نماد سایت ممتاز کلاب: مرجع آموزش و دوره های آنلاین کسب درآمد

فرمول تخفیف دادن به مشتری + ویدیو

فرمول تخفیف دادن به مشتری + ویدیو

ویدیو آموزش تخفیف دادن به مشتری

چطور به مشتریانمان تخفیف بدهیم؟

بدون شک خیلی وقتها فروشگاه های شلوغ و مملو از جمعیت رو دیدیم که فقط به خاطر حراج و فروش ویژه ای که فروشگاه ترتیب داده ایجاد شدن.

مردم وقتی قیمت چیزی در ذهنشون تثبیت بشه و ارزش اون محصول رو بدونن ، در برابر خرید با مبلغی کمتر از ارزش واقعی اون محصول تحریک به خرید میشن. این تحریک به خرید شدن در واقع یکی از موثر ترین روش های پیاده سازی نورومارکتینگ هست

وقتی شما یک محصولی که بازدید کننده و مخاطب زیادی داشتید رو برای فروش با نصف قیمت قرار میدید ، استقبال زیادی از طرف مردم به سمت محصول خودتون قرار دادید.

نکته ی حائز اهمیت اینجاست که مردمی که در زمان تخفیف و فروش های ویژه از یک فروشگاه خرید میکنند میتوانند مشتریانی باشند که در ایام دیگر هم از آن فروشگاه خرید کردند و از کیفیت محصولات آنجا مطلع هستند.

بنابراین هم مشتریان سابق ما و هم مخاطبانی که شاید تا به حال از ما خرید نکردند را میتوانیم در یک فروش ویژه به مشتری خودمان تبدیل کنیم. برای این کار نیاز به بازارگرمی و اطلاع رسانی از تخفیف هایمان داریم.

اشکالی که در خیلی از تخفیف ها وجود داره اینه که بعضا فروشگاه ها در مناسبت ها تخفیف هایی ارائه میدن و یا اینکه در تاریخ های مشخصی جشنواره و تخفیف ارائه میدن و این باعث میشه که مشتری ها در ایام عادی و غیر تخفیف اقدام به خرید نکنند و منتظر زمان های تخفیفی باشند که از قبل مشخص هست.

داستان ورشکستگی یک کتاب فروشی:

یک کتاب فروشی کوچک در شهری اقدام به ارائه تخفیف ۲۰ درصدی در سه شنبه های آخر هر ماه کرد که در نتیجه ی این کار باعث شد در روز های دیگر ماه فروش کمتری رو تجربه کند و مجبور به بستن فروشگاه کتاب خودش بکند.

در واقع وقتی شما مداوم و به دفعات زیاد فروش با تخیف ویژه میگذارید باعث میشود که دیکر قیمت اصلی محصول شما در ذهن مشتری زیاد به نظر برسد و دنبال راهی باشد تا فقط با قیمت زمان تخفف محصول شما را تهیه کند.

وقتی مدام تخفیف میذاری یعنی قیمت اصلی محصول من همین مبلغی است که در تخفیف ها ارائه میدم نه قیمت قبل از تخفیف.

اشتباهی که اخیرا در بسیاری از صفحات در شبکه های اجتماعی میبینم و وقتی برای بررسی فرآیند فروششان بهشون پیام میدهم متوجه میشم که حتی در زمان هایی هم که اعلام فروش ویژه نکردند هم وقتی من قصد انصراف از خرید رو دارم به من پیشنهاد میدهند که حاضرن با قیمت زمان جشنواره محصول را به فروش برسانند.

این کار تاثیر خیلی مخربی روی ارزش محصول و حتی برند ما و فروشگاه ما میگذارد و مخاطب احساس میکند که محصول ما اصلا به اون قیمتی که محصول ارائه میدیم نمی ارزد.

بنابراین سعی نکنید مدام تخفیف و کمپین فروش ویزه راه بندازید. البته به این معنی نیست که در زمان های خاصی مانند نزدیک سال نو تخفیف ندید.

حتما به شکست های فروشگاه ها در زمانی که فروش ویژه دارند توجه کنید تا بتونید نکات و قلق های مربوط به حوزه ی خودتان را پیدا کنید. اگر زمانی فرا برسه که شما بتوانید از طریق بستر های آنلاین مانند وبسایت فروش داشته باشید هم میتوانید به مشتریان خاصتان که تعداد خرید های زیادی از شما داشتند هم تخفیف های ویژه و منحصر به فردی بدهید.

اگر تخفیفی که میدین مورد استقبال قرار نمیگیره یکی از دلایلش میتونه این باشه که ارزش محصول شما در ذهن مشتری خوب تثبیت نشده.

اگر میبینید که فروشگاه های زنجیره ای در تخفیف ها و جشنواره ها موفق هستند به خاطر این هست که اونها دارند محصولات ضروری و روزمره ی مردم رو میفروشن و مردم مدام در حال خرید این محصولات هستند و از قیمت واقعی و ارزش واقعی اون محصولات مطلع هستند و وقتی یک فروشگاه اون محصول رو ارزون تر میفروشه این محرک “تخفیف دادن” بسیار خوب عمل میکنه و تاثیرش رو روی ذهن مخاطب و مردم میذاره.

حالا توی این ویدیو میخوام بگم چطوری به مشتری تخفیف بدیم. 

در واقع تخفیف دادن خشک و خالی بهت کمک نمیکنه که فروشت رو زیادتر کنی. بلکه بیشتر نا امیدت میکنه. بنابراین توی این ویدیو با این قضیه بیشتر آشنا میشی.

آموزش کامل تخفیف دادن رو توی دوره ی فروشندگان ممتاز برات ارائه کردم. 

حتما یه سری به صفحه ی این دوره بزن چون فقط با خوندن نکات صفحه ی دوره اطلاعات مفیدی دریافت میکنی:

آموزش جامع بازاریابی اینترنتی: دوره ی فروشندگان ممتاز

خروج از نسخه موبایل