو به ما نشون میده. امروزه از بین هزاران وبسایت و فروشکاه اینترنتی ، اون کسی میتونه
خوب بفروشه که بهتر خودش و محصولش رو ارائه بده.
در واقع متن های فروش بهتری بنویسه که در اونها اصل متقاعد سازی و کپی رایتینگ رعایت شده.
حالا من میخوام در این مطلب به شما روش هایی بگم که با استفاده از اون میتونید بخش های مختلف ی صفحه ی تبلیغ رو به خوبی طراحی کنید.
آموزش نوشتن متن حرفه ای برای توضیح محصول با هدف افزایش فروش:
اصلا قضیه چیه؟
بببین قضیه خیلی سادس. یه بنده خدایی یه مشکلی داره و یا به چیزی نیاز داره و میخواد خرید کنه.
و حالا به طریقی تورو پیدا کرده و تو باید بهش بفروشی. مشکل اینجاست که ما بلد نیستیم راحت بفروشیم.
ما نمیتونیم درست به مشتری بگیم بیا بخر. پس باید کپی رایتینگ رو بلد باشیم. دانش نوشتن توضیحات و متن هایی که میفروشند.
راهکار ۱: من خود راه حلم
ببین کاربر احتمالا با جستجو در گوگل و یا دیدن تبلیغ یا به هر طریقی اومده داره سایت و فروشگاه اینترنتی تورو میبینه. درست؟ خب حالا به نظرت حوصلش میشه همون اول بیاد کل یک صفحه مطلبت رو بخونه؟
خیلی از کاربرها کم صوله هستند و هرجه زمان میگذره کم حوصله تر میشن.
برای اینکار باید از تیترهای بزرگ استفاده کنیم و خیلی واضح به کخاطب بگیم که چی هستیم و چیکار میکنیم.
اینکه مشتری حس کنه جای درستی اومده خودش بخش مهمی از جذب کردن هست.
راهکار دوم: تصوبر سازی رویایی
مخاطب میخواد از تو خرید کنه که مشکلش حل بشه و بتونه کارش رو پیش ببره پس وقتی دنبال خرید یک محصول هست میخواد به یک شرایط خوب و بدون مشکل رو تصور کنه.
مخاطب رو باید بتونی ببری به یک دنیای بی عیب و نقصی که هیچ مشکلی اونجا نیست و در بهترین شرایط قرار داره.
حتما تبلیغات رامک و دیگر برند های بزرگ ایران رو دیدید که اینها میان توی تبلیغاتشون یک زندگی ایده عال رو توصیف میکنن و اون رو ربطش میدن به محصولشون.
شاید ما اونها مسخره کنیم اما واقعیت اینه که اونها دارند میفروشن و پولشون رو برای تبلیغات جای دوری نمیریزن.
پس تو باید بتونی یک تصویر سازی خوبی انجام بدی براش مشتری که مشکلش حل میشه با خریدن محصول تو و چه اتفاقات خوبی واسش میوفته.
تو باید بتونی برای اینکار داستان سازی کنی. باید بتونی خیلی حرفه ای بهش حس خوب رو القا کنی. بریم راه حل بعدی
تصویر سازی یکی از بهترین روش های نوشتن متن حرفه ای برای توضیح محصول و صفحات فرود هست.
راهکار سوم: قهرمان اشتباه نساز
خیلی از ماها فکر میکنیم جون بیزینس خودمون هست ما باید دیگه خودمون رو شواف کنیم و شرکت و محصلمون رو خیلی موفق و عالی نشون بدیم.
قضیه اینطوره که آقا تو باید کاری کنی که مشتری با خرید از تو احساس خوبی کنه. در واقع قهرمان کسب و کار تو مشتری هست نه خود تو.
باید نشون بدی که مشتری تو میتونه با خریدن محصولت سود بزرگی کنه و عالی به زندکیش ادامه بده.
قهرمان ما مشتری هتس که با یک انتخاب خوب میاد و کلی سود و منفعت از محصول میبره.
حواست باشه توی بخش بخش صفحه ی محصولت این رو به کار ببری.
هدف از نوشتن متن حرفه ای برای توضیح محصول اینه که قراره مشتری
برای دیگران توضیح بده چطور مشکلش رو با خرید از یک فروشگاه خوب حل کرد. پس اون رو پیروز و باهوش نشون بده.
راهکار چهارم: ما به بقیه هم سود رسوندیم
یکی از کارهایی که مردم میکنن اینه کخ از دیگران میپرسند چطور تونستی فلان مشکل رو حل کنی. اونها دنبال فروم ها
و گروه هایی میگردن که در مورد خرید یک محصول حرف میزنن. توی فضای مجازی همه میخوان در مورد خودشون حرف بزنن.
حالا تو باید نشون بدی خیلی ها از تو خرید کردن و مشتری نا خودآگاه میخواد عضوی ازون گروه و جامعه باشه. باید نشون بدی
ادم هایی مثل خودش قبلا خرید کردن و بسیار راضی هستن. البته من در دوره ی آموزش جامع کپی رایتینگ به شما
روش های جذب رضایت مشتری و نحوه ی نمایش حرفه ای اون در صفحه ی محصول رو توضیح دادم.
فیلم دوره ی جامع آموزش نوشتن متن های فروش – کپی رایتینگ
اگه از من بپرسید چگونه فروش خود را زیاد کنیم؟ من میگم با نشون دادن رضایت مشتری ها. و این حرف رو همیشه همه جا هم زدم.
خیلی وقتها افراد میخوان نشون بدن مشتری ای راضی دارند میرند با اونها توی استودیو مصاحبه هم میکنند.
اینجا ولی قصد داریم که در حد معمولی نشون بدیم مشتری ها و آدمهایی مثل خود مخاطبمون هم ار پیش ما راضی رفتند.
نوشتن متن های فروش در صفحه ی محصول نیازمند صرف زمان و وقت
برای تکمیل بخش های مختلف اون هست به خصوص همین بخش رضایت مشتری ها.