یکی از چالش های بزرگ بیزینس های کاشت ناخن جذب مشتری به صورت دائم است. زیرا که در صنعت زیبایی توقف جذب مشتری جدید یعنی رفتن به سمت افول و کاهش درآمد.
هزینه های سالن های کاشت ناخن کم نیست و شما باید به روش های مختلفی باید بتوانید مشتریانی جذب کنید. در این مطلب از سری مطالب تخصصی بازاریابی سایت ممتازکلاب به شما ۵ روش اینترنتی برای جذب مشتری برای بیزینس کاشت ناخن معرفی خواهم کرد.
نکته ی مهمی که همین ابتدای کار باید ان را بدانید اینست که در فضای اینترنت شما بیشتر در قالب تولید محتوا با مخاطب ها و مردم ارتباط میگیرید.
اگر میخواهید که مشتریان بیشتری داشته باشید باشد تولید محتوا برای کاشت ناخن و پیج ناخن را بلد باشید.
۱. وب سایت
اینکه شما بدون هزینه ی خاصی بتوانید به طور دائم مشتریانی جذب کنید امری بسیار فوق العاده و خواسته ی همه است. برای این مسئله می بایست ابتدا یک وبسایت داشته باشید و سپس برای آن تولید محتوا انجام بدید.
تولید محتوا باعث میشود که گوگل ، موضوع وبسایت شما را تشخیص بدهد و سپس با استفاده از تولید محتوای سئو شده شما در نتایج جستجو به کاربران نشان داده میشوید.
کاربران از طریق محتوای وبسایت شما با بیزینس شما آشنا میشوند و شما میتوانید انها را تبدیل به مشتری کنید.
وبسایت شما میتواند حاوی اطلاعات مهمی در مورد سالن شما باشد که در اینجا توصیه میکنیم:
بخش وبلاگ سایت
اگر نمی دانید وبلاگ چیست، در اینجا یک نکته بزرگ وجود دارد: شما در حال خواندن یک مطلب از وبلاگ سایت ممتاز کلاب هستید!
وبلاگ ها می توانند به اطلاع مشتریان شما در مورد هرگونه تغییر در کسب و کار، خبر های احتمالی و آموزش های مفید کمک کنند و همچنین می توانند برای ارائه اطلاعات رایگان به مشتریان بالقوه شما استفاده شوند.
مشتری بلقوه کسانی هستند که میتوانند مشتری شما باشند و شما باید ابتدا آنها را به وبسایت یا رسانه ی خودتان جذب کنید و سپس آن را تبدیل به مشتری کنید.
جمع آوری ایمیل های کاربران
خبرنامه های ایمیل راهی عالی برای به روز نگه داشتن مشتریان بالقوه شما هستند. یک سرویس خدمات ایمیلی رایگان مانند mailerlite وجود دارد که ارسال خبرنامه را آسان می کند.
برای اینکار شما باید در بخش های مختلف از وبسایت خودتان به مخاطب پیشنهاد بدهید که برای دریافت یک سری تصاویر از بترین مدل های ناخن یا دانلود یک ویدیو مفید ایمیل خودش را وارد کند تا شما لینک را به ایمیلش ارسال کنید.
این کار باعث میشود که لیست جامعی از ایمیل مخاطبانتان جمع آوری کنید و سپس میتوانید در زمان های مختلف با ارسال امل ها مختلف پیشنهاد استفاده از خدماتتان را به مخاطبان بدهد.
برای اینکار میتوانید از سرویس های مختلف ایمیل مارکتینگ استفاده کنید و به صورت اتوماتیک این فرآیند انجام میشود.
نمونه کارها
تمام مهارت های خود را نشان دهید! داشتن یک نمونه کار به روز راهی عالی برای جذب مشتریان جدید است.
توصیه میکنیم ک وبسایتی طراحی کنید که بتوانید در آن نمونه کارهایتان را قرار بدهید، اما اگر بودجه کمی دارید، همیشه میتوانید با استفاده از cms وردپرس یک سایت بسیار کامل و ارزان طراحی کنید.
سفارش طراحی سایت ارزان برای کاشت ناخن
۲. رسانه های اجتماعی
یکی از قدرت های جادویی جذب مشتری برای کسب و کارهای کاشت ناخن در دنیای امروز ایران ، شبکه های اجتماعی است که بسیاری از این کسب و کارها مشتریان خودشان را از طریق بازاریابی در شبکه های اجتماعی به دست می آورند.
در واقع شما وقتی میبینید که مشتریانتان در شبکه های اجتماعی حضور دارند ، به عنوان یک صاحب بیزینس باید در این فضا اقدام به بازاریابی کنید.
این فضا هم مانند وبسایت بازاریابی آن به صورت تولید محتوا است اما به شکلی متفاوت تر.
اینستاگرام
اینستاگرام چه قبل و چه بعد از محدودیت های که روی آن در ایران اعمال شد یک پلتفرم بسیار قدرتمند است که شما میتوانید در آن اقدام به جذب مشتری کنید.
تفاوت اینستاگرام و وبسایت اینست که در اینستاگرام محتوای تولیدی شما باید متفاوت تر باشد یعنی به سبک عکس و ویدیو باشد و همچنین باید تعامل خوبی با مخاطب داشته باشید.
البته در وبسایت هم شما عکس و فیلم قرار میدهید.
همجنین بخش استوری ها در اینستاگرام یک وسیله برای ارتباط دائم در طی روز با مخاطب است که از طریق ترفند های تولید محتوا در استوری میتوانید بلاگری کنید ا اینکه اعتبار سازی کنید و مشتریان بسیار زیادی به کسب و کار خودتان جذب کنید.
اینستاگرام مکانی عالی برای ایجاد یک نمونه کار است! به یاد داشته باشید که از هشتگ های زیادی استفاده کنید تا افراد بتوانند پست های شما را پیدا کنند.
استوری های اینستاگرام مکانی عالی برای نمایش «پشت صحنه» سالن شما است. در استوری ها فیلم ها/تصاویر فقط ۲۴ ساعت دوام می آورند و می توانند با گوشی شما خیلی ساده فیلم برداری شوند.
۳. کسب و کار خودتان را در گوگل مپ ثبت کنید
یکی از کارهایی که باید انجام بدهید اینست که رفتار مشتری را به خوبی آنالیز کنید. امروزه خیلی از مردم برای پیدا کردن مکان هایی که به ان نیاز دارند در گوگل مپ یا خود گوگل جستجو میکنند.
البته هوش مصنوعی گوگل در جستجو ها متوجه میشود که شما به دنبال یک مکان هستید و در ابتدای نتایج ، مکان ها را برای شما نمایش میدهد.
۴. کاری کنید مشتریان برایتان مشتری جدید بیاورند
به این کار بازاریابی ویروسی میگویند و به روش های مختلفی انجام میشود. مثلا اگر شما کی محتوا تولید کنید که مردم آن را در شبکه های اجتماعی بسیار دست به دست کنند یک مدل محتوای ویروسی است.
اما روشی که مد نظر ما است اینست که شما به مشتریان خودتان پیشنهاد بدهید که شما را به دیگران و دوستانشان معرفی کنند و در ازای آن هم انها و هم مشتری جدید تخفیف ویژه دریافت کنند.
بازاریابی ویروسی به روش های بسیار مختلفی میتواند پیاده شود اما شما اگر به خوبی یک طرح تشویقی اجرا کنید میتواند باعث بشود که همیشه مشتری های بسیار زیادی داشته باشید.
۵. برنامه وفاداری مشتریان
اگر همیشه به دنبال جذب مشتریان جدید باشید کارتان خیلی سخت میشود اما اگر تلاش کنید که یک مشتری را به مشتری ای وفادار برای کاشت ناخن تبدیل کنید میتوانید ماهانه سود بسیار زیادی از کاشت ناخن به دست بیاورید.
شما برای این کار باید به مشتریان دائمتان تخفیف های خوب بدهید. برای این کار نیاز دارید تا برای مشتریانتان پروفایل های خوبی ایجاد کنید.
منظور از پروفایل اینست که یک سیستم مدیریت مشتریان یا CRM داشته باشید. یعنی یک نرم افزار دستی و ساده که هر مشتری در آن به شکل خاصی اطلاعاتش مرتب شده است و شما به خوبی میتوانید بدانید که کدام مشتری بیشتر به شما مراجعه کرده است و کلی نکات دیگر.
به طور کلی سعی کنید به مشتریان بگویید که اگر مثلا ۵ دفعه برای دریافت خدمات به سالن شما مراحعه کنند دفعه ی ششم به صورت رایگان به او خدمات خواهید داد.
برای آموزش های بیشتر جذب مشتری کاشت ناخن میتوانید آموزش جامع بازاریابی و فروش ما را مشاهده کنید: